شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 3195
فرماندار قم خبر داد:

30 و 71 سن جوان‌ترین و مسن‌ترین نامزد انتخابات در قم

قم نيوز : قم نیوز: فرماندار قم گفت: جوان‌ترین نامزد انتخابات در قم 30 سال سن و مسن‌ترین نامزد نیز 71 سال سن دارد.
30 و 71 سن جوان‌ترین و مسن‌ترین نامزد انتخابات در قم
به گزارش قم نیوز، عبدالسعید حقیقی‌مقدم تعداد ثبت‌نام‌شدگان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم را ۶۱ نفر اعلام و اظهار کرد: ۶۱ نفر برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۳ نفر آنها از آقایان و ۸ نفر از بانوان هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه جوان‌ترین داوطلب دارای ۳۰ سال سن است، افزود: مسن‌ترین فرد ثبت‌نام شده در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۱ سال سن دارد.

فرماندار قم با اشاره به تعداد روحانیون داوطلب برای حضور در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ۶ نفر از مجموعه ثبت‌نام‌شدگان روحانی و دارای مدارک حوزوی، ۵ نفر دارای مدرک دکتری، ۳۹ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۱۱ نفر دارای مدرک کارشناسی هستند که با استناد به بند‌های قانون اساسی حائز شرایط ثبت‌نام شناخته شده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های هیئت اجرایی برای بررسی محل استقرار شعب اخذ رای و تعداد آنها از روز شنبه دهم دی ماه آغاز شده است، عنوان کرد: این در حالی است که هیئت اجرایی نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به موازات این اقدام، بررسی صلاحیت‌ها را آغاز خواهد کرد که با تداوم کار و مطابق با زمان‌بندی انتخابات، نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبین به هیئت نظارت بر انتخابات استان قم ابلاغ خواهد شد.

حقیقی‌مقدم با اشاره به اجرای مکانیزه این مرحله از انتخابات اظهار کرد: با بهره‌برداری مناسب از علم روز و استفاده مکانیزه از امکانات سعی در تسریع بخشیدن به مراحل انتخابات و مطلوب کردن شرایط انتخاباتی است.

وی در ادامه بیان کرد: اساس انتخابات عدالت‌محوری، امانت‌داری و مشارکت حداکثری بر اساس قانون‌مداری خواهد بود، چرا که رعایت قانون باعث تقویت و امنیت انتخابات خواهد شد.
فرماندار قم با بیان اینکه روند ثبت‌نام از داوطلبین حضور در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نشان‌دهنده وجود سلایق مختلف و افراد گوناگون با روحیاتی متفاوت است، افزود: تمام این موارد موجب شده است تا انتخابات با شکوهی را در ۱۲ اسفند ماه سال جاری شاهد باشیم.

وی در ادامه رعایت قانون و خود داری از تبلیغات زود هنگام را از جمله توصیه‌های کارآمد به کاندیداها دانست و اعلام کرد: کاندیدا‌ها باید بنا بر برنامه‌ریزی انتخابات بر اساس ماده ۵۶ قانون انتخابات در موعد مقرر خود تبلیغات را آغاز کنند.

حقیقی‌مقدم در پایان اظهار کرد: طبیعی است رفتار‌های انتخاباتی کاندیدا‌ها در تمام مراحل مورد بررسی و نظارت قرار دارد و تخلف از قانون در بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها تاثیر‌گذار است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcj.hetfuqevisfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما