سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : 27217
معاون بین‌الملل حوزه:

دایرة‌المعارف امام حسین (ع) در ۹۰۰ جلد تدوین می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه از تدوین دایرة‌المعارف امام حسین (ع) در ۹۰۰ جلد خبر داد.
دایرة‌المعارف امام حسین (ع) در ۹۰۰ جلد تدوین می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی در جمع کارکنان سامانه خبری حوزه‌های علمیه ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین علیه السلام اظهار کرد: اعتقاد اهل سنت به زیارت ائمه اطهار علیهم السلام ریشه عمیقی دارد.

وی با اشاره به اهتمام اهل سنت در زیارت امام رضا علیه السلام افزود: با مراجعه به تاریخ مشاهده می‌شود که مزار مطهر امام رضا علیه السلام از هزار سال گذشته مقصد زائران زیادی از کشورهای مختلف با مذاهب غیرشیعی و حتی غیراسلامی بوده است.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: امروزه شاعران زیادی درباره امام علی و امام حسین علیهماالسلام از اهل سنت و ادیان دیگر الهی و حتی غیرالهی، شعر سروده و جمع‌آوری کرده‌اند که نشان از جایگاه اهل بیت علیهم السلام و نفوذ آنان در دل‌ها دارد.

وی با اشاره به تدوین بزرگ‌ترین دایرة‌المعارف امام حسین علیه السلام در ۹۰۰ جلد در هند گفت: تا کنون ۹۰ جلد آن منتشر شده است تا این شخصیت بزرگ را برای همگان به صورت جامع معرفی کند.

زمانی با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه محبت امام حسین علیه السلام حرارتی در دل‌ها ایجاد می‌کند که هیچگاه رو به سردی نخواهد رفت، خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم با عمل به معارف بلند اهل بیت علیهم السلام خود را در نشر آموزه‌های آن‌ها شریک کنیم.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdciyrar.t1ayz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما