پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : 16471
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور:

3.2 میلیون نفر زیرپوشش بنیاد شهید هستند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مجموع افراد زیرپوشش این بنیاد را 3 میلیون و 237 هزار نفر عنوان کرد.
3.2 میلیون نفر زیرپوشش بنیاد شهید هستند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و اظهار کرد: بنیاد شهید در سال 58 به دستور حضرت امام تاسیس شده و عهده دار امور خانواده شهدا شد و در سال 83 نیز امور جانبازان و آزادگان نیز که در اختیار بنیاد مستضعفان قرار داشت به بنیاد شهید واگذار شد.
 
وی با اشاره به تعداد شهدای ثبت شده تا پایان سال 91 بیان کرد: 222 هزار و 285 شهید تا پایان سال 91 در کشور به ثبت رسیده است و به صورت متوسط سالانه هزار نفر بر تعداد شهدا افزوده می‌شود.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: 64 هزار و 699 همسر شهید، 176 هزار و 949 فرزند شهید و 191 هزار و 231 نفر از والدین شهدا زیرپوشش بنیاد شهید هستند.
 
وی تعداد جانبازان زیرپوشش این بنیاد را 550 هزار و 27 نفر ذکر کرد و افزود: تعداد فرزندان، همسران و والدین جانبازان نیز که زیرپوشش بنیاد هستند دو میلیون و 546 هزار نفر است.
 
شهیدی مجموع افراد زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران را سه میلیون و 237 هزار نفر عنوان کرد و گفت‌: دو هزار و 123 نفر جانباز نخاعی در آسایشگاه‌ها نگهداری می‌شوند.
 
وی با اشاره به آمار 59 هزار نفری جانبازان شیمیایی اظهار کرد: آثار شیمیایی از پدران به فرزندان جانبازان شیمیایی منتقل می‌شود و این آثار در سن 10 تا 12 سالگی بروز می‌کند و هزینه درمان بیماری این فرزندان نیز بسیار زیاد است.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بودجه سال جاری این نهاد را 5800 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امسال با توجه به وضعیت موجود 1200 میلیارد تومان کمبود بودجه داریم.
 
وی تاکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران متعلق به همه مردم است چون اگر شهدا نبودند مشخص نبود که امروز کشور در چه وضعیتی قرار داشت.
 
شهیدی با اشاره به دیدار رئیس جمهور با یکی از جانبازان اظهار کرد: این جانباز در سن 17 سالگی در هنگام خنثی سازی مین دچار حادثه شده و صدمات جدی به دست، چشم و پای وی وارد آمده است ولی از روحیه بسیار خوبی برخوردار بود.
 
وی ادامه داد: همسر این جانباز نیز از فرزندان شهدا بوده و پس از شهادت پدرش عهد کرده که با یک جانباز ازدواج کند و چنین اشخاصی تربیت شدگان مکتب امام حسین(ع) هستند.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 400 نمایندگی این بنیاد در سراسر کشور فعال هستند گفت: 13 هزار نفر از پرسنل به صورت رسمی زیرپوشش بنیاد بوده و به طور رسمی خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران را عهده‌دار هستند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdciz5az.t1aqy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما