چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : 9252
27مهرماه؛

مراسم افتتاحیه قطب علمی فلسفه دین اسلامی برگزار می شود

قم نيوز : قم نیوز: مراسم افتتاحیه قطب علمی فلسفه دین اسلامی(مهمترین مرجع پیگیری تحقیقات در حوزه فلسفه دین اسلامی کشور) پنج شنبه ۲۷ مهرماه در تالار اندیشه شعبه قم پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می گردد.
مراسم افتتاحیه قطب علمی فلسفه دین اسلامی برگزار می شود
به گزارش قم نیوز، آئین افتتاحیه قطب علمی فلسفه دین اسلامی با سخنرانی آیت الله علی عابدی شاهرودی، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد و دکتر محمد لگنهاوسن، ۲۷ مهرماه در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در شهر قم برگزار می شود.

حجت الاسلام دکتر ابوالفضل ساجدی، مدیر قطب علمی فلسفه دین اسلامی، صبح امروز ضمن اعلام این خبر گفت: در مراسم افتتاحیه قطب علمی فلسفه دین از محضر اساتید مبرز در حوزه فلسفه دین اسلامی بهره خواهیم جست. سخنران افتتاحیه این مراسم ریاست پژوهشگاه، علی اکبر رشاد خواهند بود، همچنین در ادامه دو پنل تخصصی توسط آیت الله علی عابدی شاهرودی با موضوع آسیبهای عقل گرایی در تحلیل دین و دکتر محمد لگنهاوسن با موضوع مشخصه های فلسفه دین اسلامی در مقایسه با فلسفه دین مطلق، برگزار خواهد شد.

ساجدی پیرامون هدف از تأسیس این قطب علمی گفت: قطب علمی مرکزی است که در آن دانشمندان و اعضاء هیأت علمی برجسته یک رشته با همکاری و در قالب کار گروهی می‌کوشند تا با تولید دانش و نوآوری پاسخگوی نیازهای علمی، اجتماعی و فرهنگی این رشته باشند. اعضاء رسمی و غیر رسمی قطب با فعالیت سازمان یافته خود در قالب یک مؤسسه با توان علمی بالا سعی دارند به فعالیت های علمی خود در این زمینه انسجام بخشیده و در سطح ملی، منطقه‌ای یا بین‌المللی تأثیرگذار باشند. اعضای قطب با هم افزایی اندیشه ها گامهایی را طی کرده و تلاش می کنند که در عرصه های نظری و عرصه های کاربردی مربوطه، کاروان علم را در رشته خود گامی به پیش برند.

مدیر قطب علمی فلسفه دین اسلامی افزود: فلسفه دین دانشی است که به مطالعه بیرونی و فرانگر عقلانی نسبت به آموزه های بنیادین دین می پردازد. با توجه به جایگاه ویژه قطبهای علمی در داخل و خارج کشور، تاسیس قطب در رشته فلسفه دین ضرورتی ویژه دارد.

آئین افتتاحیه قطب علمی فلسفه دین اسلامی پنج شنبه ۲۷ مهرماه ۹۱ از ساعت ۹ الی ۱۱ با حضور اساتید و دانشمندان در حوزه فلسفه دین اسلامی، دانشجویان و دانش پژوهان، در تالار اندیشه پژوهشگاه به آدرس قم، بلوار ۱۵ خرداد(شاه سید علی)، خیابان شهید میثمی(کوچه ۱۰) برگزار می گردد و حضور در این همایش برای عموم علاقه مندان به حوزه فلسفه دین اسلامی، آزاد است.
انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcj.iehfuqe88sfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما