شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 46857
منبع : خبرگزاری فارس

وضعیت مبهم آتلیه‌طهران در آستانه صعود به لیگ برتر / انتظار حمایت از مسوولان قم

قم نيوز : قم نیوز: نماینده فوتسال استان قم در آستانه کسب دومین سهمیه لیگ برتری برای فوتسال قم از نظر وضعیت مالی در تنگنا و نگرانی شدید به سر می‌برد و از مسوولان قم انتظار حمایت دارد.
وضعیت مبهم آتلیه‌طهران در آستانه صعود به لیگ برتر / انتظار حمایت از مسوولان قم
به گزارش قم نیوز، آتلیه‌طهران قم در سومین سال فعالیت خود در فوتسال باشگاه‌های کشور هم اکنون در بهترین شرایط برای رقم زدن یکی از موفقیت‌های مهم تاریخ فوتسال قم است اما از نظر مالی در وضعیت نامناسبی قرار دارد و آینده‌ فعالیت این تیم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

این تیم با مدیریت رسول قلی‌زاده که از خیرین ورزش‌یار استان قم به شمار می‌رود و در سه سال اخیر با هزینه‌های شخصی خود خدمتی ماندگار به ورزش استان قم و به ویژه به نوجوانان و جوانان پرطرفدارترین رشته ورزشی این استان یعنی فوتسال کرده است، در آستانه دو برابر کردن سهمیه فوتسال قم در لیگ برتر با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند و چه بسا در این شرایط به فعالیت خود ادامه ندهد.

 

* درخشش آتلیه‌طهران قم در رقابت‌های گروه نخست مقدماتی

نماینده فوتسال استان قم مرحله مقدماتی رقابت‌های فصل 96 – 1395 لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور را در جدال با تیم‌های حاضر در گروه نخست یعنی مقاومت قرچک، پاس قوامین تهران، بهراد اردبیل، حاج‌منصف قائمشهر، فردوسی مشهد، استقلال‌نوین قائمشهر و مبل کریمی البرز پشت سر گذاشت.

این تیم با هدایت کادر فنی بومی به سرمربیگری بازیکن اسبق تیم ملی فوتسال و عضو تیم‌های مطرح لیگ برتری نظر ارم‌کیش قم، صبای قم، کیش‌ایر قم و دبیری تبریز گام به رقابت‌های این فصل لیگ دسته اول گذاشته و بازیکنان آن را نیز چهره‌های مستعد و شاخص فوتسال قم تشکیل می‌دهند.

آتلیه‌طهران قم در دیدارهای مرحله مقدماتی موفق به کسب 9 پیروزی، دو تساوی و البته تحمل هفت باخت شد اما با کسب 29 امتیاز که 13 امتیاز آن را در نیم‌فصل نخست و 16 امتیاز آن را در دور برگشت بازی‌ها کسب کرد، به عنوان تیم دوم گروه نخست مجوز صعود به مرحله نهایی را کسب کرد.

 

* صعود نمایندگان قم، خوزستان، مرکزی و تهران از جمع 18 مدعی

این در شرایطی است که امسال تعداد 18 تیم در مسابقات لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور مدعی کسب مجوز صعود به لیگ برتر بودند اما در پایان 18 هفته بازی‌های رفت و برگشت در شهرهای مختلف، اکنون چهار تیم از جمع آنها خود را به مرحله پایانی برای تعیین دو صعود کننده به لیگ برتر فوتسال رسانده‌اند.

از مسابقات فصل 1395 لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور دو تیم دانشگاه آزاد اسلامی تهران و طرح و توسعه الوند قزوین به دسته اول سقوط کرده‌اند و اکنون از بین چهار تیم که نمایندگان استان‌های مرکزی، خوزستان، تهران و قم هستند، دو تیم باید جایگزین آنها شود.

تیم‌های فوتسال آتلیه‌طهران قم، مقاومت قرچک، نفت امیدیه خوزستان و سن‌ایچ ساوه از گروه‌های دو گانه مرحله مقدماتی خود را به دور پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول فوتسال رسانده‌اند و از نیمه دوم فروردین ماه با باز‌ی‌های دوره‌ای تکلیف دو صعود کننده به لیگ برتر سال 1396 را مشخص می‌کنند.

 

* سرپرست آتلیه‌طهران قم: خجالت‌زده بازیکنان هستیم

در واقع مدت زمان کمی به آغاز این مرحله از بازی‌ها باقی مانده‌ است، مرحله‌ای که نتیجه یک سال تلاش، تحمل سختی‌ها و هزینه‌های سرسام‌آور تیم‌داری در این سطح از رقابت‌های باشگاهی را مشخص می‌کند ولی نماینده قم در آستانه این مسابقات از شرایط مناسبی برخوردار نیست.

سرپرست تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم راجع به وضعیت این تیم در فاصله زمانی اندک باقی مانده تا شروع دیدارهای مرحله پایانی فصل 96 – 1395 لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور اظهار کرد: واقعا خجالت‌زده بازیکنان هستیم و چنانچه قول‌ها عملی نشود توان ادامه کار در پلی‌آف را نداریم.

 

* نگرانی آتلیه‌طهران قم از وضعیت بد مالی

وی تصریح کرد: تا اینجای کار هم با لطف خدا، فداکاری بازیکنان، مدیریت کادر فنی و به ویژه با حمایت‌های مهندس رسول قلی‌زاده مدیرعامل باشگاه تمام سختی‌ها و موانع را کنار زده و با کسب نتایج بسیار خوب برابر تیم‌هایی که واقعا وضع مالی بهتری از ما دارند، فوق‌العاده خوب نتیجه گرفتیم.

علی مسعودی با تبریک موفقیت تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم در کسب مجوز صعود به مرحله نهایی رقابت‌ مدعیان صعود به لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور، خاطرنشان کرد: اصلا نمی‌خواهم آغاز سال نو را به جای تبریک با اعلام این خبر تلخ کنم، من در این فصل تا به حال حرفی نزده‌ام ولی نگرانی سرمربی تیم از شرایط مالی من را مجبور به گفتن برخی مشکلات تیم کرده است.

 

* شب عید نتوانستیم قدردان زحمات بازیکنان باشیم

وی با تقدیر از حمایت‌های رسول قلی‌زاده مدیرعامل باشگاه آتلیه‌طهران قم ابراز کرد: قلی‌زاده ابتدای فصل اعلام کرده بود بیشتر از 20 ملیون نمی‌تواند به تیم تزریق کند ولی قول کمک از هیأت‌‌‌ فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان قم را گرفته بود، اما کنون چیزی نزدیک به بیش از 70 ملیون به سختی هزینه کرده و تیم را به هر شکل تا رسیدن به مرحله پلی‌آف حمایت کرده است.

سرپرست تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم اضافه کرد: با این حال بازیکنان ما فداکارانه جنگیدند و با کمترین پرداختی برای شهرشان زحمت کشیدند ولی اکنون به جای خوشحالی از صعود به این مرحله، باید در مقابل بازیکنان باید سرمان را پائین بگیریم چون شب عید، آن هم بعد از این صعود ارزشمند نتوانستیم حتی مبلغ ناچیزی به آن ها بدهیم و قدردان زحمات و تلاش‌های آنها باشیم.

 

* مقابل حریفان تا دندان مسلح، از نظر مالی در مضیقه هستیم

وی تصریح کرد: اکنون که در آستانه برگزاری آخرین مرحله رقابت‌های لیگ دسته اول برای کسب مجوز صعود به لیگ برتر فوتسال قرار داریم، اعلام می‌کنم از نظر فنی وضعیت خوبی برای رویارویی با حریفان داریم اما در شرایطی حریفان تا دندان مسلح هستند ما از نظر مالی در مضیقه هستیم.

مسعودی تاکید کرد: هزینه‌های جاری برای حضور در مرحله پلی‌آف لیگ امسال و پرداخت پاداش و دستمزد به بازیکنان را به هیچ وجه نداریم و اگر مسوولان استان قم به کمک تیم ما نیایند و به قول‌های خود عمل نکنند، نمی‌توانیم به ادامه کار بپردازیم و باید از ادامه مسابقات خداحافظی کنیم.

وی بیان کرد: البته از مدیر کل ورزش و جوانان استان و رئیس هیأت‌‌‌ فوتیال در این شرایط بحرانی و حساس کمال حمایت را داریم، زیرا در غیر این صورت توان حضور در پلی‌آف را نخواهیم داشت، بازیکنان ما سختی‌های زیادی تا به این لحظه تحمل کرده‌اند و به خاطر شخص مدیریت، من و اعضای کادر فنی تا اینجای کار آمده‌اند و صادقانه تلاش کرده‌اند، ولی دیگر من به آنها نمی توانم بگویم بیایید و ادامه دهید و حرفی درباره آمدن یا نیامدن به آنها نمی‌زنم چون شرمنده آنها هستم.

 

* سرمربی آتلیه‌طهران قم: به آتلیه کمک نشود من نیستم

سرمربی تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم  نیز با گلایه از وضعیت مالی این تیم در فاصله دو هفته به باز‌ی‌های مرحله نهایی لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور، تصریح کرد: اگر از نظر مالی به این تیم کمک نشود به هیچ وجه قصد ادامه همکاری با تیم آتلیه را نخواهم داشت.

سیدوحید غیاثی عنوان کرد: من برای خودم حتی یک ریال هم نمی‌خواهم ولی نمی‌توانم زحمات بازیکنان را نادیده بگیرم، مسوولان ورزشی استان نباید نسبت به این تیم بی‌تفاوت باشند، ما از اداره کل ورزش و جوانان و هیأت‌‌‌ فوتبال استان قم انتظار کمک داریم اما اگر کمکی وجود نداشته باشد نمی‌توانم در مرحله نهایی در خدمت تیم باشم.

سرمربی تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم تاکید کرد: متاسفانه هر موقع تیم داشتم با حداقل‌ها ساخته‌ام ولی واقعا دیگر تحملم تمام شده چون این بازیکنان با تمام روح و جسم خود برای ما زحمت می‌کشند، باید از همه اعضای باشگاه آتلیه‌طهران هم قدردانی کنم که از هیچ کوششی دریغ نکردند اما باید به فکر آنها بود.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjaoex.uqemizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما