شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : 51201
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مسئول مرکز امور طلاب حوزه های علمیه:

طرح هدفمندی شهریه موجب تحول آموزشی و پژوهشی می شود

۳۰طرح در بخش امور طلاب اجرایی و یا در حال انجام است
قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام والمسلمین ملکدار گفت: طرح هدفمند بلند مدت شهریه آماده شده است که زیرساخت بسیاری از تحولات آموزش، تبلیغ و پژوهش است.
طرح هدفمندی شهریه موجب تحول آموزشی و پژوهشی می شود / ۳۰طرح در بخش امور طلاب اجرایی و یا در حال انجام است
طرح هدفمندی شهریه موجب تحول آموزشی و پژوهشی می شود / ۳۰طرح در بخش امور طلاب اجرایی و یا در حال انجام است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمود ملکدار در نشستی با معاونین  امور طلاب و دانش آموختگان مراکز استانی که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: مدیریت‎های جدید همیشه با طرح‎ها و فکر جدید فعالیت خود را آغاز می کنند و به حمدالله مدیریت جدید حوزه های علمیه نیز برنامه های تحولی خوبی را مد نظر دارد و حرکت خوبی نیز در این عرصه در بخش های مختلف آغاز شده است.

وی افزود: از جمله این بخش ها می توان به بخش آموزشی اشاره کرد که خوشبختانه طرح های خوبی آغاز شده است که البته برای ثمر بخشی ملی در همه سطوح نیازمند یک فرایند زمانی است که امیدواریم در سال جدید بخشی از این فرایند طی شود؛ در بخش پژوهش و تبلیغ و.. نیز طرح ها و برنامه های خوبی در دست اقدام است که برخی از این برنامه ها به تصویب شورای عالی نیز رسیده است.

مسئول مرکز امور طلاب حوزه های علمیه بیان کرد: یکی از ارکان این تحول ، مرکز امور طلاب و دانش آموختگان در استان ها است که این مساله چندین بار از سوی مدیریت حوزه مطرح شده است و در این بخش کارهای مهمی انجام شده است که یکی از آنها هدفمند کردن شهریه است، ،وقت زیادی صرف پخته تر شدن این طرح است؛ شهریه مایه معیشت حوزویان و مرتبط به مراجع عظام است و به همین دلیل دارای اهمیت خاصی است؛ یک طرح هدفمند بلند مدت شهریه آماده شده است که زیرساخت بسیاری از تحولات آموزش و تبلیغ و پژوهش است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکدار اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب و مراجع عظات تقلید، مسئولان نهادها و اساتید و مشاوران و شورای معاونین وشخصیت های تاثیرگذار حوزه، امیدوار هستند که تحول خوبی با این طرح در بخش های مختلف ایجاد شود.

مسئول مرکز امور طلاب حوزه های علمیه بیان کرد: مدیر حوزه های علمیه تاکید بسیار بر ایجاد این زیرساخت ها دارد و قطعا تمام فعالیت ها روی این اصل متمرکز خواهد شد و امیدواریم که با حمایت های مدیران همه بخش های حوزوی این زیرساخت ها به شکل کامل و همه جانبه ای تکمیل شود و زیربنای خوبی برای انجام این طرح نیز آماده شود.

وی گفت: 30 طرح در بخش امور طلاب وارد شد که بخشی ازآنها محقق شد و بخش دیگر در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال به بخش اعظم آن جامه عمل بپوشانیم؛ بخش کارویژه روحانیت نیز از جمله فعالیت های جدی این بخش است که خوشبختانه پس از مشورت ها و کارفراوان، نهایی و بنا شد کارگروهی تشکیل شده و نظرات در آن اعمال شود.

مسئول مرکز امور طلاب حوزه های علمیه افزود: مشاغل طلاب  در عرصه های مختلف دسته بندی شد؛ نخست در بخش حوزه های علمیه است؛ دوم کار طلاب در عرصه نظام است که شامل عرصه حاکمیتی، قوه مقننه، مجریه و قضاییه، است که کارویژه های روحانیت در بخش های آموزشی و پژوهشی و.... آن احصا شد؛ عرصه سوم در عرصه جامعه است که اگر این مساله به ثمر بنشیند یک زیرساخت خوب تحولی برای بخش های دیگر خواهد شد؛ پس از مشخص شدن کارویژه روحانیت به دنبال رشته های تخصصی خواهیم رفت، زیرا رشته های تخصصی باید بر اساس کارویژه های روحانیت شکل بگیرد؛ خوشبختانه معاونت آموزش نیز در این زمینه فعالیت های خوبی داشته است که مکمل کار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار اظهارکرد:مساله دیگر آن است که ورودی های حوزه نیز بر اساس این کارویژه ها خواهد بود؛ مساله بعدی در زمینه آموزش های مهارتی و مدیریت حوزوی است؛ در این زمینه مرکز آموزش های مهارتی و مدیریتی ایجاد شد و تمام معاونت ها موظف شدند آموزش های خود را در این مرکز تجمیع و اجرا کنند و مرکز نیز به مرکز امور طلاب مرتبط شد؛ این فعالیت بسیار مهم است که طلاب برای حضور در هر عرصه کارویژه ای باید آموزش های متناسب با آن را مشاهده کنند.

وی گفت: آیت الله اعرافی بیان کرد که این آموزش ها نباید از همان سطح یک و مدارس به تناسب طراحی و اجرا شود و طلاب در طی دوران تحصیل این دوره ها را طی کنند؛ این طلاب در مدارس تابستانی یا مجتمع های فرهنگی باید این آموزش ها را بگذرانند.

مسئول مرکز امور طلاب حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: بحث فناوری اطلاعات بسیار مهم مدیریتی در حوزه است؛یکی از نیازهای معاونت، زیرساخت قوی در زمینه فناوری اطلاعات است که این عرصه نیز با همکاری معاونت فناوری اطلاعات در آینده شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهد بود.
انتهای پیام /137
https://qomnews.ir/vdcizraw.t1azu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما