سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : 47937
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله اعرافی:

حوزه انقلابی جوابگوی نیازهای مختلف در ایران و جهان است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: حوزه انقلابی در گذشته نمی‌ماند، ولی گذشته را حفظ می‌کند، چنین حوزه ای جوابگوی نیازهای مختلف در کشورمان و جهان است.
حوزه انقلابی جوابگوی نیازهای مختلف در ایران و جهان است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در مراسم تجلیل از طلاب و اساتید برتر مدرسه علمیه امام علی بن موسی الرضا(ع) با اشاره به انتظار در مکتب تشیع اظهار کرد: انتظار در ادیان دیگر، رابطه ای بین ما با یک شخص مجهول است، اما در مکتب تشیع انتظار رابطه ای زنده بین انسان منتظر و یک شخص معین، زنده و ناظر به انسان است.

وی ادامه داد: امام مهدی(عج) یک انسان حی، معصوم و کامل است، در همه ادیان و مذاهب برای فرد منجی ویژگی‌های مشترکی ذکر شده است، اما منجی در مذهب تشیع دارای ویژگی‌های خاصی است.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: در همه کتاب‌های آسمانی مژده آمدن منجی آمده است، روح حوزه و انقلاب اسلامی مهدویت و انتظار است، اما مهدویت در نگاه شیعی دارای ویژگی متمایزی است که این ویژگی اهمیت زیادی دارد و انسان ساز است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ویژگی‌های مساله مهدویت در مذهب تشیع اظهار کرد: اعتقاد شیعیان در این مساله به یک انسان مشخص و معین است، اما در مذاهب دیگر اینگونه نیست.

وی ادامه داد: اهل سنت در بحث مهدویت اعتقاد دارند که شخصی از خاندان رسول اکرم(ص) متولد می‌شود و او مهدی موعود است، اما دقیقا در اعتقادات اهل سنت مشخص نیست که این فرد چه کسی هست، اما در مذهب تشیع ویژگی‌های مهدی موعود به صورت کامل مشخص شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: رابطه ما و مهدویت یک رابطه زنده است و امام مهدی(عج) روی ما نظارت دارد، امام زمان(عج) به واسطه اینکه مجرای فیض خداست، قدرت تصرف در عرصه‌های مختلف عالم دارد، رابطه ما و امام زمان(عج) به صورت مستقیم است و اعتقاد داریم که توسط این امام معصوم نظارت می‌شویم.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ویژگی‌های انسان مومن اظهار کرد: این انسان همیشه خود را در محضر خدا می‌بیند و می‌داند که اعمال او همیشه ثبت و ضبط می‌شود.

وی ادامه داد: شناخت عقیده مهدویت و آسیب‌های آن ضروری است، باید هر روز به عقیده مهدویت التزام داشته باشیم و بدانیم که این عقیده نیاز هر روز ما است.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: اینکه طلاب حوزه را بشناسند، مهم است، کسی که حوزه را به خوبی بشناسد، بالاترین افتخار خود را حضور و ارتباط با این حوزه می‌داند، برخی طلاب با وجود سال‌ها تحصیل در حوزه، اما هنوز به سیر تاریخی آن و ویژگی‌های حوزه واقف نیستند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ضعف‌های حوزه اظهار کرد: از ضعف‌های این نهاد می‌توان به حفظ نبودن قرآن توسط طلاب و عدم تسلط آن‌ها به زبان عربی اشاره کرد، مدرسه امام علی بن موسی الرضا(ع) سعی کرده است که ضعف طلاب در زمینه حفظ قرآن را برطرف کند.

وی ادامه داد: حوزه انقلابی در گذشته نمی‌ماند، ولی گذشته را حفظ می‌کند، چنین حوزه ای جوابگوی نیازهای مختلف در کشورمان و جهان است، نتیجه داشتن چنین نگاهی به حوزه این است که طلاب و اساتید درس، اخلاق و کار را جدی خواهند گرفت.

مدیر حوزه‌های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه جهان تشیع بیش از هزار سال سابقه دارند و از درون این حوزه‌ها انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjahex.uqeatzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما