شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 20791
فرمانده انتظامی قم خبرداد

برخورد قاطعانه پلیس با مخلان نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال

قم نيوز : قم نيوز: فرمانده انتظامی قم گفت: نگاه پلیس به ۴شنبه آخر سال اجتماعی است اما در این بین هر عملی که سبب اختلال در نظم و امنیت جامعه شود قطعا با برخورد پلیس مواجه می‌شود.
برخورد قاطعانه پلیس با مخلان نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال
به گزارش قم نيوز، سردار کاظم مجتبایی صبح امروز در جمع خبرنگاران، با تقدیر از نقش رسانه ها در راستای اطلاع رسانی اخبار پلیس در سطح جامعه اظهار کرد: عملکرد خوب رسانه ها در این راستا سبب شده تا پلیس استان حائز رتبه برتر اطلاع رسانی در سطح کشور شود.

فرمانده انتظامی قم گزارش عملکرد یکساله نیروی انتظامی استان قم را ارائه کرد و افزود: در یکساله گذشته از ۱ فروردین ماه ۹۳ تا ۲۰ اسفندماه ۵۷ درصد کشفیات سرقت داشته‌ایم که در این بین سرقت قطعات خودرو حائز رتبه اول است.

فرمانده انتظامی قم با اشاره به اینکه سرقت از منازل در رتبه ششم است، بیان کرد: سرقت موتورسیکلت در میان سرقت‌های صورت گرفته در رتبه دوم قرار دارد، همچنین بیشتر سرقت‌ها در بهمن ماه رخ داده است.

وی به آمار تصادفات در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد کاهش داشته است که در میان بیش از ۴۰ درصد تصادفات مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است.

سردار مجتبایی همچنین به صدور بیش از ۱ میلیون قبض جریمه اشاره کرد و افزود: بیشتر این جریمه‌ها مربوط به عدم استفاده از کمربند، سرعت غیرمجاز و عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است.

فرمانده انتظامی قم با اشاره به عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در یکسال گذشته ۶۰۰کیلوگرم کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم که این رقم نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۴۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی و ۲۵۰ قاچاقچی دستگیر شده است، همچنین ۵هزار و ۲۴۰نفر معتاد از سطح معابر و خیابان‌ها جمع آوری شدند.

سردار مجتبایی بیان کرد: در یک سال گذشته ۳۱۰ نفر در زمینه قاچاق کالا دستگیر و ۲۲۰خودروی حمل قاچاق کالا توقیف شده است که ارزش ریالی آن ۱۷میلیارد تومان است.

فرمانده انتظامی قم عملکرد پلیس فتا را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در یکسال گذشته ۷۴ نفر دستگیر شدند و۱۵۳ پرونده تشکیل شده که مربوط به جرائم اقتصادی ورود و برداشت غیر مجاز به حساب‌ها بوده است.

وی برنامه‌ها و تدابیر پلیس را در ۴شنبه آخر سال مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: نگاه پلیس به ۴شنبه آخر سال اجتماعی است اما در این بین هر عملی که سبب اختلال در نظم و امنیت جامعه شود قطعا با برخورد پلیس مواجه می‌شود.

سردار مجتبایی با تاکید براینکه وظیفه پلیس تامین نظم و امنیت است، افزود: در این راستا پلیس اقدام به دستگیری فروشندگان مواد محترقه کرده، همچنین ۴ مغازه فروش مواد محترقه تاکنون پلمپ شده است.

فرمانده انتظامی قم تصریح کرد: در ۴ شنبه آخر سال از ظرفیت و نیروهای سازمان یافته مردمی مثل بسیج و آمران به معروف استفاده می‌شود و نیز خودروهای پلیس در ۷۰ نقطه مهم در سطح شهر مستقر می‌شوند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcizyar.t1au32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما