شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 28991
آیت‌الله جوادی آملی:

مردم ستون خیمه سیاست‌ هستند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه ستون خیمه دین، نماز است و ستون خیمه سیاست مردم هستند، گفتند: خیمه یک ستون بزرگ دارد که آن را حفظ می‌کند و باقی ستون‌ها در کنار آن قرار دارند و مردم یک جامعه نیز به مثابه ستون خیمه سیاست هستند.
مردم ستون خیمه سیاست‌ هستند
به گزارش قم نیوز، آیت الله جوادی آملی در درس اخلاق خود در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء ضمن تقدیر از مردم ایران برای حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: امیدوارم خداوند این حضور باشکوه را بپذیرد و این نظام را محافظت فرماید.
 
وی با بیان اینکه ستون خیمه دین، نماز است و ستون خیمه سیاست مردم هست گفت: خیمه یک ستون بزرگ دارد که آن را حفظ می‌کند و باقی ستون‌ها در کنار آن قرار دارند و همانطور که نماز ستون دین است، مردم یک جامعه نیز به مثابه ستون خیمه سیاست هستند.
 
این مرجع تقلید با اشاره به توصیه‌های امام علی(ع) به مالک اشتر بیان کرد: ای مالک ما انقلاب نکردیم تا به مقامی برسیم بلکه ما انقلاب کردیم که دین را آزاد کنیم.
 
وی تصریح کرد: کسانی که قبل از انقلاب در این کشور زندگی می‌کردند کاملاً احساس می‌کردند که اسلام در دست بیگانگان است و تلاش و کوشش امام(ره) و شهدا این بود که دین را از دست آن‌ها آزاد کنند.
 
آیت‌الله جوادی آملی افزود: در قرآن همواره سخن از اقامه نماز است و هیچ‌گاه نمی‌گوید که نماز بخوانید بلکه می‌گوید نماز را اقامه کنید این نشان می‌دهد که «نماز» ستون دین است و باید آن را اقامه کرد.
 
وی با بیان اینکه حکومت را تنها با مردم می‌توان سرپا نگه داشت ادامه داد: اقامه امت نیز به عدل و داد و رعایت حق مردم و رفع نیاز آن‌ها است.
 
استاد برجسته اخلاق با بیان اینکه هیچ‌چیزی در دنیا نعمت مستقلی نیست و هر چه به ما می‌رسد آزمون الهی است گفت: ما نباید سرگرم نعمت شده و از «منعم» غافل شویم و باید خدا را همواره شکر گوییم.
 
انتهای پیام /136
https://qomnews.ir/vdciz3ar.t1av32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما