شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 38161
منبع : خبرگزاری ایسنا

بهره مندی بیش از 470 نفر از روستائیان قم از آموزشهای مهارتی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم،از بهره مندی بیش از 470 نفر از روستائیان قم از آموزش‎های مهارتی در سال گذشته خبر داد.
بهره مندی بیش از 470 نفر از روستائیان قم از آموزشهای مهارتی
به گزارش قم نیوز، احمد عطارنیا با اعلام این خبر افزود: در راستای اشاعه آموزش‎های مهارتی و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستائی در سال گذشته 470 نفر از روستائیان قمی از آموزش‎های مهارتی بهره مند شدند .

وی افزود: در راستای اشاعه آموزش‎های مهارتی و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستائی،این اداره کل در سال گذشته 64 هزار و 57 نفر ساعت آموزشهای مهارتی از قبیل پرورش دهنده گوسفند، تولیدکننده ورمی کمپوست، نازک دوززنانه، گلیم باف درجه2، دوخت لباس زنانه، قالی باف تابلویی، پرورش دهنده زنبورعسل، کارگر فنی گاوداری صنعتی به 470 نفر از متقاضیان آموزشهای فنی و حرفه ای در روستاهای قم ارائه نموده است.

وی بیان کرد: 26دوره آموزشی مهارتی درقالب 10حرفه برای ساکنین روستاهای استان برگزار شده که از کل تعداد آموزش دیدگان  در سال نود و چهار263 نفر زن و 207 نفر مرد بوده اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم ضمن تاکید بر موثر بودن آموزشهای مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار و مولد در مناطق روستائی اظهارکرد: باارائه این آموزش های مهارتی علاوه برتوجه به گروههای محروم حاشیه ای، روستاییان و کشاورزان و توانمند نمودن و افزایش مهارت شغلی این بخش ازجامعه، امکان استفاده ازمزایای گواهینامه های مهارت نظیر استفاده ازتسهیلات خود اشتغالی فراهم می شود.

وی گفت: این آموزش ها با مشارکت دستگاه‌های فعال در روستاها نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کل بهزیستی، سازمان بسیج سازندگی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برگزارشده است.

وی افزود: گروههای هدف این آموزش‎ها شامل شاغلین بخش کشاورزی و روستایی، فارغ التحصیلان کشاورزی و کارجویان روستایی هستند

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcizzap.t1avq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما