يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب : 30411

«برخی افراد» را به مردم معرفی کنید!

جواد قاسمی ورجانی
قم نيوز : قم نیوز: سخنان رئیس سابق شورای اسلامی شهر قم در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم در معرفی «برخی افراد» به عنوان مسئول تجمعات اخیر کارکنان فضای سبز شهرداری قابل تامل است.
«برخی افراد» را به مردم معرفی کنید!
به گزارش قم نیوز، قمنا نوشت: امروز در یکصد و بیست و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم موضوع بسیار مهمی از سوی حجت‌الاسلام آتش زر رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم مطرح شد که قابل‌تأمل و بررسی است. از سوابق حضور «آتش زر» در شورای شهر قم به‌راحتی می‌توان دریافت که وی فرد بدون اطلاعی از بافت نیروی انسانی و فعل‌وانفعالات درون شهرداری نیست.

او چندین سال است که عضو شورای شهر قم بوده و بیشتر این سال‌ها نیز بر صندلی ریاست شورا تکیه زده است. وقتی «آتش زر» می‌گوید که تجمعات اخیر کارکنان فضای سبز شهرداری قم با تحریک «برخی افراد» از داخل شهرداری انجام می‌شود، از دید یک فرد آگاه نسبت به مسائل شهرداری سخن گفته است. بررسی ابعاد مختلف این موضوع قابل‌توجه است.

اول اینکه آیا واقعاً جریانی در شهرداری قم حضور دارد و تا این حد قدرت پیداکرده که با جریان سازی مانع از حضور شهردار قم شود؟ سؤال ما از «آتش زر» این است که مگر شما چندین دوره گذشته در شورا حضور نداشتید و حداقل در 10 سال گذشته بر مسند ریاست این نهاد تکیه نزده بودید؟ اگر از وجود این جریان مطلع بودید، چگونه اجازه دادید که این جریان تا این حد قدرتمند شود و در شهرداری قم ریشه بدواند؟

دوم اینکه حجت‌الاسلام «آتش زر» در این جلسه به نحوی در مورد مصوبه قبلی شورا در خصوص جذب 320 نیرو توسط شهرداری سخن به میان آورد که گویی در هنگام تصویب آن ایشان اصلاً عضو شورای شهر نبوده است! مگر نه اینکه هر اقدامی که در شهرداری صورت می‌گیرد لزوماً باید با مصوبه شورای شهر باشد؟ اینکه آتش زر می‌گوید «شهرداری هیچ توضیح شفافی در مورد پیمان‌ها و قراردادها و تعداد اشخاصی که بکار گرفته‌شده‌اند ارائه نمی‌دهد»، موضوعی است که در صورت اثبات آن، نقش نظارتی شورایی با 21 عضو زیر سؤال می‌رود.

سوم اینکه این «برخی افراد» موردنظر حجت‌الاسلام آتش زر که در شهرداری قم با کارشکنی به دنبال بحران سازی هستند، آیا در زمان ریاست ایشان در شورای شهر هنوز ظهور و بروز نکرده بودند، یا اینکه در آن زمان همین افراد با وی همراه بودند؟ این هم موضوعی است که باید به‌دقت موردبررسی قرار گیرد. بالاخره جریانی با این قدرت که بتواند در آستانه ورود شهردار جدید، در شهرداری بحران سازی کند، نمی‌تواند طی چند ماه ایجادشده باشد و برای شکل‌گیری چنین جمع سازمان‌دهی شده‌ای، نیاز به سال‌ها برنامه‌ریزی و هماهنگی است.

نکته آخر اینکه، اگر آقای «آتش زر» واقعاً این «برخی افراد» را می‌شناسد، به‌صورت کاملاً شفاف آن‌ها را معرفی کند. اینکه یک موضوعی را به‌صورت مبهم در جامعه مطرح کنیم و همه ذهن‌ها را نسبت به یک مجموعه بدبین نمائیم، چندان کار درست و صحیحی نیست. امسال از سوی مقام معظم رهبری سال «همدلی و هم‌زبانی» نام‌گذاری شده است، همه مسئولان باید در راستای تحقق این شعار تلاش کنند.

به نظر شما، ایجاد این شبهه که افرادی در شهرداری حضور دارند و نمی‌خواهند شهردار جدید کار خود را شروع کند و در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند و با هدایت تجمعات اخیر به دنبال بحران سازی هستند تا چه حد می‌تواند به تحقق شعار امسال کمک کند؟!

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdciz5ap.t1auz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

محسن
احسنت به این تحلیل
علی
آقای اتش زر به جای این حرفها بهتر است مشکلات این نیرو ها را حل کند هر چند این کاره نیست که برای جوانان کار کند.
محمدی
ضمناً از قم نیوز به جهت افشاگری واقعیت ها سپاس گزاریم.
رضا محمدی
بعد از اینکه از ریاست شورا کنار گذاشته شدند، تمام تلاش خود را ..... در امور مدیریت شهری به کار گرفته اند تا به نوعی نشان دهد که هیئت رئیسه جدید توانایی اداره شورا را ندارد.