شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 30377
منبع : روابط عمومی اداره‌کل تامین اجتماعی قم
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم خبر داد

کاهش ۴۵۰ هزار سفر درون‌شهری با اجرای طرح خدمات الکترونیک در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: با اجرای طرح خدمات الکترونیک توسط تامین اجتماعی قم از مردادماه ۹۳ تاکنون از ۴۵۰ هزار سفر درون‌شهری کاسته شده است.
کاهش ۴۵۰ هزار سفر درون‌شهری با اجرای طرح خدمات الکترونیک در قم
به گزارش قم نیوز، سیدمجتبی موسوی در جلسه ستاد خدمات الکترونیک تامین اجتماعی استان قم اظهار داشت: تحقق دولت الکترونیک راهبرد مدیریتی در سازمان تامین اجتماعی بوده و پیشگامی این سازمان در ارائه خدمات الکترونیک یک افتخار است.

وی از همراهی و تعامل خوب کارفرمایان قمی با اجرای این طرح خبر داد و افزود: ۹۵ درصد کارفرمایان قمی لیست‌های حق بیمه کارگران خود را از طریق اینترنت به تامین اجتماعی استان ارسال می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم با بیان اینکه اجرای طرح خدمات الکترونیک در استان علاوه بر کاهش بار ترافیک شهری منجر به صرفه‌جویی ۵۶۰ هزار برگ A۴ نیز شده است، تصریح کرد: برای تهیه این مقدار کاغذ علاوه بر هزینه‌های جاری باید دهها درخت تنومند قطع می‌شد که با این تدبیر، از قطع ۷۵ درخت تنومند چند ده ساله جلوگیری شده است.

بر اساس بیان کارشناسان برای تولید هر هزار کیلوگرم کاغذ باید ۱۷ درخت تنومند چند ده ساله قطع شود که منجر به افزایش ۷۵ درصدی آلودگی هوا و ۵۰ درصدی مصرف انرژی می‌شود.

بر اساس آخرین آمارها روزانه ۴ هزار و ۷۰۰ تن زباله کاغذی در کشور تولید می‌شود که اگر در این میزان صرفه‌جویی شود از نابودی روزانه ۲۲ هکتار از جنگل‌های بکر جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjatet.uqeyazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما