پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : 30502

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۷

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۷پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۷به شرح زیر است:

آیت الله العظمی مکارم شیرازی: حرکت‌های خزنده‌ای برای وابسته کردن حوزه به دولت در حال انجام است
رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس: مواضع هسته‌ای نظام اعلام شده، مسئولان پافشاری کنند
آیت‌الله استادی: آیت‌الله امینی در عرصه سیاست از افراط و تفریط دور است
آیت‌الله مدرسی یزدی: به شبهات در مورد امام زمان(عج) پاسخ داده شود
آیت‌الله اراکی: اولویت علمای مقاومت مبارزه با غده‌سرطانی اسرائیل و رویارویی با استکبار است
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی: باید از ویژگی‌های اصیل حوزه استفاده کنیم



** جام جم ۹۴/۳/۷
* داعش اندازه تعرض به ایران نیست
سردار حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور گفت: این که گفته می‌شود داعش به نزدیک مرزهای ما می‌آید، باید بگویم این گروه تروریستی در حد و اندازه‌ای نیست که بخواهد به مرزهای ما تعرض کند.
* آمریکا هم به مذاکرات هسته‌ای در وین پیوست
دور جدید مذاکرات هسته‌ای میان معاونان وزیر خارجه کشورمان و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی دیروز در وین آغاز شد که وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا هم با سفر به اتریش به این گفت‌وگوها پیوست.
این مذاکرات با هدف کار روی سند اصلی توافق احتمالی جهت رفع موارد فنی باقی مانده و نحوه اجرایی شدن آنها در جریان است و از سوی ایران، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی و از سوی اتحادیه اروپا هلگا اشمید، شرکت دارند.

** همشهری ۹۴/۳/۷
* قرائت گزارش انحرافات بودجه‌ای در سال ۹۱
با خوانده شدن گزارش دخل و خرج کشور در سال ۱۳۹۱ در صحن علنی مجلس از تخلفات بودجه‌ای دولت گذشته در اجرای قانون رونمایی شد.
گزارشی که بر اساس اعلام غلامرضا کاتب، ۴۶ درصد از احکام قانونی بودجه سال ۹۱ به طور کامل اجرا نشده و تنها ۴۲ درصد از این احکام را دولت وقت اجرایی کرده است.
* غربی‌ها دنبال استفاده از داعش هستند
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه اعلام کرده که ائتلاف غربی علیه داعش در نبرد علیه داعش جدی نیست و برخی از این کشورها تمایل دارند با باقی نگه داشتن داعش از آن برای تهدید و باج گرفتن از کشورهای دیگر استفاده کنند.
رئیس جمهور سوریه با اعلام اینکه حملات هوایی ۶۰ کشور عضو ائتلاف از حملات نیروی هوایی ارتش سوریه هم کمتر بوده، تاکید کرده این مسئله نشان می‌دهد کشورهای غربی نمی‌خواهند داعش به صورت کامل از بین برود.
* درخواست بی‌جواب ۴ نماینده
مجتبی رحماندوست، نماینده مردم تهران: ۴ تن از نمایندگان خانه ملت در نامه‌ای از معاون اجرایی مجلس خواسته‌اند که مجلس را از تعداد سفرهای خارجی نماینده دوره نهم از تاریخ ۷ خرداد ۱۳۹۲ تا ۷ خرداد ۹۳ آگاه کرده و جمع میزان حق ماموریت پرداختی به یورو یا دلار برای سفرهای فوق در سال مذکور را اعلام کنند.
این نامه در تاریخ ۲۰ خرداد سال ۹۲ ارسال شده اما هنوز جواب نامه داده نشده است.

** کیهان ۹۴/۳/۷
* مواضع هسته‌ای نظام اعلام شده، مسئولان پافشاری کنند
رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس: مواضع ما در مسائل هسته‌ای همان مطالبی است که علنا برای مردم بیان کرده‌ایم و همین مطلب بصورت شفاهی و کتبی دقیقا به مسئولین نیز گفته شده است.
مسئولین و مذاکره کنندگان مشغول کار و تلاش سخت هستند و آنها باید بر مواضعی که اعلام شده است پافشاری کنند و امیدواریم بتوانند، مصلحت کشور و نظام را تامین کنند.
مبنای نمایندگان و وزرا در تعامل، باید وظیفه قانونی و مصالح کشور باشد و نه گروکشی از یکدیگر.
در چارچوب مسائلی که با آمریکا، غرب و صهیونیسم داریم، غیر از موضوع هسته‌ای، ‌مسایل پی در پی دیگری همچون حقوق بشر را نیز پیش بینی می‌کنیم، حل این مسائل نیز آسان خواهد شد.
کمبود منابع گره باز نشدنی نیست و راه علاج آن اولویت بندی در تخصیص منابع داخلی و انضباط مالی است.
شاکله مجلس باید همواره بنای مرتفع مواضع اصولی نظام باشد و در این خصوص معیار فرمایشات امام بزرگوار(ره) و وصیت نامه ایشان است.
اگر مجلس همواره بر مواضع اصولی و اساسی نظام پافشاری کند، خطر فروغلتیدن به پرتگاه هولناک نظام سلطه وجود نخواهد داشت اما اگر خدایی نکرده چنین ایستادگی وجود نداشته باشد، خطرها زیاد خواهند بود.
* آزادی ۶۵ کیلومتر از رمادی؛ اسارت ۷۰۰ تروریست تکفیری
عملیات بزرگ و سرنوشت ساز «لبیک یا حسین(ع)» که با مشارکت ۱۰۰ هزار نفری مردم عراق آغاز شده، به برکت اتحاد، خیلی زود در حال به ثمر نشستن است.
طبق آخرین گزارش‌ها، ۶۵ کیلومتر از شهر رمادی آزاد و ۷۰۰ تکفیری نیز در این شهر به اسارت نیروهای مردمی در آمدند.
* قطعا قیمت کالاها افزایش نخواهد یافت!
نوبخت سخنگوی دولت: رئیس جمهور با هر گونه افزایش قیمت‌ها مخالف است و این هم با توجه به استدلال کارشناسان همراه بود و به ناچار حدود ۳ هزار میلیارد تومان برای افزایش‌ها در نظر گرفته شد.
قطعا اطمینان می‌دهیم تلاش و نظارت کافی وجود خواهد داشت تا بدون دلیل و بهانه قیمت کالاها بالا نرود و اجازه نمی‌دهیم که کسی قیمتی را بدون بهانه افزایش دهد.

** شرق ۹۴/۳/۷
* مذاکرات یمن در ژنو به تعویق افتاد
دبیر کل سازمان ملل از فرستاده خود به یمن خواست تا مذاکراتی را که قرار بود امروز (پنجشنبه) در ژنو در مورد بحران یمن برگزار شود، به تعویق بیندازد.
* واکنش حماس به حملات اسرائیل
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس»، اسرائیل را مسئول وضعیت آشفته در نوار غزه اعلام کرد.
«سامی ابوزهری»، سخنگوی حماس، گفت: رژیم اشغالگر مسئول تشدید وخامت اوضاع در نوار غزه است و این رژیم نباید دیگر مانند این حماقت‌ها را مرتکب شود. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه به چندین نقطه در نوار غزه حمله کردند، ‌اما این حملات تلفات انسانی نداشت.

** ایران ۹۴/۳/۷
* دکتر علی اکبر ولایتی: تیم هسته‌ای در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کند.
* دادخواست ۲۹ میلیارد تومانی علیه وزیر پیشین نفت
دادستان دیوان محاسبات کشور از صدور کیفرخواست برای وزیر اسبق نفت به دلیل دستور قطع یکطرفه سوآپ نفت خبر داد و گفت: «این پرونده در شرف صدور رای در هیات مستشاری است.»
فیاض شجاعی ادامه داد: «علاوه بر اعمال مجازات به علت وقوع تخلف، از باب واردن شدن ضرر و زیان به بیت‌المال ادعاهای افزون بر پنج میلیون و ۱۴۰ هزار دلار ناشی از خسارت لغو یکجانبه قراردادهای سوآپ، ۸۷۰ هزار و ۱۹۵ پوند به عنوان هزینه‌های حقوقی، ۳۴۵ هزار و ۳۶۹ یورو به عنوان هزینه دادرسی، ۲ میلیون دلار هزینه دفاع از پرونده و ۵۴ هزار و ۵۸۰ یورو بخشی از هزینه‌های ICC مورد ادعای دادستان است.»
* مجتبی رحماندوست طراح تحقیق و تفحص از زندان‌ها:‌ بازداشتگاه دستگاه‌های مختلف باید تحت نظارت باشند.
* توسعه اقتصاد خلاق، گامی بزرگ در راستای اقتصاد مقاومتی است
رئیس جمهوری روز چهارشنبه توسعه اقتصاد خلاق را گامی بزرگ در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و بر لزوم تسهیل و حمایت از ورود گسترده بخش خصوصی بویژه انجمن‌های تخصصی به این مقوله و استفاده از تجربیات جهانی تاکید کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی این مطلب را در جلسه هیات دولت بیان کرد و افزود: اقتصاد خلاق با توجه به درون‌زا و برون‌گرا بودن و تاثیرات عمده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سازگاری با محیط زیست، ایجاد اشتغال و توسعه صادرات غیر نفتی مهم است و توسعه آن گامی بزرگ در راستای اقتصاد مقاومتی است.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۳/۷
* اولویت علمای مقاومت در حال حاضر مبارزه با غده سرطانی اسرائیل و رویارویی با استکبار است
کنفرانس اتحادیه جهانی علمای مقاومت صبح دیروز در بیروت برگزار شد.
آیت‌الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این کنفرانس اولویت علمای مقاومت را در عصر حاضر مبارزه با غده سرطانی اسرائیل و رویارویی با استکبار جهانی دانست.
در آغاز این کنفرانس شیخ ماهر حمود، رئیس علمای مقاومت لبنان در سخنانی ضمن خوشامدگویی به مهمانان حاضر، در سخنانی مسئولیت علمای دین را بسیار مهم دانست و گفت: آنچه باعث عقب نشینی در برابر توطئه‌ها شده است پایبند نبودن آنان به دین اسلام و دستورات خداوندی است.
* جایزه جامعه اطلاعاتی جهان به دانشگاه علم و صنعت ایران رسید.

** وطن امروز ۹۴/۳/۷
* مجلسی آگاه، ملتی بصیر و رهبری هوشیار ناظر مذاکرات هستند
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی گفت: طرف‌های مذاکره کننده ایران باید بدانند یک مجلس بیدار و آگاه در کنار مردم با بصیرت و رهبری هوشیار و مقتدر و معتقد به صلابت و اقتدار مردم پشت این مذاکرات و ناظر بر آن هستند و دشمنان خیال نکنند مردم ما گرفتار مشکلات شده‌اند پس حاصرند به هر نوع مذاکره‌ای تن بدهند!
وی تاکید کرد: مجلس در مقام نظارت بر خطوط قرمز مذاکرات باید تلاش کند اما نباید تیم مذاکره کننده را تضعیف کنیم چرا که مصالح ملی بر هر چیزی مقدم است.
* مصر رسما استرداد قرضاوی را خواستار شد
وزارت دادگستری مصر برای دومین بار به صورت رسمی از دولت قطر خواست یوسف قرضاوی و دیگر اتباع این کشور را که به قطر گریخته‌اند، به مصر تحویل دهد.
دادگاه کیفری قاهره اخیرا در پرونده یورش به زندان‌ها حکم اعدام مرسی،‌رئیس جمهور پیشین مصر و دیگر چهره‌های سیاسی این کشور از جمله یوسف قرضاوی را به اتهام‌های مختلفی صادر کرده و برای تایید نهایی به مفتی مصر ارجاع داده است.
قرضاوی که به پدر معنوی اخوانی‌ها مشهور است، در قطر به سر می‌برد.

** جوان ۹۴/۳/۷
* اجازه دسترسی به سایت‌های نظامی داده نشود توافق نمی‌کنیم
وزیر خارجه فرانسه می‌گوید اگر توافق هسته‌ای با ایران امکان دسترسی به اماکن نظامی را ندهد، پاریس حاضر به امضای توافق نخواهد بود.
لوران فابیوس گفت: توافق هسته‌ای با ایران، باید امکان دسترسی به تمامی اماکن در ایران را بدهد.
* مذاکرات هسته‌ای ضرری برای شما ندارد
وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌ اسلامی در کویت، با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای ضرری برای کشورهای منطقه ندارد، خطاب به اعراب گفت: آمریکا خیرخواه شما نیست و به دنبال تحقق منافع خود است.
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره دیدگاه ایران در رابطه با تنش‌های روز افزون منطقه گفت: «چرا به کمپ دیوید می‌روید در حالی که ما کنار شما هستیم و می‌خواهیم با شما رابطه خوبی داشته باشیم، آمریکا خیرخواه شما نیست و به دنبال تحقق منافع خود است.»

** آفتاب یزد ۹۴/۳/۷
* در ترکیب مجلس آینده لاریجانی رئیس نخواهد بود
محمد رضا تابش معتقد است در انتخابات مجلس آینده اصلاح طلبان و اعتدالیون اکثریت کرسی‌های مجلس را به دست خواهند آورد.
نماینده اردکان ابراز عقیده کرد مسلما ترکیب مجلس آینده ترکیبی نیست که لاریجانی رئیس آن باشد، من دوستانه این موضوع را به خود آقایان هم گفته‌ام.
* ولیعهد عربستان مردم این کشور را تهدید کرد
محمد بن نایف بن عبدالعزیز ولیعهد و وزیر کشور عربستان که به بهانه عیادت مجروحان حمله تروریستی روز جمعه به مسجد امام علی(ع) در شهرک القدیح استان القطیف به آنجا سفر کرده بود در واکنش به تلاش مردم شرق عربستان برای تشکیل کمیته‌های مردمی به منظور تامین امنیت این منطقه در پی تکرار حملات تروریستی ادعا کرد: هر کسی که بخواهد نقش نهادهای حاکمیتی را بر عهده بگیرد، مجازات خواهد شد و ما در این کار خود از هیچ سرزنشی نمی‌ترسیم.

** رسالت ۹۴/۳/۷
* افزایش امیدواری به ائتلاف اصولگرایان
محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: آن چیزی که در جلسات مشترک سه تشکل اصولگرای موتلفه، پایداری و ایثارگران کاملا مشهود است، روحیه اجماع و تفاهم شرکت کنندگان است، به گونه‌ای که به موجب این جلسات، امیدواری من برای ائتلاف اصولگرایان در مقایسه‌ با ماه‌های قبل افزایش یافته است.
* نادیده گرفتن هشدارهای ایران درباره خطر تروریسم به گسترش آن در منطقه منجر شد
علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به هشدارهای ایران در مورد ضرورت جلوگیری از گسترش تروریسم در منطقه گفت: نادیده گرفتن هشدارهای ایران درباره خطر تروریسم در عراق باعث گسترش آن به منطقه شده است.
* پیام امام خمینی انگیزه پروستریکا شد
میخاییل گورباچف آخرین رئیس جمهوری شوروی سابق سال‌ها پس از دریافت پیام تاریخی امام خمینی(ره) با اعلام اینکه این پیام انگیزه پروستریکا شد، تاکید کرد: امروز که شاهد اوضاع هستیم، پیام آیت‌الله خمینی در ذهنم نقش می‌بندد که گفته بود مارکسیسم را به زودی در موزه‌های تاریخ می‌بینیم و من از همان زمان تصمیم گرفتم حرکت را آغاز کنم لذا اصلاحات را انجام دادیم.

** مردم سالاری۹۴/۳/۷
* محمد جواد ظریف: برای سفر به عربستان آمادگی دارم.

** آرمان ۹۴/۳/۷
* علم و دانش نتیجه آزادبودن فضا و شرایط است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ششمین کنفرانس بین‌المللی هپاتیت تهران گفت: ایران جزء قدیمی‌ترین کشورهای دنیاست که دانش پزشکی در آن، جایگاه برجسته داشته و ایرانیان نقش ممتازی در تحول عظیم علم پزشکی ایفا کرده‌اند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توسعه علم و دانش را نتیجه آزاد بودن فضا و شرایط دانست و افزود: زمانی که آزادی در اروپا به وجود آمد، علم نیز توسعه پیدا کرد و اروپا همراه با رنسانس، علم و دانش را از جاهای مختلف دنیا منتقل کرد.
* تقاضای ۴۰ نماینده برای دیدار با زنجانی
شنیده شده که امیر عباس سلطانی عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس، ‌از نگارش نامه‌ای خبر داده که در آن، نمایندگان تقاضای دیدار با بابک زنجانی را مطرح کرده‌اند.
* مواضع روسیه در قبال مذاکرات هسته‌ای غیرشفاف است
حمیدرضا آصفی سخنگوی پیشین وزارت خارجه کشورمان گفت: «به روزهای سخت و دشواری نزدیک می‌شویم و نکته‌ای که باید بدان توجه کرد، ‌اخذ ضمانت‌های لازم از سوی طرف مقابل است.»
وی مواضع روسیه را غیر شفاف خواند و تصریح کرد: «از مواضعی که روس‌ها در روزهای اخیر اتخاذ کردند، موضع روشن و شفافی استنباط نمی‌شود.»

** فرهیختگان ۹۴/۳/۷
* محمد علی پور مختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه تا کنون دادگستری تهران پاسخ استعلام درباره ۱۷۰ نفری را که از محمد رضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد پول دریافت کرده‌اند، ‌نداده است، گفت: «ما در این زمینه توقع داریم دادگستری به تکلیف خود عمل کند و اگر فهرست و اطلاعاتی در این زمینه وجود دارد آن را به ما اطلاع دهد.»

** آفرینش ۹۴/۳/۷
* مذاکرات پیچیده و جزئی‌تر شده است
عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران امروز در بدو ورود به فرودگاه وین با بیان اینکه مذاکرات تا دهم تیرماه ادامه پیدا خواهد کرد و ممکن است فراتر از آن هم برود، گفت: ما مقید به زمان نیستیم بلکه مقید به این مساله هستیم که یک توافق خوب حاصل شود.

** ابتکار ۹۴/۳/۷
* واکنش آموزش و پرورش به بازداشت‌های اخیر معلمان
نامه درخواست عفو معلمان زندانی از سوی وزیر آموزش و پرورش به قوه قضائیه ارسال شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با دستگیری‌های اخیر معلمان اظهار داشت: نامه‌ای در خصوص عفو این عزیزان نوشته شده و این نامه از طرف وزیر به قوه قضائیه ارسال شده است.
* امیدواریم پرونده هسته‌ای ایران هر چه زودتر حل و فصل شود
شیخ صباح الاحمد امیر کویت طی سخنانی در آیین گشایش چهل و دومین اجلاس سازمان همکاری‌ اسلامی تصریح کرد: امیدواریم مساله هسته‌ای ایران هر چه زودتر حل و فصل شود و ایران با دستیابی به توافق هسته‌ای بتواند خود را از این مساله برهاند.
ما از توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ استقبال می‌کنیم و امیدواریم تا پایان ماه ژوئن میلادی دو طرف به راه حل نهایی دست یابند.

** قدس ۹۴/۳/۷
* تهران مانع سقوط بغداد و دمشق شد
نشریه معروف روسی در گزارشی با موضوع پدیده داعش، نوشت که مسکو می‌تواند با کمک تهران، این گروه تروریستی را شکست دهد.
نشریه «پراودا» در این گزارش آورده است: ایرانی‌ها در جنگ با شبه نظامیان داعش در عراق و سوریه هستند.
ایرانی‌ها تکریت را آزاد کردند و تنها آنها هستند که می‌توانند از سقوط بغداد و دمشق جلوگیری کنند.

** اعتماد ۹۴/۳/۷
* مستقل بودن مذاکرات هسته‌ای از آمریکا‌یی‌های بازداشت شده در ایران
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما از مقامات ایرانی می‌خواهیم تا هر چه فوری جیسون رضاییان را آزاد کنند اما این مساله‌ای کاملا مجزا از مذاکرات هسته‌ای است.
جف راتکی، گفت: ما گزارشات برگزاری دادگاه رضاییان را دریافت کرده‌ایم و روند محاکمه وی را کاملا زیر نظر داریم.
* ملت شجاع ایران پاسخ کوبنده به تهدیدات دشمن خواهد داد
تولیت حرم مطهر و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: بدخواهان نظام اسلامی اطمینان داشته باشند در صورت بروز هر گونه تهدیدی علیه کشور، ملت شجاع و شهادت طلب ایران اسلامی پاسخ مناسب و کوبنده به دشمن خواهد داد.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در دیدار با اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) اظهار کرد: گروه ضد اسلامی و تروریستی داعش جریانی هدایت شده از سوی صهیونیست‌هاست و تمام کشورهای اسلامی باید با وحدت کلمه به مقابله با این گروه تکفیری تروریستی بپردازند.

** کلید ۹۴/۳/۷
* برای آزمونی بزرگ‌تر از ‌آزادسازی خرمشهر آماده می‌شویم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این مطلب که باید خودمان را برای یک آزمون دیگر آماده کنیم که از آزادسازی خرمشهر بزرگ‌تر است، اظهار داشت: این عملیات آزادی یک منطقه است که میلیاردها بشکه نفت آن به غارت می‌رود.
۵۰۰ میلیون مسلمان در آن در خطر هستند. این آزمون می‌تواند سرنوشت منطقه و تاریخ آن را معین کند.
محسن رضایی در انتقاد از موضع غرب در حمایت از حملات عربستان به یمن گفت: فاسدترین، تروریست‌ترین و بدترین گروه‌ها از سوی غرب حمایت می‌شوند و غرب نیز با آنها ارتباط بسیاری دارد.

** شهروند ۹۴/۳/۷
* انتقاد مقتدی صدر از رمز عملیات الانبار
مقتدی صدر از نامگذاری عملیات آزادسازی استان الانبار به «لبیک یا حسین(ع)» انتقاد کرد و گفت: چنین نامگذاری‌هایی موجب سوء برداشت خواهد شد.
امام حسین رمز ملی گرایی، شجاعت و جسارت و امیر مبارزه و مبارزان است اما ما نمی‌خواهیم طرف مقابل از این مساله برای تبدیل جنگ به جنگ طایفه‌ای استفاده کند در حالی که جنگ ما یک جنگ ملی و اسلامی است.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی

حرکت‌های خزنده‌ای برای وابسته کردن حوزه به دولت در حال انجام است
رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی ضمن تاکید بر لزوم حفظ استقلال حوزه‌های علمیه، نسبت به برخی تلاش‌های خزنده که به دنبال وابسته کردن حوزه هستند هشدار داد.
این مرجع تقلید افزود: من سربسته عرض می‌کنم در گوشه و کنار به صورت خزنده برخی وابستگی‌ها در حال پیدا شدن است، این کار درست نیست، افتخار ما در استقلال حوزه ما است، ما از دولت و حکومت حمایت کرده و می‌کنیم اما نظارت هم می‌کنیم، مراقب باشیم
این مساله مهم را از دست ندهیم.

آیت‌الله امینی در عرصه سیاست از افراط و تفریط بدور است

رسا/ آیت‌الله استادی در آیین تجلیل از آیت‌الله امینی با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های بارز آیت‌الله امینی گفت: این ویژگی‌ها و مطالعه آنها می‌تواند برای همه مردم به ویژه طلاب و پژوهشگران دینی آموزنده و الگو باشد.
عضو جامعه مدرسین با بیان این‌که در همه عرصه‌های زندگی این عالم بزرگ اعتدال دیده‌ می‌شود، ابراز داشت: وی هیچ‌گاه از مبارزه دست نکشید و در تمام این مدت انصاف و اعتدال را رعایت کرده است.وی همچنین اظهار داشت: افراط و تفریط در هیچ امری از جمله سیاست فایده ندارد.

به شبهات در مورد امام زمان(عج) پاسخ داده شود
حوزه/ آیت‌الله مدرسی یزدی در دیدار اعضای ستاد احیای نیمه شعبان در قم با اشاره به اینکه شیعه همیشه گرفتار و مظلوم و تحت مراقبت دشمنان بوده است گفت: باید بسیار دقت کرد و در مورد امام زمان (عج) اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد و شبهه‌ها پاسخ داده شود. عضو جامعه مدرسین در خصوص فضیلت شب نیمه شعبان بیان کرد: خداوند در این شب برکت و رحمت می‌فرستند و همه را می‌آمرزد و باید سعی کنیم که تقرب الی الله در آن شب بیشتر باشد و بکوشیم که کارهای صالح را بیشتر از دیگر شب‌ها انجام دهیم.
باید از ویژگی‌های اصیل حوزه استفاده کنیم
حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی در اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران با تجلیل از نقش خواهران مبلغه گفت: خواهران طلبه در دورترین نقاط کشور، پرچم اسلام ناب را به اهتزاز درآورده‌اند.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به سیاست مرکز مدیریت حوزه‌های خواهران در واگذاری امور به مدیریت‌های استانی و سپس به واحدهای حوزوی ادامه داد: باید از ویژگی‌های اصیل حوزه استفاده کنیم که در آن با کمترین امکانات بیشترین کارها انجام می‌شود. باید کارها به مدارس واگذار شود و این امر به برنامه‌ریزی نیاز دارد.

انصاف علمي خصوصيت بارز آیت‌الله اميني است
حوزه/ دکتر لاريجاني عصر دیروز درمراسم تجليل از آيت‌الله اميني و بزرگداشت آیت‌الله معرفت(ره) در قم اظهارداشت: آیت‌الله اميني يكي از علماي معاصر می‌باشد كه ويژگي‌ها و خصوصيات ايشان ممتاز و الگوي همگان می‌تواند باشد.
رئیس مجلس افزود: جامعيت و انصاف علمي برجسته ترين خصوصيت آیت‌الله اميني می‌باشد. وی افزود: اگر در كتب آيت‌الله اميني نگاهي بيندازيد درخواهيد يافت كه نوع نگاه ايشان در سطح كلان تفكر اسلامي بوده و تك ساختي نيست.

بایدن: توافق هنوز قطعی نشده است
فارس/ جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در مرکز تحقیقاتی بروکینز با ابراز امیدواری درباره توافق تاکید کرد که هنوز توافق با ایران قطعی نشده است.
وی با اشاره به اینکه ایران تحت فشارهای آمریکاو به دلیل قطعنامه‌ها به پشت میز مذاکرات آمده است تصریح کرد که یک توافق جامع میان ایران ۱+۵ نزدیک است ولی قطعی نشده است.

واشنگتن: مذاکرات هسته‎ای تمدید نخواهد شد
مهر/سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ضرب الاجل دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران تمدید نخواهد شد. جف راتکه گفت که آمریکا برنامه‌ای برای تمدید مهلت زمان رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران ندارد.
وی همچنین اعلام کرد که وزرای خارجه ایران و آمریکا روز شنبه در ژنو دیداری دوجانبه خواهند داشت.

اعلام آمادگی «منافقین» برای کمک به عربستان
فارس/ «مریم رجوی»، رهبر سازمان تروریستی مجاهدین خلق در دیدار با «محمد آل الشیخ»، سفیر عربستان در پاریس از آمادگی این گروه تروریستی در کمک به عربستان در تجاوزاتش علیه ملت یمن خبر داد. رجوی تاکید کرد: این سازمان آماده اجرای درخواست‌های این کشور بدون ذره‌ای تردید است.

تمجید آمریکا از تصمیم ریاض علیه حزب‌الله
فارس/ وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای از اقدام عربستانی در قرار دادن نام دو فرمانده حزب‌الله لبنان در لیست تروریستی این کشور، تقدیر و تشکر کرد. عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «خلیل یوسف حرب» و «محمد قبلان» دو تن از رهبران حزب‌الله لبنان را در لیست تروریستی خود قرار داده است.

داعش ۹ عضو خود را در عراق اعدام کرد
مهر/ اعضای گروه تروریستی داعش ۹ عضو این گروه را به دلیل خودداری از ادامه مبارزه با ارتش و نیروهای مردمی عراق اعدام کردند.

روسیه برای تحویل اس ـ ۳۰۰ شرط گذاشت
تسنیم/ معاون وزیر خارجه روسیه گفت: تحویل سامانه دفاع موشکی اس ـ۳۰۰ به ایران پس از حل موضوع شکایت تهران از مسکو در دادگاه بین‌المللی، انجام خواهد شد. ریابکوف یادآوری کرد که عدم اجرایی‌شدن این قرارداد در سال ۲۰۰۷ از سوی روسیه سبب شد تا ایران در دادگاه بین‌المللی علیه روسیه شکایت کند.

سال ۹۴ دولت در شرایط اقتصادی سختی قرار دارد
واحد مرکزی خبر/ جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بابیان اینکه در سال گذشته نفت بشکه‌ای بیش از ۱۰۰ دلار فروخته می‌شد در حالی که این میزان در سال جاری به ۵۱ تا ۵۲ دلار رسیده است گفت: در سال‌های گذشته میزان درآمد حاصل از فروش نفت بیشتر بود اما در حال حاضر به دلیل شرایط تحریمی و کم شدن توان صادراتی، دولت در شرایط اقتصادی سختی بسر می‌برد.

هیچ زمینه‌ای برای شروع مجدد عمره وجود ندارد
باشگاه خبرنگاران/ رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین وضعیت پرونده دو پلیس خاطی عربستان اظهار کرد: ده روز مهلتی که برای صدور حکم دو پلیس خاطی اعلام شده بود به پایان رسیده اما هنوز محاکمه صورت نگرفته است. اوحدی انتشار اخباری مبنی بر احتمال از سرگیری عمره از آذر ماه را تکذیب و تاکید کرد: هیچ تاریخی برای شروع مجدد عمره مطرح نشده و حتی این موضوع در دستور کار قرار نگرفته چرا که ما باید شاهد اقدام جدی در پاسخگویی به مطالبات به حق زائرین از سوی عربستان باشیم.

در تحریم ایران ما اروپایی‌ها ضرر کردیم
تسنیم/ سفیر فرانسه در آمریکا طی نشستی تحت عنوان «توافقنامه اوباما با ایران برای آمریکا خوب است» در اندیشکده "شورای آتلانتیک" ضمن انتقاد از اظهارات مقامات واشنگتن درباره تلاش تاجران اروپایی برای رفتن به ایران گفت: آمریکا با اروپا از موضع برتر صحبت نکند؛ در تحریم ایران ما ضرر کردیم، نه شما آمریکایی‌ها.

آزادی بخش راهبردی مبروکه سوریه از اشغال داعش
ایرنا/ منابع خبری از بیرون رانده شدن کامل تروریست‌های داعش از بخش راهبردی مبروکه در شمال شرقی سوریه گزارش دادند. این پیروزی پس از حدود ۲۰ روز درگیری در مبروکه در استان حسکه به دست آمد.

روسیه امکان شکست در مذاکرات هسته‌ای را رد کرد
ایرنا/ مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه امکان شکست در مسیر توافق هسته‌ای در مذاکرات ۱+۵ با ایران را رد کرد. ریابکوف با بیان اینکه ایران شریکی قابل اعتماد است، اظهار داشت: تمام طرف‌های مذاکرات هسته‌ای برای رسیدن به توافق جامع تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcj8iet.uqeyyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما