دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 20512
آیت الله علوی گرگانی:

سرنوشت همه انسان‌ها در دست خداوند است

قم نيوز : قم نيوز:‌ آیت الله علوی گرگانی گفت: هیچ فردی نمی تواند ادعا کند که از آینده اطلاع دارد و تنها خالق جهان هستی از آینده آگاهی دارد و بر همین اساس سرنوشت همه انسان‌ها در دست خداوند است.
سرنوشت همه انسان‌ها در دست خداوند است
به گزارش قم نيوز، آیت الله محمد علی علوی گرگانی صبح امروز در دیدار با مربیان و اساتید دانشگاه های امام حسن (ع)، نیروی دریایی و علویان با اشاره به اینکه تاریخ دنیا سه مرحله دارد اظهار کرد: تاریخ دنیا شامل گذشته، حال و آینده است که مردم نباید به گذشته خود فکر کنند و تنها می توانند از تجربیات گذشته خود تجربه کسب کنند.

آیت الله علوی گرگانی افزود: مردم با مطالعه کتاب های تاریخی می توانند از وضعیت زندگی مردمان گذشته آگاهی پیدا کنند که امروزه به دلیل وجود رسانه ها و دنیای مجازی مردم از احوالات کشورهای دیگر به آسانی و در کمترین زمان آگاهی پیدا می‌کنند و ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به عدم آگاهی مردم از آینده عنوان کرد: هیچ فردی نمی تواند ادعا کند که از آینده اطلاع دارد و تنها خالق جهان هستی از آینده آگاهی دارد و افراد نمی‌دانند چه اتفاقی برایشان در آینده رخ می دهد و نسبت به امور آینده خود بی اطلاع هستند.

مرجع تقلید جهان تشیع خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن کریم سرنوشت افراد را مشخص کرده است و در این راستا کسانی که اعمال صالح، زکات، خمس و نماز می خوانند اهل بهشت هستند و کسانی که این اعمال را رد کرده و به سمت اعمال زشت و ناپسند می روند اهل جهنم و دوزخ هستند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه خداوند بتدگان خود را فراموش نمی کند عنوان کرد: خداوند بندگان صالح خود را هیچ گاه فراموش نمی کند و در مقابل کسانی که خداوند را فراموش کرده اند در روز قیامت خداوند آنها را فراموش می کند و در آن روز این انسان ها از اعمال خود پشیمان هستند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کردک خداوند نیازی به اعمال صالح ما ندارد و تنها ما با انجام اعمال صالح می توانیم در روز قیامت رضای خداوند را کسب کنیم و به بهشت برویم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcj8ie8.uqeyvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما