شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 12827
منبع : قم نیوز
معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري قم خبر داد

برپايي4 نمايشگاه فرهنگي در نقاط مختلف شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري قم گفت: با توجه به اينكه شهر قم يك شهر مذهبي است و گسترش فرهنگ ديني از اين شهر به تمام كشور صورت مي‌گيرد در اين راستا چهار نمايشگاه فرهنگي با مضمون ديني در نوروز برپا شده است.
برپايي4 نمايشگاه فرهنگي در نقاط مختلف شهر قم
به گزارش قم نیوز، محسن نصیری ضمن آرزوي شادكامي شهروندان در سال جديد به تبيين مجموعه اقدامات معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري براي استقبال از نوروز اشاره و اظهار كرد: با توجه به اينكه شهر قم، شهري مذهبي است و فرهنگ ديني از اين شهر به سراسر كشور گسترش مي‌‌يابد شهرداري قم براي فرهنگ سازي ديني نسبت به برپايي چهار نمايشگاه با مضمون مذهبي در قم اقدام كرده است.

وي نمايشگاه فصل رويش را از جمله اين نمايشگاه‌ها ذكر كرد و گفت: اين نمايشگاه در ميدان بزرگ امام خميني (ره) در كنار حرم حضرت معصومه (س) برپا شده است كه در ۴۴ غرفه نسبت به اشاعه فرهنگي ديني به زائران اهتمام دارد.

معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري قم ادامه داد: نمايشگاه فصل رويش به عرضه محصولات فرهنگي در زمينه احاديث و سبك زندگي مي‌‌پردازد.

وي اضافه كرد: در اين نمايشگاه سوغات قم به همراه صنايع دستي و محصولات فرهنگي ويژه براي زائران در نظر گرفته شده است.

نصيري بيان كرد: سه نمايشگاه ديگر در بوستان فدك، بوستان علوي و بوستان بنيادي با عناوين نوروز فاطمي، طليعه رضوان و نوروز منتظران برپا شده است كه هريك مضاميني خاص را دنبال مي‌كنند.

به گفته وي در نمايشگاه طليعه رضوان كه در بوستان فدك برپا شده است به شخصيت حضرت زهرا(س)‌ و حضرت فاطمه معصومه (س)، در نمايشگاه نوروز فاطمي به ايام فاطميه و شخصيت حضرت زهرا (س) و در نمايشگاه نوروز منتظران با همكاري بنياد مهدويت به مباني مربوط به حضرت مهدي (عج)پرداخته خواهد شد.

معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري قم ادامه داد: در تمام چهار نمايشگاه ذكر شده غرفه‌اي به كودكان اختصاص دارد كه مباحث آموزشي ديني را دنبال مي‌كند.

وي همچنين اضافه كرد: در اين نمايشگاه‌ها غرفه مشاور ديني نيز فعال است كه به سئوالات و شبهات زائران پاسخ مي‌دهند.

نصيري از ارائه بسته‌هاي فرهنگي به زائران خبر داد و گفت: در اين راستا نشريه حجاب به تيراژ ۲۰هزار نسخه ،‌نشريه كريمه اهل بيت(س) و نرم افزاري براي كودكان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

وي نرم افزار دختر گل‌ها را مربوط به شخصيت حضرت زهرا (س) دانست و بيان كرد: نرم افزار شهر گل‌ها نيز در ارتباط با زندگي در شهرها تدوين شده است.

معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري قم با بيان اينكه نرم افزار گلستان قرآني از ديگر نرم‌افزارهايي است كه بين زائران توزيع مي‌شود گفت: اين نرم‌افزار با موضوع كودكان و نوجوانان در گروه‌هاي سني پنج تا ۱۲ سال تهيه و تدوين شده است.

وي همچنين از برگزاري يك مسابقه با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم خبر داد و ابراز كرد: در اين خصوص كتابي با موضوع فضائل فاطمه زهرا (س) به ميزان ۲۰ هزار جلد تهيه شده است كه در اختيار زائران قرار مي‌گيرد.

معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري قم همچنين از برگزاري مسابقه پيامكي در رابطه با زندگي فاطمه زهرا (س) خبر داد و خاطرنشان كرد: در اين مسابقه پيامكي دلنوشته هاي مردم در رابطه با فاطمه زهرا (س) جمع آوري شده و به بهترين‌ها هداياي نفيسي اعطا مي‌شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjaoev.uqe88zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما