جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۲
کد مطلب : 24392

بیانیه پایانی همایش دکترین مهدویت قرائت شد

قم نيوز : قم نیوز:همزمان با مراسم اختتامیه دهمین همایش دکترین مهدویت، بیانیه این همایش توسط حجت الاسلام و المسلمین پورسیدآقایی دبیرهمایش قرائت شد.
بیانیه پایانی همایش دکترین مهدویت قرائت شد
به گزارش قم نیوز، همزمان با برگزاری اختتامیه دکترین مهدویت، بیانیه پایانی این همایش قرائت شد که در آن آمده است: السلام علیک یا عین الحیاة، با سلام بر مهدی چشمه همیشه جاری و زلال زندگی دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با موضوع اخلاق و سبک زندگی زمینه ساز، راهبردها و راهکارها با حضور شخصیت های داخلی و خارجی در طی دو روز برگزار شد.

در این بیانیه آمده است: در این همایش با مشارکت اندیشمندان حوزه علمیه و دانشگاه، پنج کمیسیون علمی تشکیل و در کنار دو کار گروه موسسه آینده روشن و با حضور کمیسیون انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم، کمیسیون دانشگاه عالی دفاع ملی و کمیسیون دانشگاه قم، توسعه و ترویج بیشتر موضوع همایش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این بیانیه می افزاید: مقالات همایش امسال در راستای تبیین اخلاق و سبک زندگی مهدوی و راهکارهای ترویج فرهنگ مهدویت و آسیب ها و آفات پیش روی جوامع اسلامی و مسلمانان به دنبال طرح الگوها و راهبردهای اخلاقی بودند و در این راستا تلاش کردند تا به تعامل و نسبت میان اخلاق و سبک زندگی مبتنی بر اندیشه مهدویت پرداخته شود.

در این بیانیه تاکید شده است: باید خاطرنشان کرد که امروزه متاسفانه جهان اسلام و جوامع اسلامی با یک بحران و مشکل بزرگ با عنوان افکار انحرافی یا آلوده به رفتارهای غیر اخلاقی همچون کارکردهای تکفیری و سلفی گری مواجه شده است و مسلمانان در این زمان بیش از پیش نیازمند الگوی کاربردی و نمایان گر اسلام ناب در موضوعات اخلاقی و سبک زندگی نبوی و منتظر و مدارا با یکدیگر هستند. هیچ گاه اتحاد جوامع اسلامی به این حد با یک بحران درونی در جهان اسلام مواجه نبوده است و تا این حد نیازمند سبک زندگی نبوی و منتظر مهدوی نبوده است.

این بیانیه می افزاید: مسلمانان امروز به دنبال شکل دهی به فرهنگ و تمدن اسلامی نیازمند این تخلق و تصحیح و بازبینی رفتارها در راستای احیای تمدن اسلامی و اسلام ناب محمدی (ص) هستند تا در برابر دیگر فرهنگ ها، سبک زندگی کارآمد و پرآرامی را طراحی و پیاده سازی نمایند و از این رو توجه به اخلاق و سبک زندگی زمینه ساز مهدوی، قالب دهنده این احیاگری در تمدن اسلامی با محوریت اندیشه دکترین مهدویت خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: بر این اساس، عنوان همایش سال آینده دکترین مهدویت، «فرهنگ و تمدن زمینه ساز، راهبردها و راهکارها» خواهد بود و هم اکنون از تمامی اندیشمندان و متفکران دانشگاهی و حوزوی، چه از ایران و چه از دیگر کشورهای اسلامی خواسته می شود تا همچون سال های پیشین ما را از پژوهش های علمی خود بهره مند ساخته و به توسعه و شکوفایی این مبحث کمک کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcj8te8.uqexhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما