شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 13681
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قم خبر داد:

تهیه نقشه جامع پیوست نگاری فرهنگی واجتماعی کلانشهر قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قم از تهیه نقشه جامع پیوست نگاری فرهنگی و اجتماعی شهرداری کلانشهر قم خبر داد.
محسن نصیری ، معاون فرهنگی شهرداری قم
محسن نصیری ، معاون فرهنگی شهرداری قم
به گزارش قم نیوز، محسن نصیری در نشست با تعدادی از اساتید دانشگاه وحوزه همچنین اعضاء بین المللی پیوست نگاری ایران اظهار داشت: تهیه نقشه جامع پیوست نگاری فرهنگی واجتماعی کلانشهر قم از اصلی ترین برنامه های معاونت امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری قم می باشد.

وی در این جلسه که با ترکیبی از سلایق مختلف در حوزه های متفاوت تشکیل گردید؛ اظهار داشت: راه اندازی کارگروه‌های تخصصی و ایجاد طرح آمایش فرهنگی برای استان‌ یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.
وی با اشاره به لزوم برگزاری این جلسات افزود: برگزاری این نشست ها در کنار کارگروه‌ها بستر اتاق فکر را فراهم می‌کند.

نصیری با تاکید بر اینکه مهندسی و پیوست نگاری فرهنگی باید موضوع پایان نامه‌های دوره های مختلف حوزه و دانشگاه قرار گیرد، تصریح کرد: از این طریق پیوست نگاری و مهندسی فرهنگی در ایران اسلامی به فرهنگ تبدیل می‌شود و از این مسیر است که اجرا و عملیاتی شدن آن در جامعه محقق می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری قم هدف از این نشست را تدوین پیوست نگاری فرهنگی بر چهار مبنای تهیه نقشه جامع پیوست نگاری شهر قم ، بررسی طرح کلان نقشه راه پیوست نگاری استان ، تعیین بخش های مختلف که نیاز به پیوست نگاری دارند و همچنین نظارت و بازخورد و هماهنگ سازی طرحها را نتیجه نشست با گروه فرهنگی استان ذکر کرد.

وی در پایان پیشنهاد ایجاد رشته پیوست نگاری فرهنگی در دانشگاه علمی کاربردی را ارانه نمود و ابراز امیدواری کرد: این فعالیت ها گامی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری باشد.
وی بیان کرد: نهادینه شدن مهندسی و پیوست نگاری فرهنگی زمینه‌ساز ایجاد یک فرهنگ است که هنجارهای ارزشمندی را در جامعه اسلامی ایجاد می‌کند.

محسن نصیری اضافه کرد: نظریه‌های آکادمیک در زمینه مهندسی و پیوست نگاری فرهنگی زیاد داریم اما باید به سمتی برویم که این دو مقوله در جامعه گردد.

انتها ی پیام/119/


https://qomnews.ir/vdcizqaz.t1apv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما