?>?> تلاش جدی طلاب نسبت به تقویت بنیه علمی | قم نیوز
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : 5616
آیت‌الله جوادی آملی خواستار شد؛

تلاش جدی طلاب نسبت به تقویت بنیه علمی

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله جوادی آملی گفت: طلاب نسبت به تقویت بنیه علمی خود تلاش جدی داشته باشند ضمن اینکه طلاب باید علاوه بر تهذیب نفس به تقویت بنیه علمی خود بپردازند.
تلاش جدی طلاب نسبت به تقویت بنیه علمی
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از اساتید حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز چشم حوزویان به شما دوخته شده است، اظهار داشت: امروز هم نظام محتاج رهنمودهای فقیهانه شما است و هم خاورمیانه بیدار و هم جهان غرب نیمه‌بیدار نیازمند این رهنمودها هستند.

وی با بیان اینکه حوزه باید علاوه بر استقلال فکری، هدایت نظام را به عهده داشته باشد، تصریح کرد: حوزه هم باید در علم و عمل مستقل باشد و هم باید این احساس مسوولیت را داشته باشد که نیازهای نظام جمهوری اسلامی را برطرف سازد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: حوزه‌ای که وابسته به نظام باشد نمی‌تواند نیاز آن را برطرف سازد و تا حوزه مستقل عمل نکند توان برطرف کردن نیازهای نظام جمهوری اسلامی را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه حوزه باید در مقابل چاه‌کنی چاه‌کنان بایستد، خاطرنشان کرد: حوزه‌ها باید چاه‌ها را پر کنند و مسیر را هموار سازند البته فقه بدون قواعد و اصول تطبیقی کامل نمی‌شود.

جوادی آملی با بیان اینکه تکامل فقه به یکی از این سه عامل بستگی دارد، خاطرنشان کرد: باید قواعد فقهی، اصول و فقه تطبیقی بروز شوند.

وی با بیان اینکه مایه علمی حوزه باید تقویت شود، اظهار داشت: طلاب باید نسبت به تقویت بنیه علمی خود تلاش جدی داشته باشند ضمن اینکه طلاب باید علاوه بر تهذیب نفس به تقویت بنیه علمی خود پرداخته و سعی کنند تا عالمانی همراه با عمل باشند.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام علیدوست به نمایندگی از اساتید حوزه علمیه قم در ابتدای این دیدار با بیان اینکه اساتید حوزه اصرار بر حفظ سنت‌های صالح گذشته خود دارند، اظهار داشت: ما اعتقاد داریم تا جایگاهی برای اساتید حوزه تبیین شود تا آن ها بتوانند نظرات خود را صادقانه بیان کنند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcj.veifuqemmsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما