يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 40042
منبع : پایگاه خبری تحلیلی پارس

بیکاری؛ عاملی برای حضور بیشتر و فساد در فضای مجازی/ لزوم کنترل و نظارت بر فضای مجازی

قم نيوز : قم نیوز: «جهانگیر الماسی» اظهار کرد: برای رسیدن به یک نسل باتربیت پیش از پاک‌سازی فضای مجازی ابتدا می‌بایست به فضای واقعی برسیم و به ارتباطات و مسائل قابل‌رؤیت همچنین مسائل اجتماعی بپردازیم تا فضای پاکی داشته باشیم.
بیکاری؛ عاملی برای حضور بیشتر و فساد در فضای مجازی/ لزوم کنترل و نظارت بر فضای مجازی
به گزارش قم نیوز، «جهانگیر الماسی» با اشاره به برخی بداخلاقی‌ها در فضای مجازی گفت: هیچ‌چیزی اتفاقی نیست و تمام این اتفاقات باهدف خاصی در حال روی دادن است تا زمینه‌سازی برای همان فضاهای واقعی همچنین بازی قدرت جناح‌ها و گروه‌ها باشد.

لزوم کنترل و نظارت بر فضای مجازی

الماسی بر لزوم کنترل و نظارت بر فضای مجازی تأکید کرد و افزود: از 8 سال پیش مسئله کنترل شبکه‌های ماهواره‌ای مطرح شد ولی مدیریت صحیح و حرکت مؤثری انجام نشد، لذا در این 8 سال اگر در هرروز، پنج نفر هم با اینگونه ارتباط‌ها آشنا شده باشند! اکنون نسلی داریم که افکار متفاوتی داشته و جوری دیگر فکر می‌کند.

وی با بیان اینکه این نسل قرار است، عهده‌دار مسئولیت و مدیریت عالی کشور در آینده باشد، ادامه داد: چنین برنامه‌هایی کوتاه‌مدت و مربوط به زمان ریاست فلان رئیس و وزیر نیست که با اتمام آن ریاست، به اتمام برسد بلکه برنامه بلندمدت است.

الماسی ابراز کرد: تا زمانی که رویکرد مدیریت فرهنگی و تولیدات هنری کشور اصلاح نشود تا به‌جای نشان دادن زشتی‌ها و بدی‌ها و متهم کردن همدیگر به ارائه آگاهی و برنامه ریزی صحیح بپردازند، فضاهای مختلف، مسیر قبلی را طی می کنند.

وی با بیان اینکه ریشه کنی فساد در طول تاریخ و در عرصه های مختلف وجود داشته است، گفت: خیلی شعبده بازی ها در این فضاها صرفا برای حضور مردم است، اتفاقا به نظر بنده  شاید یکی از شبکه های پشت پرده این باشد که جوان ها را به بهانه مبارزه با تلخی های فضای مجازی بیشتر پای آن بنشانند.

هدفمند کردن جوانان حضور آنها در فضای مجازی را کمرنگ می کند

الماسی با بیان اینکه اگر مراجعه جوانان ما به فضاهای مجازی بر حسب نیازهای علمی شان باشد، کمتر لطمه می خورند، ادامه داد: اگر جوانان را هدفمند کنیم و آنها بدانند که چرا روزی 4 یا 5 ساعت را پای رایانه و موبایل در این فضای مجازی به سر می برند و به جای آن، آنها را برای رفتن به سینما و دیدن آثار هنری تشویق کنیم، خود به خود بسیاری از خطرات موجود در این فضاها کاسته می شود.

این بازیگر چهره کشور بیکاری جوانان را عاملی برای حضور بیش از حد آنها در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: این خود یک آسیب بزرگ است ولی اگر حضور در این شبکه ها هزینه بر باشد، حضور در آنها کمتر می شود.

الماسی عنوان کرد: فضای مجازی افسار گسیخته، جامعه را آلوده می کند چرا که  تفکر و بینش موجود در آن اشکال دارد و شما هر کاری انجام دهی باز هم آلودگی موجود در آن باقی خواهد بود. اما به نظرم حضور مردم برای ریشه کنی این آلودگی تا حدودی موثر خواهد بود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcj8yex.uqeyxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما