سه شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : 3555
در همایش طلاب و فضلای آذربایجان غربی صورت گرفت؛

بررسی مسائل و مشکلات تبلیغ دینی در آذربایجان غربی

قم نيوز : قم نیوز: همایش علما، فضلا و طلاب آذربایجان غربی مقیم استان قم به منظور بررسی مسائل و مشکلات تبلیغ دینی در مدرسه دارالشفا قم برگزار شد.
بررسی مسائل و مشکلات تبلیغ دینی در آذربایجان غربی
به گزارش قم نیوز، همایش علما، فضلا و طلاب آذربایجان غربی مقیم استان قم پیش از ظهر امروز با حضور آیت‌الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا قم برگزار شد.

در این همایش یک روزه حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی ضمن تاکید بر هجرت طلاب و روحانیون این استان به مناطق بومی خود اظهار کرد: بسیاری از مساجد این استان فاقد امام جماعت روحانی هستند بنابراین ضروری است که مبلغان دینی عزم خود را جزم کرده و برای انجام وظایف شرعی خود به این استان سفر کنند.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور سخنران بعدی این همایش بود که با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حضور روحانیون در استان‌های دیگر غیر از قم گفت: روحانیون باید ضمن تلاش در راستای علم‌آموزی،‌ نسبت به تدریس و تبلیغ در مدارس سایر استان‌ها نیز توجه ویژه داشته و برای تشویق طلاب جوان برای حضور در استان خود تلاش کنند.

در ادامه این همایش وحید جلال‌زاده،‌ استاندار آذربایجان غربی نیز طی سخنانی تصریح کرد: استانداری آذربایجان غربی دارای ارتباط تنگاتنگی با ائمه جمعه و جماعات استان داشته و برای تشویق کارمندان به اقامه نماز جماعت،‌ بخش‌نامه‌هایی مبنی بر حضور آنها در مساجد محلات به تصویب رسانده است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcj.ietfuqeiisfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما