شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 37587
منبع : خبرگزاری حوزه

انتقاد دکتر احمد توکلی از فساد در نظام اقتصادی کشور

قم نيوز : قم نیوز: نشست علمي تخصصي بررسي مؤلفه‌هاي مهم تحقق اقتصادي مقاومتي با حضور جمعي از پژوهشگران حوزه دين و رسانه و پژوهشگران انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علميه قم در اداره كل پژوهش‌هاي اسلامي رسانه در قم برگزار شد.
انتقاد دکتر احمد توکلی از فساد در نظام اقتصادی کشور
به گزارش قم نیوز، دكتر احمد توكلی نماينده مجلس شوراي اسلامي در این نشست علمی تخصصی به مؤلفه مهم تحقق اقتصاد مقاومتي تأكيد نمود و افزود: اقتصاد مقاومي درمقابل اقتصاد رياضتي است و اقتصاد مقاومتي يعني توانا شدن در پيش‌بيني و پيشگيري از آثار منفي تكانه‌هاي اقتصادي و درمان و بازسازي اقتصاد پس از وقوع آن يا پيش‌بيني تكانه مثبت و استحصال منافع زياد ازآن؛ لذا با شناخت درست و صحيح اين تكانه‌ها بايد با تقوا، خيرخواهي عام، عقلانيت و سلامت و مبرا بودن سياست‌گذاران و كارگزاران از فشار سياسي، آيين‌هاي دادرسي عادلانه و تعهد، وطن‌دوستي و اتحاد ملي و عدالت توزيعي در دارايي و درآمد، پيش‌بيني پذيري قوانين و سياست‌ها را محقق كرد.

عضو فعال كميسيون اقتصادي مجلس نهم تقويت احزاب، تعيين شرايط احراز سمت‌هاي سياسي، كار فرهنگي سنگين براي تقويت هنجارهاي اخلاق سياسي از طريق رسانه‌ها را از جمله راه‌كارهاي مقابله با آثار منفي تكانه‌هاي اقتصادي دانست.

وي افزود:سازمان صدا و سيما به عنوان نهاد تفاهم‌ساز مي‌تواند كشمكش‌ها و اختلاف‌ها را اصلاح و به سرمايه اجتماعي تبديل نمايد.

اين فعال سياسي گفت: يكي از شاخصه‌هاي مهم تحقق اقتصاد مقاومتي تعادل بخشي در بودجه و كاهش درآمدهاي مبتني بر فروش نفت است.به نظر من ارز نفتي دواي درد اقتصاد ما نيست، بلكه بلاي جان رشد كشور ما است، چراكه تورم؛كاهش بهره‌وري و ركود اقتصادي را به همراه دارد.

وی در پاسخ به اين سؤال كه رسانه ها در تحقق اقتصاد مقاومتي چگونه مي‌توانند نقش ايفا كنند؟ كار رسانه را شبيه به معجزه دانست و اشاره داشت: يك واقعيت داريم و يك تلقي از واقعيت و رسانه‌ها از طريق فرهيختگان تلقي از واقعيت را بسازند و مفاهيم را در قالب‌هاي نمايشي و هنرمندانه تبيين نمايند، چرا كه اختلاف نظر ،چالش اصلي اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتي است.

نماينده مجلس شورای اسلامی تأكيد كرد كه حكومت بايد با اقتدار، نظم مورد وفاق را تأمين و اعتبار خود را تثبيت نمايد و اين مسئله با قانون تامين خواهد شد، چرا كه اقتصاد كشور با وجود فساد روي خوش را نخواهد ديد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjaiet.uqeaozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما