چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 30321
معاون ‌حوزه‌های علمیه کشور:

هفتمین جشنواره علامه حلی در قم برگزار می‌شود‌

قم نيوز : قم نیوز:‌ معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه ‌گفت: هفتمین جشنواره علامه حلی ‌پنج شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار می‌شود.
هفتمین جشنواره علامه حلی در قم برگزار می‌شود‌
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی عماد پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفتمین جشنواره علامه حلی که در سالن نشست‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به تشریح برنامه‌های هفتمین جشنواره علامه حلی (ره) اظهار داشت: تحول کمی و کیفی در هفتمین جشنواره علامه حلی ایجاد شده که این رشد در این دوره از دوره‌های دیگر بیشتر است.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه با اشاره به رشد آثار ارسالی به هفتمین دبیر خانه جشنواره علامه حلی افزود: در دوره ششم مجموعه آثاری که داشته‌ایم حدود ۸۴۵۰ اثر بوده در حالی که در دوره هفتم ۱۱ هزار و ۸۷۰ اثر واصله در قالب جشنواره‌های استانی و ملی به دبیرخانه داشته‌ایم که رشد قابل محسوسی ایجاد شده است.

عماد بیان کرد: آثار ارسال شده به هفتمین جشنواره علامه حلی از رشد چشم‌گیری برخوردار است که نسبت به دوره‌های گذشته بیش از ۴۰ درصد رشد را شاهد هستیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به علوم انسانی عنوان کرد: در حوزه پژوهش‌های علوم انسانی دارای ضعف هستیم که مشهود و نیازمند برطرف شدن است.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه افزود: با سه گروه پژوهش‌های بنیادی نظری، راهبردی و کاربردی روبه‌رو هستیم که در حوزه علوم انسانی و اسلامی عرصه پژوهش‌های راهبردی دچار مشکلات و ضعف‌هایی هستیم وباید برطرف شود.

عماد بیان کرد: ۹ دبیرخانه استانی همکاری کردند تا جشنواره علامه حلی امسال در استان‌های دیگر کشور برگزار شود، این ۹ استان اقدامات لازم جهت برگزاری علامه حلی را انجام دادند که خروجی فعالیت آن‌ها در زمان مناسب ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای علمی مرجع نهایی شناخت وضعیت علمی آثار، اعتبار بخشی و تأیید آثار است عنوان کرد: آثار بعد از گروه بندی و ارزیابی در ۱۰ گروه علمی جشنواره بررسی و جمعی از آثار به عنوان نامزدهای برگزیدگی و شایستگی تقدیر به شورای علمی معرفی شده و شورای علمی تصمیم نهایی را اتخاد و فرآیند ارزیابی علمی و داوری علمی را کنترل می‌کند.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه با اشاره به برنامه‌های مراسم هفتمین جشنواره علامه حلی تصریح کرد: هفتمین جشنواره علامه حلی روز پنج شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات برگزار می‌شود که سخنران اصلی مراسم آیت الله حسینی بوشهری است.

عماد با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از آثار ارسالی به جشنواره علامه حلی تصریح کرد: در جشنواره‌های گذشته علامه حلی سن شرکت کنندگان بیش از ۴۵ سال بود اما در این دو سال اخیر میانگین سنی افراد شرکت کننده به صورت محسوسی کاهش پیدا کرده است که این موضوع نشان دهنده توجه طلاب جوان به عرصه تحقیق و پژوهش است.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcizpap.t1aur2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما