دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 45181
منبع : خبرگزاری فارس
استاندار قم:

آئین‌نامه اجرایی مقابله با پدیده گرد و غبار در استان قم تهیه شود

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: برای مقابله با پدیده گرد و غبار باید یک آئین‌نامه اجرایی در استان تهیه و وظایف دستگاه‌های مختلف احصاء و ابلاغ شود.
آئین‌نامه اجرایی مقابله با پدیده گرد و غبار در استان قم تهیه شود
به گزارش قم نیوز،  مهدی صادقی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در تالار امام جواد(ع) برگزار شد، با اشاره به ضرورت برگزاری مانور مدیریت بحران در استان اظهار کرد: باید یک مانوری در استان قم برگزار شود تا آمادگی دستگاه‌های استان برای مدیریت بحران مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی ادامه داد: حفظ وضعیت موجود هم اهمیت زیادی دارد، همچنین باید برای جلوگیری از حوادث در استان قم تلاش کرد، امسال نگهداری جاده‌های استان قم به اداره راهداری واگذار شده و امیدواریم که مشکلات گذشته را دیگر شاهد نباشیم، راهداری هم باید تمهیدات بیشتری را برای برف‌روبی جاده‌های استان در فصل زمستان بیندیشد.

استاندار قم افزود: در فصل زمستان با پدیده یخبندان در جاده‌ها و خیابان‌های شهر مواجه هستیم و شهرداری و راهداری باید برای مقابله با حوادث ناشی از یخبندان در داخل و خارج شهر قم آماده باشند، همچنین باید برای بیمه اموال ادارات استان اقداماتی صورت گیرد.

صادقی با اشاره به ضرورت بیمه کردن اموال در استان قم اظهار کرد: باید کارمندان استان به این مساله توجه و با بیمه کردن اموال شخصی خودشان از مشکلات احتمالی در هنگام حوادث جلوگیری کنند، همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان قم هم باید به مساله بیمه کردن محصولات کشاورزان توجه کند.

وی ادامه داد: در پدیده گرد و غبار هم باید یک آئین‌نامه اجرایی در استان تهیه و وظایف دستگاه‌های مختلف احصاء و ابلاغ شود، در غرب و شرق استان قم با پدیده گرد و غبار مواجه هستیم و برای این مساله نامه به نمایندگان مجلس زده شده و باید این نامه مورد پیگیری قرار بگیرد.

استاندار قم افزود: باید پیگیری کنیم تا در بودجه سال 96 اعتباری برای حل مشکل پدیده گرد و غبار استان لحاظ شود، رئیس سازمان مدیریت بحران هم 10 میلیارد تومان اعتبار برای بحث ماده 12 به استان قم ابلاغ کرده است.

صادقی با اشاره به کارگروه مدیریت بحران شهرداری قم گفت: باید این کارگروه شکل فعال‌تری داشته باشد، همه دستگاه‌های کارگروه انگیزه فعالیت دارند، باید دستگاه‌های عضو کارگروه مدیریت بحران شهرداری قم آموزش و تمرین را به صورت مستمر داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های استان در بحث آموزش و مانور مدیریت بحران تلاش کنند، در هنگام وقوع یک بحران می‌توانند به خوبی عمل کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcizza5.t1awv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما