قم نيوز : قم نیوز: نخستین پیست اتوموبیل رانی و موتورسواری قم در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم در آستانه آغاز هفته دولت و با حضور مدیرکل ورزش و جوانان قم به بهره‌برداری رسید.
نخستین پیست اتوموبیل‌رانی و موتورسواری قم به بهره‌برداری رسید
به گزارش قم نیوز، مراسم افتتاح پیست اتوموبیل رانی، موتورکراس و موتورسواری قم با حضور حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد تا سرانجام انتظار علاقه‌مندان به این رشته‌های پر مخاطب در قم به پایان برسد.

نخستین پیست اتوموبیل رانی، موتورکراس و موتورسواری قم در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع در کنار مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) قم احداث شده است که دارای یک پیست اختصاصی خاکی برای موتور کراس و یک پیست آسفالت مشترک برای اتوموبیل رانی و موتورهای سنگین است.

این پروژه در شرایطی به بهره‌برداری رسید که تکمیل آن به دلیل کمبود منابع مالی نزدیک به ۲ سال به حالت تعلیق درآمده بود اما با تخصیص منابع جدید و نیز بودجه‌ای برای فنس کشی، تجهیز، توسعه و جداسازی آن از ورزشگاه یادگار امام (ره) به ارزش ۲ میلیارد ریال، سرانجام به بهره‌برداری رسید.

علاقه‌مندان به رشته‌های موتورسواری و اتوموبیل رانی پیش از این از داشتن فضای تمرینی استاندارد و اختصاصی محروم بوده و تمرینات خود را در اماکن و جاده‌های غیراستاندارد و نامناسب انجام می‌دادند اما افتتاح این پیست به علاقه‌مندان کمک می‌کند علاوه بر بهره‌مندی از فضای تمرینی ایمن، تمرینات قهرمانی خود را در مکان مناسب تری انجام دهند.

پیش از این به دلیل عدم وجود پیستی استاندارد و مطابق استانداردهای ملی و بین‌المللی، رشته‌های موتورسواری و اتوموبیلرانی قم با مشکلات عمده‌ای مواجه بود گرچه ورزشکاران این رشته با وجود محدودیت‌ها، در بین استان‌های کشور در بخش قهرمانی، در زمره تیم‌های صاحب نام کشور شناخته می‌شوند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjaae8.uqemozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما