پنجشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 4950
عرب انصاری عنوان کرد:

رقابت 15 نفر برای هر کرسی مجلس

قم نيوز : قم نیوز: رییس ستاد انتخابات استان قم با اشاره به اینکه برای هر کرسی مجلس در قم 15 نفر رقابت می‌کنند، گفت: حضور هوشمندانه در انتخابات یکبار دیگر دشمن را ناامید کرده و دل آزاد مردان را شاد می‌کند.
رقابت 15 نفر برای هر کرسی مجلس
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد مهدی عرب‌انصاری با بیان اینکه مردم همیشه در صحنه و انقلابی قم در آستانه یک آزمون بزرگ دیگری به نام انتخابات مجلس نهم قرار دارند، اظهار داشت: بعد از گذشت مراحل مختلفی که روند انتخابات نهم داشته اشت امروز رقابت انتخاباتی ۴۵ نفر داوطلب در استان شریف قم کلید خورد.

وی تصریح کرد: ما شاهد خواهیم بود این کاندیداها طی روزهای آینده برنامه‌های خود را به اطلاع مردم می‌رسانند و در جلسات و فرصت‌های تبلیغی که پیش می‌آید با مردم به گفت‌وگو بنشینند.

رییس ستاد انتخابات استان قم با بیان اینکه انتخابات نهم اهمیت فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: شرایط منطقه و شرایط جهانی اقتضا می‌کند که مردم همیشه حاضر در صحنه که زیباترین و بی‌بدیل‌ترین صحنه نمایش قدرت، فهم و حضور مسوولانه را در ۲۲ بهمن امسال به نمایش گذاشتند و موجب حیرت و شگفتی مردم دنیا و رسانه‌های جهانی شدند، با همان حضور گسترده و یکپارچه و با بصیرت، آگاهی و انتخاب اصلح در ۱۲ اسفند بار دیگری پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

وی تصریح کرد: حضور هوشمندانه در استان قم و میهن اسلامی یک‌بار دیگر یاس و ناامیدی را در دل دشمن قرار می‌دهد و دل آزاد مردان را شاد می‌کند.

عرب‌ انصاری با اشاره به اینکه انتخابات یک آزمون پیش روی ملت ماست، ابراز داشت: مردم همواره در انتخابات موفق بودند و نمره قبولی گرفتند و تحسین امام و رهبری و هم خود مردم را به حمدالله به دست آوردند.

وی افزود: اگر چه سه دهه از عمر شریف انقلاب گذشته است اما به طور میانگین سالانه یک انتخاب برگزار کردیم.

رییس ستاد انتخابات استان قم با بیان اینکه انتخابات یک حرکت اجتماعی و سیاسی است، تصریح کرد: امروزه بسیاری از کشورها از برگزاری انتخابات فراری هستند و ترس و واهمه دارند، زیرا میزان مشروعیت و مقبولیت آنها علنی می‌شود به همین دلیل میزان مشارکت در کشورهای پیشرفته دنیا تا ۳۰ درصد هم نزول کرده است.

وی تاکید کرد: اینکه ما سالانه انتخابات‌های مختلفی از جمله مجلس، ریاست جمهوری، خبرگان و شورای شهر و روستا برگزار می‌کنیم نشان از پیوند مستحکم مسوولان نظام و مردم فهیم کشور است.

عرب‌انصاری با بیان اینکه مردم می‌دانند و به تجربه ثابت شده است هم انتخابات حق آنها و هم تعیین سرنوشت آنها است، یادآور شد: هیچ قدرتی در انتخابات مداخله ندارد و انتخابات در جمهوری اسلامی ایران آزاد و آگاهانه برگزار می‌شود.

وی بخش عمده اجرای انتخابات را نیز بر عهده مردم دانست و خاطرنشان کرد: پیوند محکم و مستحکم بین نظام، مدیران نظام و مردم وجود دارد این همان در واقع نقطه ضعف قدرت‌ها و مستکبران جهان امروز است.

رییس ستاد انتخابات استان قم در ادامه به جایگاه رفیع مجلس در کشور اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی مجلس در راس امور است و هم در تدوین قوانین و هم نظارت بر اجرا نقش مهم ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه مجلس تاریخ پر فراز و نشیب زیادی در کشور داشته است، تصریح کرد: مجلس در تحولات و رویدادهای مهم کشور تاثیر گذار بوده و در بسیاری از مواقع تاریخ آفریده است.

عرب‌انصاری با تاکید بر حضور آگاهانه مردم در صحنه انتخابات و انتخاب اصلح یادآور شد: در قم تعداد قابل توجهی از کاندیداها در عرصه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حاضر شدند و این رقابت در قم بسیار تحسین برانگیز است.

وی با اشاره به اینکه میانگین رقابت برای هر صندلی مجلس در کشور ۱۲ نفر اما در قم ۱۵ نفر است، اظهار داشت: از همه فرزندان رشید این استان که برای رقابت در صحنه انتخابات اعلام آمادگی کردند تشکر می‌کنم.

رییس ستاد انتخابات استان قم ابراز داشت: وظیفه مسوولان نیز هم تدارک و پشتیبانی انتخابات و هم نظارت بر برگزاری انتخاباتی سالم و عادلانه و دور از مداخله و جانب داری است.

وی با بیان اینکه مردم فهیم استان قم همواره الگو بوده‌اند، تصریح کرد: ان‌شاءالله این مردم در یک حرکت کاملا آگاهانه و در یک حضور اخلاقی از این آزمون نیز پیروزمندانه بیرون می‌آیند.

عرب‌انصاری همچنین از ستادهای انتخاباتی به عنوان نبض تپنده انتخابات یاد کرد و گفت: ستاد‌های انتخاباتی متناسب با شئون قم این رقابت‌ها را مدیریت کنند که اخلاق همیشه محور فعالیت‌ها باشد و تقوا و عدالت در عمل ما و گفتار ما کاملا حاکم باشد تا شاهد یک رقابت بسیار سالم و رفاقت بین ستادهای انتخاباتی باشیم.

انتهای پیام/ ۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcj.iexfuqehysfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما