چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 47522
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هيأت علمي جامعة الزهرا:

مبعث داراي پيام قانون‌مداري و حركت بنده به سوي كمال است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هيأت علمي جامعة الزهرا گفت: در خطبه حضرت زهرا(س) ذكر شده كه به وسيله پيامبر اكرم(ص) جامعه متحول شد، بنابراين مبعث داراي پيام قانون‌مداري و حركت بنده به سوي كمال است.
مبعث داراي پيام قانون‌مداري و حركت بنده به سوي كمال است
به گزارش قم نیوز، معصومه ظهیری ضمن تبریک مبعث رسول اکرم(ص) اظهار کرد: خداوند به پیامبرش وعده داد که خاتم انبیا هستی و دین تو آخرین دین الهی است بنابراین تکمیل‌کننده مکارم اخلاق و کامل‌ترین قوانین به وسیله پیامبر برای جامعه آمده است تمام چالش‌ها و فراز و فرودها به وسیله پیامبر اکرم(ص) برطرف شد.

 وی خاطرنشان کرد: رسول خدا(ص) فرمودند من از بین شما می‌روم ولی کتاب خدا و  عترت را بین شما امانت می‌گذارم.

عضو هیأت علمی جامعة الزهرا با بیان اینکه جامعه امروز بیش از قرون و اعصار گذشته به این نیاز دارد که انسان‌شناسی کند گفت: قسط و عدل باید به وسیله انسان‌ها در هستی پیاده شود تا جامعه‌ای شکل گیرد که بر اساس نگاه مودت پیامبر اکرم(ص) به صلح جهانی دست پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: روزی  فرامی‌رسد که همه هستی را دین پیامبر اکرم(ص) فرامی‌گیرد واین فراگیری و شمول به وسیله اسلام تحقق پیدا می‌کند جامعه امروز باید برای رسیدن به قسط و عدل برنامه‌ریزی داشته باشند.

ظهیری یادآور شد: سه محور اخلاق، قانون‌مداری و رفتار بر اساس عدالت سرلوحه امور است. بر اساس آن باید عمل کنیم و اگر جامعه‌ای بر اساس اخلاق، قانون و عدالت حرکت کند متعادل و میانه‌رو است و رضایتمندی در آن جامعه محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه اسلام دین عدالت، اخلاق و مساوات بین انسان‌ها است گفت: مبعث پیامبر اکرم(ص) دارای پیام‌هایی مانند آزادی، حریت، اخلاق، قسط و صلح و مهربانی بود پس از مبعث در جامعه تحول ایجاد شد.

عضو هیأت علمی جامعة الزهرا خاطرنشان کرد: در خطبه حضرت زهرا(س) ذکر شده که به وسیله پیامبر اکرم(ص) جامعه متحول شد بنابراین مبعث دارای پیام قانون‌مداری و حرکت بنده به سوی کمال است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcj8iex.uqea8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما