قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان آتش نشانی قم گفت: شب گذشته با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی از برخورد و واژگونی قطار یک خودروی سواری که در روی ریل راه‌آهن توقف کرده بود جلوگیری شد.
جلوگیری از وقوع یک فاجعه‌ با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی قم
به گزارش قم نیوز، عباس جعفری از جلوگیری بروز یک فاجعه توسط نیروهای آتش‌نشانی استان قم خبر داد و اظهار داشت: ساعت ۲۱ و ۲۹ دقیقه ۱۱ خردادماه نیروهای آتش‌نشانی برای جابه‌جایی یک دستگاه خودرو سواری که با بی‌احتیاطی راننده بر روی ریل راه‌آهن توقف کرده بود اقدام می‌کنند که در حین عملیات متوجه نزدیک شدن قطار می‌شوند.

جعفری اضافه کرد: حادثه‌ای که می‌توانست به فاجعه‌ای دلخراش تبدیل شود با اقدامات به موقع نیروهای آتش‌نشانی در روشن کردن علائم هشدار دهنده و مطلع ساختن لوکوموتیوران، این قطار مسافربری متوقف و از برخورد آن با خودرو سواری جلوگیری شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اظهار کرد: در این قطار مسافربری که از اهواز به سمت تهران در حرکت بود، رئیس راه‌آهن شهر اهواز حضور داشت که از این اقدام نیروهای آتش‌نشانی که جان مسافران را نجات داده بود تشکر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از وقوع ۴۶ عملیات طی ۴۸ ساعت گذشته در استان قم خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۲ مورد عملیات حریق، ۲۰ مورد عملیات ایمن‌سازی و ۴ مورد عملیات نجات بوده که این حوادث ۲ فوتی و ۹ مصدوم به همراه داشته است.

جعفری اظهار کرد: از ۲۲ عملیات حریق ۹ عملیات به حریق ضایعات، یک عملیات به حریق ماشین خاور، یک عملیات به حریق منزل، یک عملیات به حریق پیک‌نیک، دو عملیات به حریق تابلو برق، یک عملیات به حریق نجاری، یک عملیات به حریق انبار موادغذایی که یک مصدوم سوختگی داشت و یک عملیات به حریق مغازه باطری سازی که سه مصدوم به دنبال داشت، اختصاص یافته است.

وی در ادامه گفت: از ۲۰ عملیات ایمن سازی ۶ عملیات نجات به رهاسازی گربه، ۲ عملیات به رهاسازی سگ، یک عملیات به رهاسازی موش صحرایی، دو عملیات ایمن‌سازی پاره شدن کابل برق، یک عملیات سقوط تیر برق، یک عملیات برای پائین آوردن تابلو تبلیغاتی معلق در هوا، دو عملیات ایمن‌سازی نشت بنزین، دو عملیات قطع آژیر، یک عملیات مارگیری و دو عملیات قطع آب منزل اختصاص یافته بود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: عملیات‌های نجات نیز به یک عملیات نجات محبوس شدن در آسانسور، یک عملیات نجات اقدام به خودکشی و یک عملیات نجات مصدومان تصادف خودرو سواری پژو با خاور بود که در نهایت این حوادث دو فوتی و دو مصدوم در بر داشت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjahe8.uqethzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما