سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : 30052
عضو مجلس خبرگان رهبری:

حوزه علمیه از کتاب توحید شیخ صدوق جهت آموزش طلاب استفاده کند

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کتاب توحید شیخ صدوق کتاب بسیار مفیدی است و حوزه علمیه می‌تواند از آن استفاده کند و به عنوان کتاب درسی آن را به طلاب آموزش دهد.
حوزه علمیه از کتاب توحید شیخ صدوق جهت آموزش طلاب استفاده کند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله رضا استادی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت صدوقین که در مرقد مطهر علی بن بابویه برگزار شد، با تاکید بر خدمات شیخ صدوق به مکتب اسلام اظهار داشت: شیخ صدوق حق عظیمی به گردن شیعیان داشته و باید یاد ایشان گرامی داشته شود.

آیت‌الله استادی بیان کرد: شیخ صدوق در زمینه حدیث و ادبیات عالم ورزیده و بزرگی بوده و از دوران جوانی وارد این کار شده است و رجال حدیث بوده و گرایش حدیثی داشته است.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: از شیخ صدوق حدود ۳۰۰ کتب برجای مانده که نشان دهنده حافظه و هوش و ذکاوت بالای این عالم است که متاسفانه آثار کمی از وی برجای مانده و اکثر آن‌ها از بین رفته است.

و تصریح کرد: ۲۰ کتاب از آثار شیخ صدوق به جای مانده که دارای محتوای بسیار غنی و با ارزش است و مورد استفاده عالمان دینی قرار گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: کتاب توحید شیخ صدوق که یک کتاب بسیار مفیدی است و حوزه علمیه می‌تواند از آن استفاده کند و به عنوان کتاب درسی آن را به طلاب آموزش دهد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: شیخ صدوق به احادیث و روایات تسلط کافی داشته و روایات مختلف را جداگانه و با توجه به گناه و ثواب بودن آن‌ها می‌آورد.

وی تصریح کرد: شیخ صدوق یک کتابی دارد که فضائل شیعه و صفات شیعه را آورده و کتاب دیگری شامل اعتقادات شیعه است که این کتب بسیار غنی و جامع بوده که نشان از تسلط جامع و کامل وی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: کتاب مدینه العلم شیخ صدوق همانند اصول کافی است که متاسفانه از بین رفته است و آثاری از وی نمانده است.

آیت الله استادی بیان کرد: شیخ صدوق از بین ۱۰۰ هزار روایت ۶ هزار روایت را انتخاب کرد و بر همه آن‌ها تسلط داشت که این نشان از اخلاص و قصد قربت جهت تقویت دین بود.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: شیخ صدوق جهت گردآوری کتاب‌های خویش سفرهای زیادی به شهرهای مختلف داشت تا به ترویج دین بپردازد و این نشان از اخلاص وی است.

آیت الله استادی بیان کرد: خواندن حدیث سبب رفع شبهات و مستحکم شدن اعتقادات می‌شود و ما باید تلاش کنیم که از این موضوع غافل نشویم.

انتهای پیام /۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcj8yet.uqeyizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما