دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : 3717
آیت‌الله صافی در دیدار مسلمانان صربستان و بوسنی و هرزگوین گفت:

وحدت حول محور قرآن نقطه اشتراک مسلمانان

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم گفت: نقطه مرکزی و اشتراک همه مسلمانان جهان، وحدت حول محور قرآن و ولایت ائمه اطهار علیهم السلام است.
وحدت حول محور قرآن نقطه اشتراک مسلمانان
به گزارش قم نیوز، جمعی از مسلمانان کشورهای صربستان و بوسنی و هرزگوین که برای آموزش معارف اسلامی به شهر مقدس قم آمده‌اند، امروز با حضور در دفتر حضرت آیت الله صافی با معظم له دیدار کردند.
این مرجع تقلید در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از حضور مسلمان دیگر کشورها در شهر مقدس قم و در حوزه علمیه گفت: من نسبت به مسلمانان بالکان از قدیم ارادت دارم و از هفتاد سال پیش نسبت به مشکلات و سختی‌های که این مسلمانان داشتند، ابراز همدردی می‌کردم و همیشه پیگیر وضعیت و مشکلات مسلمانان این مرز و بوم بودم. این گونه نبوده که ما نسبت به شما بی‌تفاوت باشیم و یا آن را فراموش کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت کسب معارف اسلامی اضافه کرد: الحمدالله این روابطی که بین بوسنی و شهر مقدس قم و جمهوری اسلامی برقرار شده است و شما این توفیق را پیدا کرده‌اید تا به شهر مقدس قم بیایید و معارف اسلامی را بیاموزید، فرصت بسیار مغتنم و ارزشمندی است که باید قدردان این فرصت‌ها و موقعیت‌ها باشید و بی‌تفاوت از کنار آن نگذرید.

صافی گلپایگانی به اتحاد و همدلی مسلمانان جهان اشاره کرد و آن را رمز موفقیت جوامع اسلامی دانست و اظهار داشت: همه مسلمانان با هم برادر هستند و تفاوتی ندارند، امروز آنچه که برای مسلمانان جهان با اهمیت است مسئله شناختن دین اسلام و آشنایی بیشتر با پیام‌های قرآن مجید و معارف اهل بیت علیهم السلام است.
این مرجع تقلید ادامه داد: نقطه مرکزی و اشتراک همه مسلمانان جهان، وحدت حول محور قرآن و ولایت ائمه اطهار علیهم السلام است و امیدواریم همه حول این محور بزرگ گام برداریم تا ان‌شاء الله مسلمانان در جهان، عزت و سرافرازی خود را بازیابند.

آیت الله صافی به بیداری اسلامی در جهان اسلام اشاره کرد و گفت:‌ بیداری اسلامی مسلمانان در کشورهای اسلامی سرآغازی برای حاکمیت واقعی احکام اسلام در جهان و به خصوص در کشورهای اسلامی است که امیدوارم همه با وحدت و یکپارچگی، اتحاد کلمه، بصیرت کامل و نیز شناخت اهداف دشمن بتوانند در این راهی که انتخاب کرده‌اند پیروز و سربلند شوند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم شبه جزیره بالکان که در راه حفظ دین سختی‌های بسیاری را متحمل شدند، افزود: من می‌دانم که شما در استقامت امر دین موقعیت شایانی داشتید و مشکلات فراوانی را در دوران گذشته تحمل کردید و دشمنان اسلام با شما مخالفت‌ها و معارضات فراوانی داشتند، اما با استقامت و پایداری که شما از خود نشان دادید، توانستید به این پیروزی مهم و با ارزش دست یابید.

استاد حوزه علمیه قم افزود: شما عزیزان توانستید در برابر تمام ناملایمت‌ها، به دستورات اسلام و قرآن عمل کنید و بنده از این مقاومت و پایداری شما تقدیر می‌کنم.

وی در پایان بیانات خویش اظهار داشت: امیدوارم همیشه موفق و مؤید باشید و برای شما دعا می‌کنم که در خط اسلام و قرآن ثابت قدم بمانید و مردم بالکان روز به روز در ترقی و پیشرفت باشند.

انتهای پیام/110
https://qomnews.ir/vdcj.vetfuqeaasfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما