چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب : 13591

دیگر به سینما نمی‌آیم

قم نيوز : قم نیوز: سینما تربیت قم که یکی از سه سینمای فعال قم است، با کمبود امکانات رفاهی و نیاز شدید به بازسازی و تجهیز مواجه است
عکس تزئینی است.
عکس تزئینی است.
سرویس فرهنگ و هنر قم نیوز: دیگر به سینما نمی‌آیم. این جمله ای است که یکی از تماشاگران فیلم کلاشینکف هنگام خروج از سینما تربیت قم به زبان آورد.

چند روز قبل در انتهای اکران سانس ساعت ۵ فیلم کلاشینکف در سینما تربیت قم به مدت ۲۰ دقیقه و به دلیل مشکلات فنی و فرسودگی دستگاه‌ها در این سینما پخش فیلم متوقف شد که با خروج تعدادی از تماشاگران از سینما مواجه شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که ساعت از ۷ گذشته و سانس بعدی پخش هنوز شروع نشده و با تجمع علاقمندان در جلوی در سینما همراه گشت.

سینما تربیت قم یکی از سه سینمای فعال در استان قم می‌باشد که در مقایسه با سینما شهر آفتاب و ونوس که از مرکز شهر قم دور هستند و دسترسی کمتری به آن‌ها وجود دارد از استقبال بیشتری برخوردار می‌باشد. اما آنچه در این سینما نیاز به بررسی و توجه بیشتر دارد کمبود امکانات رفاهی و نیاز شدید این سینما به بازسازی و تجهیز می‌باشد.

استان قم که با شرایط خاص جغرافیایی و وجود نورانی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، همیشه جزء شهرهای مسافرپذیر در کشور قرار داشته، هم اکنون با ضعف مشهود امکانات فرهنگی مواجه است. این در حالی است که می‌توان با توجه به پتانسیل بسیار بالای حوزه علمیه در استان قم از سینما به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای پیشرفت در بخش فرهنگ استفاده کرد.

در جامعه کنونی که بیش از هر زمان دیگرنیازمند به وجود فضاهای سالم تفریحی برای جوانان هستیم و در حالی که شبکه‌های ماهواره ای از هیچ تلاشی برای نابودی نظام خانواده و تخریب روحیات جوانان فروگذار نمی‌کند، توجه به بخش فرهنگ و مسلماً یکی از بهترین ابزارهای آن یعنی سینما می‌بایست مورد توجه ویژه مسئولین قرار گیرد.

این در حالی است که در استان قم هیچ تناسبی میان جمعیت و تعداد سینماها وجود ندارد و وجود مشکلات فنی در سینماهای استان و در دسترس نبودن سینماها برای مردم از ضعف‌های مشهود در این بخش در استان قم می‌باشد، که امیدواریم توجه بیشتر به این بخش در دستور کار مسئولین استان قرار گیرد.

انتهای پیام / 130
https://qomnews.ir/vdcizwaz.t1ap32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

عبدالله
ما با خانواده چند روز پیش برای دیدن فیلم شهر موشها ی 2 به سینما تربیت رفتیم اما متاسفانه در این هوای گرم سیستم تهویه آن درست کار نمی کرد البته فضای کلی این سینما هم اصلا" زیبا و جذاب نیست !!!!!