يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 47017
منبع : خبرگزاری فارس
در اوزان منهای 60 و 67 کیلوگرم صورت می‌گیرد

رقابت 2 کاراته‌کای قم برای کسب نخستین مدال بین‌المللی سال 96

قم نيوز : قم نیوز: دو کاراته‌کای استان قم امروز در تلاش برای کسب نخستین مدال خود از میادین برون‌مرزی سال 1396 در لیگ جهانی کاراته برابر حریفان به میدان می‌روند.
رقابت 2 کاراته‌کای قم برای کسب نخستین مدال بین‌المللی سال 96
به گزارش قم نیوز، در سال 1396 مهمترین میادین پیش‌روی کاراته‌کاهای کشورمان ابتدا مسابقات کاراته بازی‌های 2017 همبستگی کشورهای اسلامی است و سپس ملی‌پوشان این رشته باید در مسابقات کاراته قهرمانی مردان آسیا برابر رقبای خود صف‌آرایی کنند.

به منظور کسب آمادگی برای حضور در این دو میدان مهم برون‌مرزی سال 96 که کسب مدال از آنها اهمیت بسیار زیادی دارد، کاراته‌کاهای کشورمان در اوزان مختلف رده سنی بزرگسالان راهی رقابت‌های لیگ جهانی کاراته شده‌اند تا در جدال با بزرگان این رشته از کشورهای مختلف میزان آمادگی خود را بسنجند.

این در حالی است که میزبانی رقابت‌های لیگ جهانی کاراته با عنوان کاراته‌وان را کشور امارات بر عهده دارد و کاراته‌کاهای اعزامی از ایران در اوزان مختلف راهی شهر دوبی شده‌اند و امروز در دیدارهای فینال و رده‌بندی برای به دست آوردن مقام‌های اول تا سوم و نشان‌های طلا، نقره و برنز به روی تاتامی خواند رفت.

در بین تمامی کاراته‌کاهایی که به نمایندگی از کشورمان به این دوره از مسابقات اعزام شده‌اند، دو نفر از چهره‌های موفق و شاخص کاراته قم هستند که در اوزان منهای 60 و 67 کیلوگرم برابر حریفان خود به میدان رفته‌اند و از قضا هر دو نفر در دیدارهای رده‌بندی و فینال این دو وزن امروز شانس کسب مدال دارند.

نخستین ملی‌پوش کاراته قم در این رقابت‌ها امیر مهدی‌زاده دارنده دو مدال طلای مسابقات جهانی سال‌های 2012 در پاریس فرانسه و 2016 در لینز اتریش و مدال برنز پیکارهای جهانی 2014 در برمن آلمان، مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی و مدال طلای 2015 قهرمانی آسیا است.

مهدی‌زاده رقابت خود برای کسب مدال از پیکارهای وزن منهای 60 کیلوگرم را با قدرت آغاز کرد و نتایج بسیار خوبی تا مرحله نیمه نهایی کسب کرد اما در این مرحله به حریف سرسختی به نام کایا آیکوت از کشور ترکیه برخورد کرد و با باخت 6 بر سه راهی مرحله رده‌بندی شد تا امروز برای مدال برنز تلاش کند.

اما سعید علی‌پور دومین کاراته‌کای قمی حاضر در این مسابقات در وزن منهای 67 کیلوگرم ابتدا با نتیجه پنج بر یک حریفی از امارات را برد، سپس با حساب 6 بر صفر رقیب خود از الجزایر را شکست داد و در ادامه رقیب اهل لوکزامبورگ را با همین نتیجه مغلوب کرد.

علی‌پور که چند سالی از میادین مهم برون‌مرزی این رشته به دور بود و بار دیگر با قدرت به صحنه بازگشته سپس سه بر صفر مقابل کاراته‌کای اهل کامرون به برتری رسید و با پیروزی مقابل نماینده روسیه راهی نیمه نهایی شد تا با برتری چهار بر یک برابر کاراته‌کای عربستانی به فینال برسد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdciyua5.t1ayz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما