قم نيوز : قم نیوز: عضو گروه علوم سیاسی مؤسسه امام خمینی گفت: اسحاق جهانگیری در برنامه مناظره به ارائه عملکرد دولت پرداخت که این نشان‌دهنده این است که جریان اصلاح‌طلب ,d را برای پوشاندن نقاط ضعف آقای روحانی وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی کرده‌ است.
مناظره نشان داد جهانگیری برای پوشاندن نقاط ضعف روحانی وارد عرصه شده است /آقای رئیس جمهور! افزایش طلاق و کاهش ازدواج بیانگر رشد نشاط نیست
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام قاسم شبان‌نیا با بیان اینکه جهانگیری در نخستین بخش مناظرات کاندیداهای دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران تنها به تشریح عملکرد دولت یازدهم پرداخت افزود: دولت ابزارهای مختلفی برای ارائه عملکرد خود به مردم دارد، مناظرات انتخاباتی جایی برای تشریح عملکرد دولت نیست بلکه برنامه‌ای برای کمک به مردم در راستای شناخت بهتر کاندیداها و در نهایت انتخاب فرد اصلح در انتخابات است ولی آقای جهانگیری متأسفانه از این برنامه برای ارائه عملکرد دولت استفاده کرد که این نشان‌دهنده این است اصلاح‌طلبان او را برای پوشاندن نقاط ضعف آقای روحانی وارد عرصه کرده اند و اراده‌ای جدی برای ماندن وی در عرصه رقابت‌های انتخاباتی ندارند.

وی با اشاره به این سخن رئیس جمهور که در برنامه مناظره انتخاباتی گفت در این دولت میزان نشاط در جامعه بیشتر شده است تصریح کرد: از علائم افزایش نشاط در جامعه پایین آمدن سن ازدواج و کاهش میزان طلاق در جامعه است ولی طی این دولت سن ازدواج و میزان طلاق در جامعه هر دو افزایش داشته است، با این وجود نمی‌توان ادعای افزایش نشاط در جامعه را داشت و شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد نشاط در جامعه کم شده است.

عضو گروه علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عنوان کرد: جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در دولت یازدهم در برنامه مناظره که هشتم اردیبهشت ماه سال 96 به صورت زنده از تلویزیون پخش شد علت به حاشیه رفتن و تضعیف جایگاه ناطق نوری و اکبر هاشمی رفسنجانی را عملکرد نیروهای ارزشی بیان کرد در حالیکه علت تضعیف جایگاه این دو فرد، سوء استفاده‌های مکرر جریان اصلاح‌طلب از آنان بوده است.

شبان‌نیا افزود: جریان اصلاحات همیشه از آقای هاشمی رفسنجانی و ناطق‌نوری به عنوان ابزاری برای تحقق سیاست‌های خود استفاده کرده است و اگر گاهی هم سیاست‌های  این دو فرد با جریان اصلاح‌طلب هماهنگی نداشته است علیه آن دو موضع‌گیری‌های سختی داشتند ولی وقتی که شرایط را برای بهره‌برداری سیاسی از آنان مناسب می‌دیدند در مسیر تأمین منافع سیاسی خود از آنان بهره برداری می‌کردند.

وی ادامه داد: اعتقاد جریان اصلاح‌طلب به آقای هاشمی رفسنجانی و ناطق‌نوری اصالت نداشته و ندارد و جریان اصلاح‌طلب در طول زمان‌ها و اتفاقات گوناگون از این دو فرد صرفا استفاده ابزاری داشته‌اند.

 عضو گروه علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اضافه کرد: تاریخ گواه این مسئله است که جریان اصلاح‌طلب در هر زمانی که دیدند سیاست‌های آقای هاشمی رفسنجانی و ناطق‌نوری با سیاست‌های حزبی‌ آنها هماهنگ نیست، این دو فرد را به شدت مورد تخریب قرار دادند و اسناد بسیاری در این زمینه وجود دارد.

شبان‌نیا اذعان کرد: با پرداخت چند وام مشکلات حل نمی‌شود، تفکر عمیق برای ارائه راه‎حل‌های راهبردی در راستای رفع مشکلات جامعه به ویژه مشکلات جوانان نیاز است که متأسفانه این مورد در این دولت وجود ندارد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjaiex.uqeaazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما