يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : 30557
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم:

محدودیت‌های ترافیکی اطراف مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان اعلام شد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم از اعمال محدودیت‌های ترافیکی اطراف مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان خبرداد.
محدودیت‌های ترافیکی اطراف مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان اعلام شد
به گزارش قم نیوز، سید کرم الله حسینی با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی در نظر گرفته شده ویژه ایام نیمه شعبان اطراف مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: با توجه به تقارن جشن میلاد و تعطیلات پیاپی و سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، امسال شهر قم شاهد حضور گسترده‌تر زائران و مسافران مسجد مقدس جمکران است که در این خصوص برنامه‌ریزی‌های استانی انجام‌گرفته و محدودیت‌هایی هم اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم با بیان اینکه آن دسته از هم‌وطنانی که از مسیر اتوبان "تهران به قم" مشرف می‌شوند، باید وارد میدان ۷۲ تن شده و از بلوار ولی‌عصر (عج) طی مسافت کنند، افزود: این مسافران از میدان ولی‌عصر هم به سمت میدان بقیة‌الله (عج) و سپس بلوار انتظار ادامه مسیر داده و به سمت مسجد مقدس جمکران که لزوماً بایستی دریکی از پارکینگ‌های ۱ ، ۲ ، ۳ و یا ۴ خودروی خود را متوقف کنند.

وی با اشاره به اینکه وسایط نقلیه شخصی در میدان ولی‌عصر (عج) این اختیار رادارند که از مسیر بلوار کبیری به سمت بلوار بزرگ پیامبر اعظم (ص)، بروند، تصریح کرد:در ادامه در حاشیه بلوار وارد پارکینگی که به نام مسجد مقدس جمکران تعبیه‌شده که معروف به "آل یاسین" است، خودروی خود را پارک کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم با بیان اینکه اتوبوس‌های بین‌شهری که وارد میدان بقیة‌الله می‌شوند، از ادامه بلوار خلیج‌فارس روی پل بقیه، وارد پارکینگ "یاوران مهدی" وارد شوند، عنوان کرد: در پارکینگ شماره ۳ ما هم که در حاشیه مسجد مقدس جمکران است می‌توانند از بلوار انتظار ورود پیدا کنند.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه هم‌وطنانی که از مسیر "اراک و سلفچگان" وارد قم می‌شوند در میدان "شاه جمال" وارد کمربندی "امام علی" (ع) می‌شوند خاطرنشان کرد: مسافران و شهروندان از همین مسیر وارد میدان ۷۲ تن می‌شوند که بعد هم از میدان ۷۲ تن، همان مسیر و مسافتی را که برای هم‌وطنان تهرانی گفته شد را به همان شکل طی کرده و در همان پارکینگ‌هایی که گفته شد، توقف خواهند کرد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: هم‌وطنانی که از مسیر "کاشان به قم" مشرف می‌شوند، بایستی پس از طی مسیر اتوبان کاشان، وارد میدان ۷۲ تن شده، یعنی عوارضی "قم تهران" را دور می‌زنند و وارد میدان ۷۲ تن می‌شوند و باز همان مسیری که برای دیگر هم‌وطنان گفته شد را طی کرده و خودروی خود را دریکی از پارکینگ‌ها متوقف کنند.

وی افزود: وسایط نقلیه‌ای که از مسیر جاده قدیم "قم –اصفهان" ورود می‌کنند، در بلوار "الغدیر" از طریق مسیر "شهرک قدس" و ادامه آن بلوار "شهید آوینی" کوه خضر نبی به سمت بلوار "ظهور" که پارکینگ‌های ناظم زاده شرقی و غربی در دو طرف این بلوار تعبیه‌شده است، اتوبوس‌ها در پارکینگ‌های ناظم زاده شرقی و وسایط نقلیه شخصی نیز در پارکینگ‌های ناظم زاده غربی متوقف می‌شوند.

سرهنگ حسینی در خصوص محدودیت‌های ترافیکی، گفت: محدودیت‌های ترافیکی نیز در همین محل‌ها، ورودی پارکینگ‌ها و ورودی پارکینگ‌ها از سمت جاده قدیم، اجازه تردد به سمت مسجد مقدس جمکران داده نمی‌شود، از سمت بلوار انتظار که وصل می‌شود به میدان انتظار ، در میدان بقیه‌الله (عج) اجازه ورود خودرو داده نخواهد شد مگر در مواردی که هماهنگی‌های لازم صورت گرفته باشد.

وی ادامه داد: از سمت بلوار "پیامبر اعظم (ص)" و تقاطع انسجام و بلوار پیامبر اعظم (ص) هم محدودیت تردد داریم و خودروها فقط می‌توانند از کانال‌های مشخص‌شده وارد پارکینگ‌های حاشیه بلوار شوند.

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به چگونگی تردد وسایل نقلیه سنگین، اضافه کرد: تردد و ورود وسایل نقلیه سنگین از قبیل تریلرها و کامیون‌ها به‌غیراز آن‌هایی که حامل مواد سوختی و فاسدشدنی می‌باشند از تاریخ ۱۲ خرداد تا پایان روز جمعه ۱۶ خرداد، به معابر متصله استان و شهر قم ممنوع است و توسط پلیس‌راه‌های استان‌های هم‌جوار کنترل‌های لازم انجام خواهد شد.

وی اعلام کرد: آن دسته از کاروان‌هایی که با اتوبوس‌های بین‌شهری وارد شهر مقدس قم می‌شوند و قصد زیارت حرم حضرت معصومه (س) رادارند، ورودشان به سطح شهر خصوصاً هسته مرکزی و متصله به حرم حضرت معصومه (س)، مطلقا ممنوع است و بایستی از مسیرهای گفته‌شده از کمربندی امام علی (ع) به پارک‌سوار شمالی که در حاشیه عوارضی "قم کاشان" هست وارد شوند و آن فاصله تا حرم را با ناوگان عمومی شهر قم به‌ویژه اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهرداری قم طی مسافت کرده و برگشت نمایند.

سرهنگ حسینی اظهار داشت: در میدان بقیه‌الله پارکینگ "امامزاده جعفر غریب" برای توقف اتوبوس‌ها است و حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جای می‌گیرد و مابقی خودروها در بالاتر میدان ولی‌عصر هم می‌توانند ادامه مسیر کرده و وارد میدان بقیه‌الله شوند و سپس وارد پارکینگ "یاوران مهدی" شده و یا از میدان بقیه‌الله وارد بزرگراه "خلیج فارس" پل بقیع و سپس وارد خیابان امام حسن عسگری (ع) شوند و در یکی از پارکینگ‌های طیبی یا بخشی از یاوران مهدی توقف می‌کنند، اما اتوبوس‌ها در مسیر بلوار انتظار و ادامه خلیج فارس باید در پارکینگ یاوران مهدی و طیبی و یا پارکینگ شماره ۳ در حاشیه میدان انتظار توقف کنند.

رئیس پلیس راهور استان قم تصریح کرد: در جهت مقابل پارکینگ انسجام که وسعت زیادی نیز دارد خودروهایی که از میدان ولی عصر یا در طول بلوار پیامبر اعظم (ص) ورود پیدا می کنند، می توانند از تقاطع انسجام و بلوار پیامبر اعظم (ص) که محدودیت های ترافیکی وجود دارد، وارد این پارکینگ شوند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjaiet.uqeyizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما