پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 46081

صاحب بزرگ‌ترین سَر دنیا زیر تیغ جراحی + تصاویر

قم نيوز : قم نیوز: پسربچه هندی که به علت غیر عادی بودن اندازه سر خود مورد تمسخر اطرافیان قرار می‌گرفت به کمک پزشکان جراحی شد.
صاحب بزرگ‌ترین سَر دنیا زیر تیغ جراحی + تصاویر
به گزارش قم نیوز،‌ پسربچه هندی که به دلیل ابتلا به نوعی بیماری نادر، بزرگ‌ترین سر دنیا را دارد، به‌تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته و به کمک پزشکان سر وی تا حد زیادی کوچک‌تر شده است.

این کودک هندی به بیماری هیدروسفالی دچار است که در طی آن جمجمه فرد به دلیل تجمع مایعات اندازه غیر طبیعی پیدا می‌کند؛ حدود ۵.۵ لیتر مایعات اطراف مغز این کودک را فرا گرفته بود.

صاحب بزرگ‌ترین سر دنیا که ۷ ماهه است، به کمک پزشکان رو به بهبود است و قطر سر وی از ۹۶ به ۷۰ کاهش داشته که ۲۶ سانت کوچک‌تر شدن سر وی موجب امیدواری است.

این نوزاد از ۲۰ نوامبر در بیمارستان بستری بود و تاکنون ۳.۷ لیتر از مایعات درون سر وی تخلیه شده است. عملکردهای شناختی این کودک بعد از عمل جراحی بهبود قابل توجهی پیدا کرده و وضعیت جسمی خوبی نیز دارد. به گفته پزشکان، این کودک مراحل بهبودی بعد از عمل جراحی را می‌گذراند.

هیدروسفالی در کودکان زیر دو سال به‌خاطر باز بودن درزهای استخوان جمجمه منجر به بزرگ شدن غیرطبیعی جمجمه می‌شود، ولی در بزرگ‌سالان با اختلال در راه رفتن و حافظه نمود پیدا می‌کند. هم‌چنین هیدروسفالی در کودکان بیشتر به‌ علت ناهنجاری مادرزادی٬ تنگی در مجرای مغزی یا خونریزی و عفونت نوزادی داخل بطنی پدید می‌آید.









انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcizua5.t1aqv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما