دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 47341
منبع : خبرگزاری فارس
نایب رئيس شوراي اسلامي شهر قم:

مديران شهري به توسعه متوازن و توزيع عادلانه امكانات شهر توجه كنند

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئيس شوراي اسلامي شهر قم گفت: توجه به موضوع توسعه متوازن و توزيع عادلانه امكانات يكي از شاخص‌هاي اصلي در توسعه پايدار در شهر است كه بايد از سوي مديران شهري در نظر گرفته شود.
مديران شهري به توسعه متوازن و توزيع عادلانه امكانات شهر توجه كنند
به گزارش قم نیوز، حسن بختیاری امروز، با اشاره به اهمیت توسعه پایدار شهری اظهار کرد: این امر یکی از الزامات تحقق خواسته‌های ساکنان  شهرها است و در افق بلند مدت نیازمندی‌های ساکنان یک مجموعه شهری زمانی به طور کامل محقق می‌شود که در راستای توسعه پایدار باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهر ماهیت زنده و پویا دارد بنابراین شاخص‌های توسعه باید با نگاه واقعی محقق شود، عوامل متعددی در توسعه پایدار در شهر دخیل هستند و یکی از مهمترین شاخص‌ها بحث توزیع عادلانه امکانات و ظرفیت‌های توسعه‌ای در شهر است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت توزیع ظرفیت‌های توسعه‌ای در شهر و امکانات به صورت عادلانه گفت: اگر این امر محقق نشود سبب بروز مشکلات، ناهنجاری‌ها و نارضایتی‌ها در بخشی از شهر می‌شود که می‌تواند آسیب‌هایی را ایجاد کند.

وی یادآور شد: از این نظر یکی از شاخص‌های اصلی در پایداری توسعه در شهر توجه به موضوع توسعه متوازن و توزیع عادلانه امکانات است که باید از سوی مدیران شهری در نظر گرفته شود.

بختیاری عنوان کرد: تحقق درآمدهای شهری و پویایی اقتصادی در بخش‌های مختلف شهر نیازمند این است که زیرساخت‌های توسعه در بخش‌هایی از شهر ایجاد و محقق شود. به همین دلیل بخشی از شهر دارای فعالیت اقتصادی و بخشی از آن فاقد امکانات و زیرساخت‌های لازم برای فعالیت است. این امر سبب عقب‌ماندگی بخشی از شهر می‌شود بنا بر این در واقع زیرساخت‌های اقتصادی از لوازم و اسباب توسعه پایدار در شهر است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه توسعه فضای سبز و ایجاد زیرساخت‌های زیست محیط شهری می‌تواند یکی از شاخص‌های اصلی در توسعه پایدار باشد گفت: در بسیاری از شهرها شاهد هستیم که فضای سبز در بخشی از شهر توسعه پیدا می‌کند و در بخش‌هایی از شهر این زیرساخت‌ها ایجاد نمی‌شود، این موضوع می‌تواند سبب ایجاد کانون‌های آلودگی زیست محیطی در شهر باشد.

وی عنوان کرد: یکی از شاخص‌های اصلی توسعه پایدار شهر وجود درآمدهای پایدار در مجموعه شهری است. درآمدهای پایدار در مدیریت شهری به طور خاص سبب می‌شود که نظام برنامه‌ریزی در شهر با رویکرد منطقی بلند مدت و پایدار اتفاق افتد.

بختیاری با بیان اینکه وجود درآمدهای پایدار یکی از ارکان ایجاد شهر پایدار است گفت: توجه به زیرساخت‌های نوین از موضوعاتی است که در ایجاد توسعه پایدار شهری مهم است؛ باید توجه داشت امروز شهرها به سمت موضوعاتی مانند شهر هوشمند حرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از سطوح برنامه‌ریزی و اجرا در چارچوب صحیح کنترل، نظارت و برنامه‌ریزی در شهر هوشمند پیش می‌رود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه پایدارسازی توسعه در زمینه توسعه متوازن و توزیع عادلانه امکانات است گفت: عدالت به عنوان رکن اصلی در پایدارسازی توسعه است البته این توسعه می‌تواند در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی باشد.

وی یادآور شد: باید زیرساخت‌ها و اهداف اساسی در قالب توسعه پایدار برای یک شهروند وجود داشته باشد تا پایداری در توسعه شهر ایجاد شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcizpa5.t1ay52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما