شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 30782
بحث ورود زنان به ورزشگاه ها لزومی برای طرح شدن ندارد

آیت الله مکارم شیرازی: طرح مسائل مورد اختلاف در زمان کنونی به کشور آسیب می‌زند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه امروز زمانی برای پراختن به مسائلی مانند ورود زنان به ورزشگاه نیست گفت: طرح مسائلی که مورد اختلاف است در شرایط کنونی به کشور آسیب می‌زند.
آیت الله مکارم شیرازی: طرح مسائل مورد اختلاف در زمان کنونی به کشور آسیب می‌زند
به گزارش نیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی کشور، با اشاره به اینکه حفظ امنیت در جامعه از مهمترین اولویت های کشور است، اظهار داشت:در قرآن مجید بر این موضوع تاکید شده است که اول باید یک امنیتی در جامعه پدید آید تا دیگر ابعاد جامعه پیشرفت کند و کار شما نیز در این راستاست.

استاد عالی حوزه علمیه قم گفت: نیروی انتظامی در جامعه سابقه خوبی دارد و مردم به آن اعتماد دارند. نیروی انتظامی هم وظیفه امنیت فیزیکی را به عهده دارد و هم وظیفه امنیت روانی. به شورای اسلامی شهر قم نیز که پس از انتخاب شهردار جدید قم به اینجا آمده بودند، گفتم که فقط عمران شهر وظیفه شما نیست بلکه بحث اخلاق و فرهنگ وظیفه شماست و همه دستگاه‌ها چنین وظیفه ای به عهده دارند و نیروی انتظامی نیز چنین است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت برخورد خوب با مردم در عین رعایت قاطعیت، تاکید کرد: انسان با قاطعیت کار می‌کند اما قاطعیت می‌تواند با اخلاق خوب نیز همراه باشد. برخی فکر می‌کنند که قاطعیت به مبنای تندی است اما این طور نیست. با یک ادبیات خوب می‌توان مردم را راضی کرد و حتی در صورت جریمه، با خوشحالی تردد کنند.

مرجع تقلید شیعیان ضمن اشاره به روایتی از پیامبر اعظم(ص) تصریح کرد: برخورد خوب را به نیروهای خود تاکید کنید و این دوران بصیرت بسیار لازم است تا فرماندهان و کارکنان ناجا آموزش‌های جدید را ببینند و تا آموزش و خلاقیت نباشد، نظام جمهوری اسلامی موفق نمی‌شود.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۳ محور ابلاغی خود همه نیازهای ناجا را دیده‌اند و شما راهکارهای آن‌ها را پیدا کرده و به کار ببندید.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: نباید در بیان دولتی‌ها تعبیراتی باشد که سبب زحمت برای نیروی انتظامی شود. به عنوان مثال در شرایط فعلی ای که داریم، چه لزومی دارد بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها مطرح شود یا فلان کنسرت در مکانی برگزار شود، چه مشکلی حل می‌شود؟ بدین وسیله یک اختلاف جدیدی با نیروی انتظامی مطرح می‌شود و این درست نیست.

باید یک هماهنگی کاملی در این زمینه‌ها صورت گیرد و باور کنند که نیروی انتظامی هم انتظام و امنیت ظاهری است و هم امنیت اخلاقی و این نکته را آن‌ها هم باید بپذیرند. وظیفه نیروی انتظامی فقط کنترل چراغ قرمز و سبقت غیر مجاز نیست و باید بقیه وظایف ناجا را هم بپذیرند.

هم اکنون ما در شرایط حساسی هستیم و طرف مقابل دائم بهانه‌های بی خود و بچگانه می‌گیرد، در این شرایط نباید بین خودمان اختلاف ایجاد کنیم و چیزی را که لازم نیست، مطرح کنیم.

با اشاره به نامه‌های مردم که به مسئله رفتن زنان به ورزشگاه‌ها و موسیقی ایراد گرفته‌اند، اظهار داشت: چه ضرورتی دارد این مسائل در شرایط فعلی مطرح شود و با دست خومان به اختلاف دامن بزنیم.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcj8aet.uqeyozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما