سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : 8550

با دست خودمان صبا را تحقیر نکنیم

مهدی پاک
قم نيوز : قم نیوز: موفقیت ها و دستاوردهای ارزشمند صبا در شرایطی بدست آمد که با توجه به تقلیل چشمگیر بودجه باشگاه صبا، بسیاری این تیم را مدعی اول سقوط قلمداد می کردند؛ اما نتیجه ای که در پایان به دست آمد خط بطلانی بر تمام پیش بینی ها بود.
با دست خودمان صبا را تحقیر نکنیم
سرویس ورزشی قم نیوز، فصل گذشته بود که صبا، حرکتی بر خلاف جریان رایج فوتبال ایران را استارت زد. فوتبالی که فرضیه اتکا به ستاره ها و نام های بزرگ طرفداران بسیاری دارد و رویکرد کنونی فوتبال ایران نیز بدین سو می باشد، صبا نه تنها پای در این راه نگذاشت بلکه با هدایت تمام نام های بزرگ باشگاه به سمت درب خروجی، طریق جدیدی از تیم داری در لیگ برتر را به همگان نشان داد.

این تغییر رویکرد به خوبی نتیجه داد و حاصل آن کسب سهمیه آسیا و قرارگرفتن صبا، بالاتر از تیم هایی بود که چندین برابر این تیم هزینه کرده بودند. این موفقیت ها و دستاوردهای ارزشمند در شرایطی به دست آمد که با توجه به تقلیل چشمگیر بودجه باشگاه صبا، بسیاری این تیم را مدعی اول سقوط قلمداد می کردند؛ اما نتیجه ای که در پایان به دست آمد خط بطلانی بر تمام پیش بینی ها بود.

اما امسال کاهش ۲۰ درصدی بودجه صبا نسبت به فصل گذشته می تواند تیمی را که روند موفقیت آمیز خود را از فصل گذشته آغاز نموده دچار مشکل نماید. صبا به خوبی نشان داد که پول معیار موفقیت نیست اما بایستی اذعان کرد که مسائل مالی در موفقیت یک تیم در فضای امروز فوتبال ایران نقش اساسی دارد و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

زمانی که بازیکنان صبا در نبردی نابرابر با تیم ها و بازیکنانی که بهترین امکانات را در اختیار دارند، سربلند از میدان خارج می شوند و برای شهرشان افتخار آفرینی می کنند و وظیفه ای را که بر دوش داشته اند به بهترین شکل ممکن انجام می دهند، این مسوولین هستند که بایستی نسبت که وظیفه متقابلی که دارند عمل نمایند؛ لذا انصاف نیست که از این عزیزان آن گونه که شایسته آن هاست تقدیر نشود.

تمام اهالی فوتبال ایران شاهد دلاوری جوانان بی ادعا و دوست داشتنی صبا در مقابل ستاره ها و نامداران پرسپولیس بودند. دیداری که تحسین تمام حاضرین در ورزشگاه و بینندگان تلویزیونی را در پی داشت؛ اما پاداشی که به واسطه این موفقیت بزرگ پس از بازی به بازیکنان صبا داده شد خستگی را در تن آنها باقی گذاشت و در ذهن آنان علامت سوال بزرگی را ایجاد کرد که آیا پاداش بردن تیم کهکشانی ایران آن هم در مقابل چشم هوادارانش فقط ۵۰ هزار تومان بود؟

پاداشی که نظیرآن را درهیچ یک از تیم های لیگ برتری و دسته اول و شاید دوم و سوم کشور هم نمی توان دید.

چطورمی توانیم از بازیکن انتظار داشته باشیم در جنگی نابرابر و در حالی که همه مقدمات برای پیروزی حریف فراهم شده از جان مایه بگذارد و تیم ما را به پیروزی برساند در حالی که پاداشی که بابت این تلاش وصف ناپذیربه او تعلق می گیرد در سطح محلات هم نیست.

شک نداشته باشید تیم کنونی صبا قدرت انجام کارهای حتی بزرگ تری نسبت به فصل گذشته را دارد اما آنچه این روند را متوقف خواهد کرد چنین حرکت هایی است که نظیر آن را بعد از بازی پرسپولیس شاهد بودیم.

جایگاهی که صبا امروز بدان رسیده حاصل یک همت جمعی است که تمام استان قم به نوعی در آن شریک می باشند پس شایسته است با چشمانی باز و درنظر گرفتن تمامی جوانب موجود در این راه گام برداریم.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.ieofuqeiysfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

وحید
واقعا شرم اوره این یه توهینه نه پاداش
jafari
لطفا یه سری عکس با کیفیت از تیم فوتبال و فوتسال صبا بذارید که حداقل اگه جایی ادم خواست بگه من هوادار اینام دو تا عکس داشته باشه شِر کنه