دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : 48601
منبع : صابر نیوز
دکتر هانی زاده کارشناس مسائل منطقه

تشکیل یک ناتوی عبری_غربی علیه محور مقاومت از مهمترین علل سفرهای ترامپ به عربستان

ایران از طریق یک تحرک دیپلماتی نباید اجازه دهد این ائتلاف عملیاتی شود
قم نيوز : قم نیوز: دونالد ترامپ خیلی اهمیتی به انتخابات ایران و این که چه شخصیتی در راس ریاست جمهوری و در راس قوه مجریه قرار بگیرد برای آمریکا مهم نیست...
ایران از طریق یک تحرک دیپلماتی نباید اجازه دهد این ائتلاف عملیاتی شود
ایران از طریق یک تحرک دیپلماتی نباید اجازه دهد این ائتلاف عملیاتی شود
به گزارش قم نیوز:دکتر هانی زاده کارشناس مسائل منطقه و استاد دانشگاه پیرامون سفر ترامپ به عربستان گفت:سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عربستان که نخستین سفر وی بعد از پیروزی در انتخابات تلقی می شود در برگیرنده چند موضوع منطقه ای است؛ نخست فروش سلاح به عربستان است در چارچوب سیاست دولت ترامپ برای باز سازی کارخانه های اسلحه سازی آمریکا و نجات این کارخانه ها از ورشکستگی فعلی است.

وی ادامه داد: آمریکا بزرگترین قرارداد فروش سلاح تاریخ ایالات متحده آمریکا با یک کشور حامی تروریست را امضا کرد یعنی عربستان که بخشی از مشکلات جهان و منطقه است، در واقع با این قرارداد توانست موازنه قدرت را در منطقه بر هم بزند این اسلحه 110 میلیارد و حدود 370 میلیارد دیگر هم برای مسائل مختلف تجاری و اقتصادی امضا شد و در واقع دونالد ترامپ بدون توجه به خطر فروش سلاح به رژیم عربستان برای بازسازی کارخانه های اسلحه سازی این قرارداد را امضا کرد و هدف او این است که عربستان سعودی به عنوان عامل تهدید برای محور مقاومت ایجاد شود.

کارشناس مسائل منطقه اظهار داشت: موضوع دیگر فشار به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی است ما در آینده شاید افتتاح سفارت خانه های اسرائیل در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواهیم بود و در مرحله سوم تشکیل یک ناتوی عبری_غربی علیه محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران است.

هانی زاده ادامه داد: در حال حاضر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تقریبا رابطه آشکار و پنهانی با اسرائیل دارند و در آینده از آنجایی که آمریکایی ها و دونالد ترامپ مایل نیست که آمریکا برای ماجراجویی در خاورمیانه هزینه پرداخت کند لذا کشورهای عربی را علیه مقاومت و ایران بسیج خواهد کرد و یک ناتوی عبری_عربی تشکیل خواهد داد.

 بنابراین؛ این سفر یک سفربسیار مهمی است به اعتبار این که موازنه قدرت تغییر خواهد کرد و عربستان با توجه به این که اساسا حامی تروریست است، لذا مشخص شد که دولت ترامپ اهمیتی به مبارزه با تروریست نمی دهد بلکه مهم این است که کارخانه های اسلحه سازی را دوباره از ورشکستگی نجات دهد.

هانی زاده در خصوص این هماهنگی ها برایم حور مقاومت گفت: این یک تهدید جدی هم برای محور مقاومت و هم برای ایران است که در آینده شاهد شکل گیری یک ائتلاف عربی به رهبری آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی علیه ایران خواهیم بود و به همین دلیل باید این مسئله جدی گرفته شود و ایران از طریق یک تحرک دیپلماتی در این جبهه یا ائتلاف نفوذ کند و اجازه ندهد این ائتلاف عملیاتی شود.


استاد دانشگاه اظهار داشت: دونالد ترامپ خیلی اهمیتی به انتخابات ایران و این که چه شخصیتی در راس ریاست جمهوری و در راس قوه مجریه قرار بگیرد برای آمریکا مهم نیست چیزی که مهم است منافع آمریکا و انزوای ایران است برای آقای دونالد ترامپ آقای روحانی یا آقای رئیسی یا شخصیت دیگری مهم نیست مهم این است که دونالد ترامپ قصد دارد ایران را تضعیف و منزوی کند و محور مقاومت را هم از صحنه عملیاتی خارج کند.

هانی زاده در پایان افزود: نکته نهایی این است که در حال حاضرمشخص شده که جامعه جهانی وآ مریکا به طور مشخص اهمیتی به مبارزه با تروریست نمی دهد زیرا خواستگاه اصلی تروریسم جهانی و افراط گرایی وهابی و جنگ طایفه ای همین عربستان است که مردم یمن، سوریه وعراق را قتل عام می کند و جامعه جهانی سکوت اختیار کرده و این نشانه نفاق سیاسی آمریکا است که با رژیم عربستان همسویی دارد و جامعه جهانی هم هرگز حادثه 11 سپتامبر 2001 را که عاملان آن از اتباع سعودی هستند فراموش نخواهد کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcizqa5.t1avu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما