شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : 34741
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی:

مراسم پیاده روی عظیم اربعین نشان دهنده عظمت اسلام و تشیع است

قم نيوز : قم نگار: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در مراسم پیاده روی اربعین حسینی گفت: مراسم پیاده روی اربعین یک مانور جهانی است و همه جهانیان این حرکت را می بینند که نشانه عظمت اسلام و تشیع و تعظیم شعائر و حرکت بسیار باشکوهی است.
مراسم پیاده روی عظیم اربعین نشان دهنده عظمت اسلام و تشیع است
آیت الله محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار قم نگار با اشاره به برگزاری مراسم پیاده روی اربعین و آثار و اهمیت آن اظهار داشت: اگر بخواهیم میلیاردها دلار خرج کنیم تا چنین جمعیتی را به صحنه بیاوریم نمی توانیم اما نام امام حسین(ع) سبب می شود تا جمعیت میلیونی جمع شده وبه عزاداری بپردازند که نشان دهنده عشق مردم به امام حسین(ع) است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در مراسم پیاده روی اربعین حسینی افزود: مراسم پیاده روی اربعین یک مانور جهانی است و همه جهانیان این حرکت را می بینند که نشانه عظمت اسلام و تشیع و تعظیم شعائر و حرکت بسیار باشکوهی است.

آیت الله غرویان با اشاره به لزوم استفاده از آثار و برکات مراسم میلیونی پیاده روی اربعین بیان کرد: باید از این جمعیت بهره برداری شود و مدیریت مناسبی نیز صورت بگیرد که یکی از موضوعاتی که در سال های گذشته اتفاق افتاده و باید مدیریت شود این است که در مراسم اربعین نزاع نباشد و عکس های مراجع و علما سبب اختلاف شیعیان نشود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه راهپیمایی اربعین نماد وحدت شیعیان است و باید از تفرقه و اختلاف های بی مورد جلوگیری شود، عنوان کرد: مراسم راهپیمایی اربعین به گونه ای برگزار شود که همایش وحدت شود و بحث های بیهوده انجام نشود و مقلدان مراجع از مباحث اختلافی جلوگیری کنند و همه برای ابراز عظمت وشکوه در برابر گروه های تروریستی نظیر داعش متحد شوند.

وی تصریح کرد: یکی از آثار این راهپیمایی عظیم این است که جوانان بسیاری در این مسیرپیاده روی منقلب و از درون خویش متحول شده و توبه می کنند و علاقه مند به امام حسین(ع) می شوند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اظهار داشت: اگر بتوان مدیریت کرد تا هریک از زائران یک نهال درخت به نام امام حسین (ع) و حضرت زینب(ع) غرس کنند این موضوع سبب می شود تا از ریزگرد ها جلوگیری شود و برای محیط زیست مفید است.

آیت الله غرویان با بیان اینکه راهپیمایی اربعین آثار معنوی و مادی زیادی به همراه دارد ، گفت: درختانی که نیازمند آب نیستند در مسیر خاکی و کنار جاده ها غرس شود که این موضوع در آینده آثار زیست محیطی بسیار خوبی به همراه دارد.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcizyap.t1a552bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما