جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 32121
وزیر بهداشت:

۳۷۰ تخت به بیمارستان شهید بهشتی قم افزوده می‌شود

قم نيوز : قم نگار: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قرار است طی ۲ سال آینده ۳۷۰ تخت به بیمارستان شهید بهشتی قم افزوده شود.
۳۷۰ تخت به بیمارستان شهید بهشتی قم افزوده می‌شود
به گزارش قم نگار، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: تا پیش از این کمبود پزشک متخصص و دارو و همچنین خدمات درمانی احساس می‌شد، ولی طی دو سال اخیر تا حدی این مشکلات برطرف شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طی عمر دولت یازدهم تاکنون ۱۰ میلیون نفر از کسانی که بیمه نبودند صاحب دفترچه بیمه خدمات درمانی شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اکنون بیمارستان‌ها تمام داروهای مورد نیاز بیماران را در اختیار آنها قرار می‌دهند، گفت: همچنین در تمام مراکز درمانی بالای ۶۴ تخت، پزشک متخصص و عمومی مستقر وجود دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این مشکل کمبود پزشک در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر برطرف شده و همچنین طی این مدت هزار و ۵۰۰ خانه بهداشت در سراسر کشور احداث شده است.

قاضی‌زاده هاشمی اعلام کرد: در خانه‌های بهداشت خدمات گوناگونی از جمله مکمل‌های غذایی برای زنان باردار، نوزادان تازه متولد شده و همچنین واکسیناسیون کامل ارائه می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه طی دهه‌های گذشته آنگونه که شایسته بوده به حوزه بهداشت و درمان توجه نشده است، گفت: انسان‌های سالم هستند که می‌توانند به پیشرفت جامعه کمک کنند، در حالیکه سرمایه‌گذاری در این زمینه گسترده نبوده است.

وی افزود: در حال حاضر با اقدامات صورت گرفته خدمات بهداشتی در کشور ارتقا پیدا کرده‌اند و البته معتقدیم این میزان از خدمات هم کافی نیستند و مجلس و دولت باید سرمایه‌گذاری و اهتمام بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه طی دو سال آینده ۳۷۰ تخت به بیمارستان شهید بهشتی قم افزوده می‌شود، گفت: همچنین احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ویژه مادران و کودکان هم در دستور کار قرار دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت قم نیز جزء نخستین شهرهایی خواهد بود که شبکه بهداشت در سراسر آن اجرایی خواهد شد، زیرا قم بعد از مشهد بیشترین تعداد حاشیه‌نشین‌ها را دارد؛ بر این اساس به زودی پرونده سلامت برای همه شهروندان قمی تشکیل می‌شود و تهدیداتی که سلامتی آنها را در معرض خطر قرار داده مشخص خواهند شد.

وی همچنین فرسودگی ساختمان بیمارستان‌های قم را مورد توجه قرار داد و افزود: البته دانشگاه علوم پزشکی قم در این زمینه اقداماتی انجام داده و تحولاتی را شاهد هستیم؛ امیدواریم در آینده بتوانیم با کمک خیرین به ساخت بیمارستان‌های جدید و مجهز اقدام کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین با تاکید بر پرهیز رسانه‌های گروهی از سیاه‌نمایی در مورد جامعه پزشکی گفت: لازم است مجلس و دولت با هماهنگی یکدیگر، گام‌هایی بردارند که هدف نهایی محقق شود، یعنی بیماران به جز رنج بیماری درد دیگری نداشته باشند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcizzap.t1arr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما