شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۶
کد مطلب : 51167
منبع : خبرگزاری تسنیم
دبیر نظارت بر ثبت نام مدارس استان قم:

دریافت هزینه اجباری از خانواده‌ها در مدارس دولتی قم غیرقانونی است

قم نيوز : قم نیوز: دبیر نظارت بر ثبت نام مدارس استان قم گفت: تنها هزینه پرداختی خانواده‌ها در حین ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی مبلغ ۷۵۰۰ تومان بابت بیمه بوده و غیر از این مبلغ دریافت هرگونه هزینه غیرقانونی است.
دریافت هزینه اجباری از خانواده‌ها در مدارس دولتی قم غیرقانونی است
به گزارش قم نیوز، محمد صفائیان در قم، در پاسخ به اعتراض خانواده‌های دانش آموزان استان درباره دریافت هزینه اجباری توسط برخی مدارس در حین ثبت نام اظهار داشت: تنها هزینه پرداختی خانواده‌ها در حین ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی مبلغ 7500 تومان بابت بیمه بوده و غیر از این مبلغ دریافت هرگونه هزینه غیرقانونی است.

دبیر نظارت بر ثبت نام مدارس استان قم با بیان اینکه برای مقطع اول ابتدایی 14500 تومان بابت کتاب دریافت می‌شود افزود: برای دیگر مقاطع هزینه کتب در طول سال دریافت شده و اگر خانواده‌ای تاکنون هزینه را پرداخت نکرده باشند در حین ثبت نام هزینه را می‌پردازد.

وی پرداخت هزینه کتاب را به صورت ثبت شده در سامانه الکترونیک اعلام کرد و ادامه داد:  به جز دریافت هزینه کتاب و بیمه خانواده‌ها ممکن است به صورت داوطلبانه در فعالیت‌های مدارس مشارکت داشته باشند که این مشارکت ها بر اساس برنامه ‌هایی است که در طول سال در مدارس اجرایی می‌شود.

صفائیان با تاکید بر اینکه مشارکت‌های مردمی در مدارس کاملا داوطلبانه است خاطرنشان کرد: هزینه‌های مشخصی از خانواده‌ها در مدارس هیئت امنایی و غیرانتفاعی دریافت می‌شود، هزینه مدارس هیئت امنایی هم به یکباره از خانواده‌ها دریافت نمی‌شود بلکه در طول سال و براساس برنامه‌ای مشخص و فوق برنامه است.

دبیر نظارت بر ثبت نام مدارس استان قم با اشاره به اینکه 60 مدرسه هیئت امنایی در استان وجود دارد عنوان کرد: در این مدارس در صورت عدم اجرای برنامه مدیر باید پاسخگوی خانواده‌ها باشد، در حقیقت هیچ هزینه اجباری در مدارس نباید از خانواده‌ها اخذ شود.

وی با بیان اینکه شماره تماس شکایات مردمی و اطلاعیه‌های مربوط به ثبت نام‌ها باید در معرض دید خانواده‌ها در تابلو اعلانات مدارس نصب شود افزود: خانواده‌ها می‌توانند در صورت تخلف مدارس هنگام ثبت نام به سرعت موارد را پیگیری کنند، تلاش مجموعه آموزش و پرورش استان بر رفع مشکل خانواده‌ها است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjavei.uqevmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما