دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 48827
منبع : خبرگزاری فارس
تحقیقات جدید نشان داد

کاهش مضرات غذای پرچرب با مصرف «دارچین»

قم نيوز : قم نیوز: دانشمندان در تحقیقات اخیر خود که بر روی موش‌ها انجام دادند دریافتند، رژیم غذایی پرچرب با مصرف دارچین عوارض کمتری به افراد وارد می‌کند.
کاهش مضرات غذای پرچرب با مصرف «دارچین»

به گزارش قم نیوز، دانشمندان در آزمایشات اخیر خود که بر روی موش‌ها انجام دادند دریافتند، رژیم غذایی پرچرب با مصرف دارچین عوارض کمتری به افراد وارد می‌کند. 

رژیم غذایی پرچرب می‌تواند منجر به بیماری‌های بسیاری نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون و افزایش وزن شود؛ تحقیقات نشان داده است با دخیل کردن دارچین در مواد غذایی و افزایش مصرف این ادویه بعد از مصرف غذا، می‌توان از شدت آسیب رژیم غذایی پرچرب به بدن کاست. 

محققان در تازه‌ترین مطالعات خود دریافتند، دارچین موجب کاهش ریسک مشکلات قلبی-عروقی ناشی از رژیم غذایی پرچرب با فعال‌سازی آنتی اکسیدان بدن و سیستم‌های ضد التهابی شده و فرآیند ذخیره چربی را کند می‌کند.

دانشمندان با آزمایشات 12 هفته‌ای بر روی دو دسته موش، دسته اول غذای چرب همراه با مکمل دارچین و دسته دوم تنها غذای چرب، به این نتیجه رسیدند که موش‌هایی که از مکمل دارچین بعد از غذای چرب استفاده کرده‌اند، چربی‌های دور شکمی کمتری دارند و میزان قند خون و انسولین آنها نیز نسبت به دسته دوم بسیار سالم‌تر است. 

یک رژیم غذایی ناسالم می‌تواند به چاقی، دیابت نوع 2، کلسترول بالا و دیگر بیماری‌هایی که سلامت قلب را تهدید می‌کند، منجر شود. 

بعضی از محققان مصرف روزانه 2 تا 4 گرم پودر دارچین را توصیه می‌کنند؛ همچنین این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله منگنز، آهن، کلسیم و فیبر است. 

انتهای پیام / 136

https://qomnews.ir/vdciyva5.t1avr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما