دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 42112
منبع : پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی قم
در دیدار روسای فدراسیون پزشکی ورزشی و دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح شد

برخورد جدی با عاملان فروش مکمل‌های ورزشی غیرمجاز در قم

قم نيوز : قم نیوز: در دیدار رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر برخورد جدی با عاملان فروش مکمل‌های ورزشی غیرمجاز در قم تاکید شد.
برخورد جدی با عاملان فروش مکمل‌های ورزشی غیرمجاز در قم
به گزارش قم نیوز، غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با حضور در دانشگاه علوم پزشکی قم با ایرانی‌خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم دیدار کرد.

وی در این دیدار که حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان قم و گلفشان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم نیز حضور داشتند، گفت: تغذیه ورزشکاران موضوع بسیار مهمی است که باید همواره به آن توجه شود.

نوروزی ادامه داد: موضوع مکمل‌های دارویی در باشگاه‌های ورزشی امر مهمی است که باید مدنظر باشد و با مکمل‌های غیرمجاز برخورد شود.

*مضرات مکمل‌های غیرمجاز اطلاع‌رسانی شود

ابوالفضل ایرانی‌خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: موضوع سلامت و شادابی امر مهمی است که به عنوان متولی سلامت بر آن تاکید داریم و در جلسات مختلف و برنامه‌ریزی‌ها به این موضوع اهتمام خواهیم داشت.

وی افزود: ورزش و تغذیه در این موضوع مهم است و باید بدانیم که اگر آموزش صحیح به مردم در این راستا داده شود، قطعاً می‌تواند اثربخشی خود را داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به بیماری‌های نوپدید گفت: تمام این بیماری‌های جدید به واسطه تغذیه نامناسب و عدم تحرک و ورزش در جامعه است که باید در این زمینه کارهای اساسی صورت گیرد.

ایرانی‌خواه به کالاهای زیان‌رسان اشاره کرد و ادامه داد: باید جلوی تبلیغ این کالاها در کشور گرفته شود و توجه داشته باشیم که این کالاها به چه میزان می‌تواند تاثیرات منفی در روند زندگی انسان‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به داروهای مکمل خاطرنشان کرد: این قبیل داروها و مکمل‌هایی که به صورت قرص و پودر در برخی از باشگاه‌های ورزشی به فروش می‌رسد برای ورزشکاران مشکل‌آفرین است و عواقب استفاده از آنها باید برای این ورزشکاران بازگو شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تجویز هر نوع دارویی تنها با نظر پزشک متخصص باید صورت گیرد، ادامه داد: مشاهده می‌شود که در این باشگاه‌ها افراد غیرمتخصص اقدام به تجویز و فروش داروهای مکمل می‌کنند که موجب بروز مشکلات بسیاری برای آن ورزشکار خواهد شد.

ایرانی‌خواه تاکید کرد: باید ضررهای این داروها برای همگان تشریح شده تا کسی دست به استفاده از آن غیر از تجویز پزشک نزند.

وی گفت: رسانه‌ها در این زمینه نقش موثری دارند و باید از ظرفیت آنها استفاده کرده تا مشکلات این داروها بیان شده و از سوی دیگر با متخلفان در زمینه توزیع داروهای مکمل غیربهداشتی و به دور از تجویز پزشک نیز برخورد شود.

در این جلسه همچنین مقرر شد، کمیته‌ای متشکل از معاونان دانشگاه علوم پزشکی قم، اداره‌کل ورزش و جوانان و جمعیت هلال‌احمر استان به منظور مبارزه جدی با این مکمل‌های دارویی تشکیل و همچنین فضایی برای ارائه داروهای مکمل بهداشتی و با تجویز پزشک ایجاد شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcj8vex.uqe8vzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما