سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : 30051
منبع : روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه قم

آیین نکوداشت مقام استاد در دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: ظهر امروز آیین نکوداشت مقام استاد در دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شد.
آیین نکوداشت مقام استاد در دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شد
به گزارش قم نیوز، در این مراسم که با حضور اساتید این دانشگاه و استقبال دانشجویان همراه بود، مجتبی مطهری، پسر ارشد استاد شهید مرتضی مطهری به سخنرانی پرداخت.

پسر شهيد آيت‌الله مطهري با اشاره به اينكه شهيد مطهري علم را بنام رب آغاز كرد، اظهار داشت: شهيد مطهري عاشق تفسير و مطالعه بود و معتقد بود كه علم و تربيت يك امر الهي است و يك امر سوري و دانشگاهي نيست.

مطهري افزود: تنها دليل تجليل از معلمان اين است كه معلمان قداست الهي دارند و در امر تعليم و تربيت تلاش مي‌كنند.

وي با اشاره به اينكه علم جايگاه بالايي دارد، گفت: مناسب است كه اساتيد با وضو وارد كلاس درس شوند و از سوي ديگر بايد دانش‌آموزان و دانشجويان به اساتيد خود احترام بگذارند.

استاد دانشگاه تهران خاطر نشان كرد: شهيد مطهري نسبت به معلمين خود عشق و احترام عجيبي داشتند و از همين رو مناسب است كه دانشجويان نسبت به حال اساتيد خود آگاهي داشته باشند و آنها را ارج نهند.

مطهري با اشاره به اينكه عشق و اخلاص به معلم امري مهم است، گفت: شهيد مطهري سه بار در زندگي به شدت گريه كردند، يك بار براي پدر و مادرشان، يك بار براي حضرت حسين (ع) و بار ديگر در نماز شب‌هايشان، كه هيچوقت در نماز شب‌هايشان اجازه نمي‌دادند ما متوجه گريه‌هاي شبانه‌ ايشان شويم.

وي بيان كرد: شهيد مطهري هيچگاه سمت‌هايشان را به ما اطلاع نمي‌دادند و مي‌گفتند سمت‌هاي اداري تنها انجام وظايف الهي است و هيچ كدام يك از اين منصب‌ها را براي فعاليت دنيوي انتخاب نكرده بودند.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به اينكه اگر كسي با ائمه اطهار (ع) ارتباط داشته باشد به ديگران اين راز را فاش نمي‌كند، گفت: پس از شهادت شهيد مطهري مادر چند خواب ايشان را براي ما تعريف كردند.

مطهري تاكيد كرد: شهيد مطهري روح انساني و آزاد انديشي داشت و هيچگاه سخنان افراد را نقض نمي‌كردند و تنها مي‌گفتند افراد سخنان خوب و سخنان بد دارند.

وي با اشاره به اينكه شهيد مطهري سعي در ايجاد وحدت ميان شيعه و سني بودند، گفت: ايشان معتقد بودند كه اگر زير پرچم عثمان برويم بهتر از آن است كه زير پرچم انگليس و آمريكا برويم.

استاد دانشگاه تهران يادآور شد: عقلانيت يكي از ويژگي آثار شهيد مطهري است كه شهيد مطهري دين را با عقلانيت و هنر، سياست، اجتماع، ادبيات و ساير علوم پيوند زد و به نوعي معتقد بودند كه دين اسلام براي پيوند دين با ساير علوم آمده است و از همين رو در همين مسير تلاش مي‌كردند.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به اينكه شهيد مطهري اهل ذوق بودند، گفت: شهيد مطهري اهل آواز خواندن بودند و شعرهاي حافظ را زياد مي‌خواندند.

مطهري تصريح كرد: شرعيت لازم و ضروري است و هدف دين اين است كه روح و جسم انسان را نوراني كند.

وي با اشاره به اينكه امام خميني (ره) براي ساخت جامعه اسلامي دست به انقلاب زدند، گفت: بايد يك سري مسائل و مشكلات جامعه حل شود و در اين مسير بايد اصالت فرد و اصالت جامعه در اجتماع رعايت شود تا به اين وسيله بتوانيم مشكلات جامعع را حل كنيم.

وی با اشاره به احداث بنياد آثار شهيد مطهري اظهار كرد: بنيادي براي ترجمه آثار شهيد مطهري احداث خواهد شد.

وي افزود: چندين اثر از آثار شهيد مطهري ترجمه شده است و امسال نيز تصميم داريم آثار شهيد مطهري را به صورت نرم افزار در اختيار علاقمندان قرار دهيم زيرا كه بسياري از افراد وقت و زمان مطالعه كتاب را ندارند.

در ابتدای این مراسم نیز حجت الاسلام و المسلمین آخوند زاده مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت معصومه (س) طی سخنانی با اشاره به ایام ولادت امیر المومنین علی (ع) به تبیین جایگاه والای ایشان پرداخت.

وی با اشاره به فداکاری های امام علی (ع) در لحظه های سرنوشت ساز تاریخ صدر اسلام گفت: در نقاط عطف تاریخی مانند جنگ خندق که ممکن بود اسلام زیر سوال برود این امیرالمومنین علی (ع) بود که با درخشش هایش پرچم اسلام را سرفراز نگه می داشت.
حجت الاسلام آخوند زاده ادامه داد: لذا به کرّات مشاهده می کنیم که پیامبر گرامی اسلام به توصیف جایگاه ویژه پسر عموی خود می پردازد و او را درب ها ی شهر علم معرفی میکند.

در پایان این مراسم نیز، همراه با شور و شوق وصف ناشدنی دانشجویان، از اساتید این دانشگاه تجلیل گردید.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcizuap.t1auw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما