پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۳
کد مطلب : 31187
منبع : روابط عمومی اداره کار و رفاه اجتماعی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم:

بکارگیری اتباع خارجی بدون داشتن پروانه اشتغال جرم است

قم نيوز : قم نیوز: بکارگیری اتباع خارجی بدون داشتن پروانه اشتغال جرم است و کارفرمایان نباید از کارگران خارجی فاقد پروانه اشتغال استفاده کنند.
بکارگیری اتباع خارجی بدون داشتن پروانه اشتغال جرم است
به گزارش قم نیوز، نصرالله بازوند مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم اظهار داشت: در اجرای مواد ۱۲۰ الی ۱۲۹ و ماده ۱۸۱ قانون کار، گشت های مشترک برخورد با اشتغال اتباع خارجی غیر مجاز از تمامی فعالیت هائی که احتمال اشتغال اتباع بیگانه در آن متصور باشد را بازرسی می نمایند.

وی افزود : در صورتی که کارفرمایان کارگرانی را که دارای پروانه کار نباشند استخدام کنند به استناد بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب۲۷/۱۱/۱۳۸۰ در مرحله اول حداقل پنج برابر دستمزد کارگر ، معادل روزانه ۳۷۵/۱۸۷/۱ ریال مجازات نقدی و در صورت تکرار روزانه تا ۱۰ برابر دستمزد به مبلغ ۷۵۰/۳۷۴/۲ریال جریمه و در صورت عدم تمکین از قانون و پرداخت جریمه به استناد ماده ۱۸۱ قانون کار محکوم به حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز خواهندشد.

بازوند در ادامه افزود: ۱۸ دفتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی در استان قم به کلیه اتباع خارجی مجاز و کارفرمایان متقاضی کارگر مجاز خارجی خدمات ارائه می دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به حوادث کار برای اتباع خارجی که دارای پروانه کار می باشند، گفت : این افراد در صورتی که در کار دچار حادثه شوند با آنها به شکل قانونمند برخورد خواهد شد اما افاغنه ای که دارای پروانه اشتغال نباشند، هیچگونه خسارتی به آنها و یا خانواده های آنها تعلق نخواهد گرفت.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjavet.uqevozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما