قم نيوز : قم نگار: طریق الحسین(ع) همزمان با اربعین میزبان خیل عظیم عزادارانی است که از کشورهای مختلف راهی این سرزمین شده‌اند تا عشق و علاقه خود را به سالار شهیدان نشان دهند.
عشق به حسین(ع) مرز ندارد/زائران کشورهای مختلف در پیاده‌روی اربعین
به گزارش قم نگار، عشق به حسین بن علی(ع) دل میلیون‌ها عاشق را مجذوب خود کرده است و این روزها به مناسبت اربعین حسینی، شیعیان از نقاط مختلف جهان خود را به کربلا رسانده اند تا در اربعین حسینی زائر اباعبدالله الحسین(ع) باشند.

«سحام اسماعیل» خانم لبنانی است که از جنوب این کشور و از منطقه زاهیه در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کرده است.

او که پرچم لبنان را هم پشت سرش بسته و با حرارت خاصی سخن می‌گفت، در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید : ما از نیروهای حزب الله لبنان هستیم و عشق به اباعبدالله الحسین(ع) ما را به کربلا کشانده است.

سحام اسماعیل می‌گوید که خانه‌دار است و ۸ فرزند دارد و به همراه ۱۱ نفر از نیروهای حزب الله از لبنان راهی کربلا شده است.
او گفت که اینجا هیچ چیز قابل توصیف نیست و عشق به سیدالشهدا(ع) را تصاویر و خبرها نمی‌توانند آن‌گونه که هست انتقال دهند و انسان تا خودش به چشم خود نبیند نمی‌تواند عظمت شیعه را در این ایام درک کند.

این بانوی لبنانی اظهار داشت: من می‌خواهم به نمایندگی از نیروهای حزب الله و مقاومت به تمام شیعیانی که در این مراسم حضور دارند و همه آن‌هایی که دلشان می‌خواست ایام اربعین حسینی(ع) در کربلا حضور پیدا کنند اما به هر دلیل موفق نشدند، این پیام را بدهم که ان شاء الله روزی حزب الله پیروز شده و وعده الهی که همان استقرار اسلام در تمام دنیا است محقق خواهد شد.

یکسال، روزی ۲ دلار کنار گذاشتم تا هزینه سفر را تهیه کنم

«خیریه علی قمهیز» هم یکی دیگر از بانوان همراه کاروان لبنانی‌ها به کربلا است، او که ۴۷ سال سن دارد، در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به کربلای معلی، بیان می‌کند: چندین بار برای زیارت امام حسین(ع) به کربلا آمده‌ام، اما این بار اولی است که همزمان با اربعین در مراسم پیاده‌روی شرکت کرده‌ام و امروز که این همه زیبایی را در مسیر طریق الحسین(ع) می‌بینم غبطه می‌خورم که چرا زودتر از این، در این مراسم شرکت نکردم.

این بانوی عضو حزب الله لبنان می‌گوید: یک سالی هست که همه دغدغه‌ام حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) شده است و برای همین نزدیک به یک سال، روزی ۲ دلار کنار گذاشتم تا بتوانم هزینه سفر اربعین را تهیه کنم.

او از احساسش در این مسیر می‌گوید که پیاده‌روی اربعین اختصاص به هیچ قشر خاصی ندارد و همه سنین از کودک و بزرگ و زن و مرد در آن حضور می‌یابند.

خانم قمهیز افزود: اگر انسان در یک روز معمولی بخواهد پیاده‌روی کند بعد از چند ساعت خسته می‌شود اما ما با اینکه دو روزی است در حال پیاده‌روی در مسیر نجف به کربلا هستیم هیچ احساس خستگی نداریم و ان شاء الله بتوانیم هر سال در این مراسم شرکت کنیم.

پیاده‌روی اربعین مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان(عج) است
«زهرا چاشونی» دیگر زائر خارجی حاضر در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی است که از استرالیا به همراه مادر و دوستش به کربلا آمده‌ است.

او که در استرالیا مددکار اجتماعی است در خانواده‌ای مسلمان و شیعه بزرگ شده است و ده نفر دیگر از دانشجویان «دانشگاه آدلاید» استرالیا هم آنان همراهی می‌کنند.

زهرا می‌گوید: من آمده‌ام تا لبیک یا حسین(ع) بگویم و در هر قدمی که برمی‌داریم به حضرت زینب(س) بگویم که دیگر تنها نیستند و شیعیان حاضرند جانشان را برایشان نثار کنند.

او می‌گوید متأسفانه در استرالیا حرکت عظیم اربعین حسینی اصلاً پوشش خبری داده نمی‌شود، چرا که دشمنان اهل بیت(ع) از اتحاد بین شیعیان و مسلمین هراسانند و وقتی این تصاویر به دنیا مخابره شود چیزی جز عظمت تشیع را نشان نمی‌دهد که آنان هم از همین هراس دارند.

زهرا می‌گوید این پیاده‌روی در حقیقت مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان(عج) است و من دعا می‌کنم خداوند مرا جزو لشکریان امام مهدی(عج) قرار دهد و به عنوان سرباز کوچک ایشان بپذیرد.

اگر امام حسین(ع) به دنیا شناسانده شود همه عاشق او می‌شوند
محمد عظام هم که اهل سریلانکا است دیگر زائر خارجی اربعین حسینی است؛ او از کشورش می‌گوید که جزیره‌ای است واقع در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند.

محمد می‌گوید بار چهارمی است که به پیاده‌روی اربعین آمده است و ادامه می‌دهد که امسال ۱۳ نفر از بین دو هزار و ۵۰۰ شیعه کشورش در این مراسم شرکت کرده‌اند.

او می‌گوید: عشق امام حسین(ع) ما را به اینجا کشانده است و هر باری که می‌آییم روح تازه‌ای در ما جریان پیدا می‌کند.

این شیعه اهل سریلانکا اضافه می کند که کشورش ۲۰ میلیون جمعیت دارد که بیش از ۷۰ درصد آن بودایی و کمتر از ۷ درصد مسلمان دارد.

او آرزو می‌کند روزی همه مردم کشورش و دنیا بتوانند امام حسین(ع) را بشناسند و مطمئن است اگر امام حسین(ع) به دنیا شناسانده شود همه عاشق و دلداده آن حضرت خواهند شد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdciyvap.t1a5y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما