پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : 15112
از چهارشنبه به مدت یک هفته صورت می‌گیرد:

آغاز ثبت‌نام برای شرکت در بخش آزمون مهارتی در 58 حرفه

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت و آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: از روز چهارشنبه به مدت یک هفته در 58 رشته مهارتی از واجدین شرایط ذکر شده در دفترچه، برای شرکت در آزمون مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای ثبت‌نام می‌شود.
آغاز ثبت‌نام برای شرکت در بخش آزمون مهارتی در 58 حرفه
به گزارش قم نیوز،  مصطفی گلزار از آغاز ثبت‌نام آزمون پایان دوره آموزش‌های فنی و مهارتی و آزمون‌های ادواری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد و گفت: ثبت‌نام آزمون دوره دوم مراکز آموزشی که زیر نظر اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم فعال هستند از امروز آغاز شد.
 
وی تعداد رشته‌های آزمون فنی و حرفه‌ای را 58 رشته ذکر و تصریح کرد: مهارت‌آموزان می‌توانند با مطالعه شرایط ذکر شده در دفترچه آزمون فنی و حرفه‌ای شرکت کنند.
 
گلزار زمان برگزاری این آزمون‌ها را 25 مرداد ماه سال جاری عنوان و بیان کرد: تعمیرکار اتومبیل بنزینی درجه 2،‌ برق خودرو، درودگری، ‌مراقبت زیبایی، طراحی و دوخت و فناوری اطلاعات از جمله رشته‌هایی هستند که مهارت‌آموزان در آن شرکت می‌کنند. از ابتدای سال تاکنون یک دوره آزمون ادواری و دو دوره آزمون هماهنگ پایان دوره کارآموزی زیر نظر اداره سنجش و ارزشیابی مهارت و آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم برگزار شده است.
 
رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت و آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم اضافه کرد: در نخستین آزمون ادواری آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای استان قم 3 هزار نفر و در آزمون هماهنگ پایان دوره آموزشی نیز 5 هزار نفر شرکت کردند.
 
وی همچنین به نظارت جدی در برگزاری آزمون مهارت‌ها در اداره کل فنی و حرفه‌ای قم اشاره و بیان داشت: در استان قم هزار و 500 کارشناس در حرفه‌های گوناگون تدریس کرده و بر برگزاری آزمون‌ها و پرسش‌های ‌مطرح شده نظارت دارند.
 
گلزار با تاکید بر آموزش‌های غنی و محتوایی در مراکز آموزشی فعال زیر نظر اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم خاطرنشان کرد: اساتید و مربیان در آموزشگاه‌ها برای فهم بیشتر کارآموزان و مهارت‌ورزان از نمونه سئوال جزوه‌های آموزشی به همراه آموزش عملی آزمایشگاهی استفاده می‌کنند که در این راستا میانگین 78 درصد در آزمون‌های هماهنگ پایان دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای با کسب امتیاز مطلوب از این آزمون‌ها با موفقیت خارج شدند.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcj8vev.uqeivzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما