سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : 28587
آیت الله فاضل لنکرانی تاکید کرد

آشنایی طلاب با ادبیات عرب برای پاسخگویی به شبهات

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار گفت: امروز شاهد هستیم بسیاری از شبهات از سوی نویسندگان ارائه می‌شود و طلاب باید برای پاسخگویی به این شبهات از ادبیات عرب آگاهی داشته باشند.
آشنایی طلاب با ادبیات عرب برای پاسخگویی به شبهات
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی پیش از ظهر امروز در در سمینار تخصصی «نقش ادبیات عرب در فرآیند استنباط » که در مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار شد با اشاره به اینکه طلاب باید نسبت فراگیری ادبیات عرب اهتمام جدی داشته باشند تصریح کرد: آشنایی طلاب با ادبیات عرب موجب می‌شود که طلاب در عرصه استنباط بتوانند نقش آفرین باشند.
 
وی با اشاره به اینکه کارشناس دین و دین شناس باید احاطه کاملی بر ادبیات عرب داشته باشد گفت: همت طلاب برای فراگیری ادبیات عرب باید بیشتر شود.
 
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار از برگزاری همایش نقش ادبیات عرب در فرایند استنباط تقدیر کرد و یادآور شد: کانون ادبیات عرب مدرسه علمیه معصومیه قم باید در مسیر شناسایی آسیب‌ها و ارائه دادن راهکار در این عرصه ورود کند.
 
وی با اشاره به اینکه در عرصه ارتباط طلاب با ادبیات عرب باید ارزیابی و آسیب‌شناسی‌های لازم صورت گیرد خاطرنشان کرد: باید قرآن، احادیث و روایات به صورت کاربردی و عملی به طلاب ارائه شود.
 
آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه با رفع اشکالات طلاب می‌توان شاهد ایجاد تحول بود خاطرنشان کرد: امروز در حوزه علمیه کتب عربی بسیاری تدریس شده و طلاب با آن سر و کار دارند ولی باید این سئوال را پرسید که چرا مکالمه عربی به خوبی انجام نمی‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه ندانستن مکالمه و ادبیات عرب لطمه‌ای به قدرت اجتهاد و فهم دین نمی‌زند تصریح کرد: امروز شاهد هستیم بسیاری از شبهات از سوی نویسندگان ارائه می‌شود و وقتی طلاب از ادبیات عرب آگاهی لازم نداشته باشند چگونه می‌خواهند در مقام پاسخگویی برآیند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید با منشورات روز دنیای عرب از سوی طلاب ارتباط لازم برقرار شود گفت: باید راهکارهای تسهیل ادبیات عرب شناسایی شده و زمینه آشنایی هرچه بیشتر طلاب فراهم شود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjaie8.uqeoozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما