سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : 27182
قم نیوز گزارش می دهد

فرهنگ و هنر، تنها دانشگاه هنر قم

قم نيوز : قم نیوز: مرکز علمی کاربردی قم که در دهه ۸۰ تأسیس‌شده است در رشته‌های مرتبط باهنر دانشجویان خوبی را پذیرش کرده است، به‌گونه‌ای که می‌توان ادعا کرد این دانشگاه در اوج هنر می‌درخشد.
فرهنگ و هنر، تنها دانشگاه هنر قم
به گزارش قم نیوز، وارد سالن همایش‌ها که می‌شوی جنب‌وجوش خاصی حاکم است، انگار خبر از ماجرایی کمی هیجان‌انگیز است که دختران و پسران جوان با جنب‌وجوش و شیطنت خاصی وارد سالن همایش شهید آوینی می‌شوند.

امروز برنامه استقبال از دانشجویان مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر و تنها مرکز دانشگاهی هنری استان در سالن همایش سازمان ارشاد اسلامی قم برگزار است. مرکز علمی کاربردی قم که در دهه ۸۰ تأسیس‌شده است در رشته‌های مرتبط باهنر دانشجویان خوبی را پذیرش کرده است، به‌گونه‌ای که می‌توان ادعا کرد این دانشگاه در اوج هنر می‌درخشد.

جنب‌وجوش و شور حالی برقرار است انگار دانشجویان این مرکز در برگزاری این برنامه سهیم هستند، فیلم‌بردار، عکاس، قاری قرآن، مجری و حتی خبرنگار این برنامه از دانشجویان مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم بودند و هرکدام متناسب با شغل، حرفه و رشته تحصیلی خود در تلاش و تکاپو بودند.

مدعوین آرام‌آرام در صندلی‌های خود آرام می‌گیرند و برنامه‌ها با تلاوت آیات نورانی قرآن و سرود ملی کشورمان آغاز می‌شود.در میان مدعوین این برنامه برخی از مسئولان استانی مانند حامد حجتی معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی، مهدی توکلیان معاون مطبوعاتی ارشاد اسلامی و برخی از مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی قم حضور داشتند.

موسوی حرمی با اشاره به مقاصد انسان‌ها در دنیا، اظهار کرد: همه آدم‌ها قصد دارند که در زندگی روزانه خودکارهای مهمی انجام دهند، زیرا هرروز از عمر ما مانند چوب‌های کبریت است که آتش‌گرفته و در حال سوختن است، بنابراین باید توجه داشت که تاکنون کبریت‌های زیادی از عمر ما از بین رفته است.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی با اشاره به کلام امیرالمومنین(ع)، افزود: حضرت علی(ع) فرمودند، هرکسی در زندگی به‌اندازه زحماتی که می‌کشد از نعمات بهره‌مند می‌شود و هیچ‌کس بدون زحمت چیزی را به دست نمی‌آورد.

کاش هرگز کفش بندی نمی‌پوشیدم

وی با اشاره به احترام به‌وقت، تصریح کرد: در میان نظرات انیشتین این نکته به چشم می‌خورد که اگر برای وقتم ارزش قائل بودم هرگز کفش بندی نمی‌پوشیدم که مدتی را بخواهم برای پوشیدن کفش از بین ببرم.

موسوی حرمی با اشاره به بشارت فرشتگان به جوانان، عنوان کرد: فرشتگان هر شب به جوانان ۲۰ ساله اندرز می‌دهند که تلاش‌های زیادی انجام دهند تا به توفیقات زیادی دست پیدا کنند، زیرا افرادی که از قله می‌ترسند تا ابد در سختی‌ها می‌ترسند.

کارشناس مذهبی با اشاره به آثار مخرب برخی از وسایل ارتباط‌جمعی، تأکید کرد: ما باید خودمان را از تعلقاتی مانند پیامک و تلفن همراه خارج کنیم، به‌عنوان‌مثال ۸۷۶ میلیارد تومان هزینه ارسال پیامک شده است، جای تأسف است که در مدارس ما به دانش آموزان برای مسابقات قرآنی سیم‌کارت هدیه می‌کنند.

در این همایش با حضور مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه جامع علمی کاربردی قم از ۳۳ دانشجوی علمی این مرکز که حائز بالاترین معدل در رشته‌های خود بودند تقدیر شد.

سعید خرمی با اشاره به مراسم جشن دانشجویان جدیدالورود سال تحصیلی سال ۹۳ و ۹۴ با تشکر از دانشجویان و اساتید و خیرمقدم به آن‌ها، اظهار کرد: با اشاره به شرایط مذهبی و فرهنگی استان قم، سعی شده است رشته‌هایی که موردنیاز و متناسب بافرهنگ این استان است برگزار شود.

مدیر مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر قم با ارائه گزارشی از اهداف این مرکز آموزشی، افزود: دانشگاه جامع علمی و کاربردی باهدف تربیت نیروی متخصص و متعهد ماهر برای نهادها،ارگان‌های مختلف و برطرف کردن نیاز دستگاه‌های اجرایی تأسیس‌شده است، بنابراین در این مرکز رشته‌های امور فرهنگی، گرافیک، تصویرسازی، انیمیشن و خبرنگاری در حال برگزاری است.

بازار کار برای دانشجویان علمی کاربردی فراهم است

وی با اشاره به وضعیت اشتغال دانشجویان این مرکز، تصریح کرد: در دنیای امروز که تبادل سریع اطلاعات انجام می‌شود، تبادل بصری و نیاز جامعه به رشته‌های مختلف گرافیک، انیمیشن در تمام دنیا اقدام به تولید محصولات می‌کنند؛ احساس می‌شود.

خرمی با اشاره به استفاده از اساتید این مرکز، عنوان کرد: این مرکز نیز با توجه به معارف دینی، فطری و ارزشی باید این ارزش‌ها را به هنر تبدیل کند، البته وجود اساتید ارزشمند و باسواد، دانشجویان فعال و باانگیزه این مرکز را به یکی از مراکز موفق و با پذیرش فراوان برای شرکت در رشته‌هایش تبدیل کرده است.

واضحی آشتیانی مدیر گروه امور فرهنگی و رسانه، گفت: دانشجویان این دانشگاه بعد از اتمام تحصیل می‌توانند در مشاغلی مرتبط با امور فرهنگی، روابط عمومی‌ها، کارشناس حوزه تبلیغ و در مشاغلی مرتبط با رسانه و هنر مشغول کار شوند.

علویان مدیر گروه هنرهای تصویری با اشاره به بازار کار دانشجویان هنر، بیان کرد: در حال حاضر در گروه گرافیک بازار کار با توجه به ظرفیت استان و افتتاح شهرک صنعتی چاپ تصویرسازی، طرح جلد، آرم و پوستر است که دانشجویان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

صالحی مدیر گروه عکاسی و انیمیشن نیز با ارائه توضیحاتی درباره رشته عکاسی و صنعت انیمیشن به تشریح این دو رشته و بازار کار آن پرداخت.

در ادامه این همایش از دانشجویی که رتبه کشوری کسب کرده‌اند و ۲۱ فعال فرهنگی تقدیر و تجلیل شد. درباره مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر همین کافی است دانشجویان هنرمند این مرکز در طراحی سر در دانشگاه اوج هنر و سلیقه خود را به کار گرفته‌اند، البته فضای بصری دانشگاه نیز به لطف حضور دانشجویان هنری تغییر چشمگیری داشته است.

گزارش از زهرا رئیسی

انتهای پیام/130


https://qomnews.ir/vdcj8ve8.uqeaozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما