يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 48837
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام ماندگاری مطرح کرد

ضرورت رواج فرهنگ کار در جامعه/ کارکردن در اسلام عبادت است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: کار در مکتب ما عبادت است و باید ارزش کار کردن را در جامعه بیان کنیم.
ضرورت رواج فرهنگ کار در جامعه/ کارکردن در اسلام عبادت است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری ظهر امروز در سخنرانی در جمع زائرین در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به راه‌های نجات از جهالت اظهار کرد: پرسشگری و عدم انجام گناه موجب می‌شود که انسان در زندان جهالت گیر نیفتد، انسان باید سعی کند با نشستن پای منابر خطبای دینی خودش را از جهالت نجات بدهد، ائمه معصومین(ع) جان خودشان را گذاشتند تا مردم از جهالت خارج شوند.

وی ادامه داد: به برکت شهدای انقلاب اسلامی، مردم بیدار شدند و فهمیدند که رژیم طاغوت به درد آن‌ها نمی‌خورد، به برکت شهدای جنگ تحمیلی هم مردم فهمیدند که فرهنگ مقاومت موجب عزت آن‌ها می‌شود.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا افزود: یکی از دردهای جامعه ما، تنبلی و عافیت طلبی است، در کشورمان مشکل کار و اشتغال داریم، اما به نظر می‌رسد که افراد در ایران بیشتر به دنبال کارهای آسان هستند. کشور ژاپن با وجود جمعیت بیشتر از ایران، اما کارمندان کمتری دارد و بیشتر بودجه کشورمان صرف حقوق میلیون‌ها کارمند در ایران می‌شود.

ماندگاری با اشاره به روزی حلال اظهار کرد: خداوند دوست دارد که انسان را در هنگام عرق ریختن در راه کسب روزی حلال ببیند، کمتر از کار کشاورزی در ایران استقبال می‌شود، چون این کار زحمت زیادی دارد.

وی ادامه داد: حتی افراد اگر معلولیتی پیدا کردند، نباید از کار کردن دست بکشند. امام باقر(ع) در سن 55 سالگی در زمین‌های کشاورزی بیل می‌زدند، این امام معصوم فرمود که کار در مکتب ما عبادت است و باید ارزش کار کردن را در جامعه بیان کنیم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا افزود: کارکردن هیچ وقت تعطیلی ندارد و باید این مساله را باور کنیم، شعار تا زنده ام رزمنده ام، مصداق این عبارت است، کلمه بازنشستگی درست نیست و افراد باید تا هنگام مرگ به دنبال کار کردن باشند.

ماندگاری با اشاره به فرهنگ فارغ التحصیلی اظهار کرد: این فرهنگ از غرب به جامعه ما آمده است و افراد پس از گرفتن یک مدرک تحصیلی دست از تحصیل کردن می‌کشند، در حالی که انسان براساس دین اسلام باید تا آخر عمر به دنبال تحصیل علم باشد و در این مساله تفاوتی بین زن و مرد و پیر و جوان نیست.

وی ادامه داد: باید کودکان مان را به گونه ای تربیت کنیم که کارکردن را از همان کودکی بیاموزند و از کارکردن ابایی نداشته باشند، نباید کارهای منزل تنها بر عهده مادر خانواده باشد و باید بقیه اعضای خانواده هم در این مساله به کمک مادر بروند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا افزود: حضرت زهرا(س) دختر رسول اکرم(ص)، همسر امام علی(ع) و مادر ائمه معصومین(ع) بود، اما این بانوی بزرگوار با این وجود در منزل کار می‌کردند و این مساله کسر شان حضرت زهرا(س) نبود، هیچ زنی در جهان بالاتر از این بانوی بزرگوار نیست، اما حضرت زهرا(س) کار می‌کرد.

ماندگاری با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگ کار اظهار کرد: همه باید اهل کار باشیم و از تنبلی بپرهیزیم. رهبر معظم انقلاب بارها بر مصرف کالای داخلی تاکید کردند، اما با این وجود باز هم مردم به دنبال خرید کالای خارجی هستند، چون برخی از کالاهای ایرانی کیفیت مناسبی ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) فرمود خدا رحمت کند کسی را که اگر کاری انجام داد، محکم کاری کرد، باید باور خودمان را نسبت به کار عوض کنیم و بدانیم که کارکردن عبادت و مجاهدت است.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjaoex.uqeotzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما